Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 50 - Pixel fejl og LCD fejl
Fra : Flemming

Dato : 04-04-05 22:44

Hej

Så var jeg inde og købe en Ixus 50'er + en 1 Gb kort. Først opdager jeg en
pixel fejl på lcd skærmen, hmmm Så tager jeg lige et par billeder og finder
en _maga_ klynge på ca. 3 x 6 pixels, i alle billeder.. Ikke imponerende !
Hvad er chancerne mon, for at jeg kan få byttet "lortet" hvis man møder op i
butikken imorgen ? (Jeg skal på ferie om 13 dage og skal have et kamera med)
Det er købt hos Platan foto, men det er jo ikke deres skyld at Canon ikke
kan levere varen.

--
Mvh. Flemming

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-04-05 22:46

In article <4251b53f$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Flemming wrote:
> [...]
> Det er købt hos Platan foto, men det er jo ikke deres skyld at Canon ikke

Du skal forlange omlevering i stedet for afhjælpning. Altså nyt kamera.
Ved afhjælpning mapper de de dårlige pixels ud, og du risikerer andre
problemer.

Fra : Tommy Fer

Dato : 04-04-05 22:52

Flemming wrote:
> [...]
> Det er købt hos Platan foto, men det er jo ikke deres skyld at Canon ikke

Hej Flemming.

De burde bare ombytte på stedet.Min erfaring med Canon produkter er at
deres fejl rate er meget lav. Men der er altid en smutter imellem, surt
at det var din.

mvh Tommy Fer

Fra : Flemming

Dato : 04-04-05 22:58

Tommy Fer wrote:

> De burde bare ombytte på stedet.Min erfaring med Canon produkter er at
> deres fejl rate er meget lav. Men der er altid en smutter imellem,
> surt at det var din.

Så vil jeg håbe de har flere tilbage, de fik havde 50 i morges, og da jeg
kom kl. 17.25 havde de ca. 10 tilbage. Jeg vil se hvad de siger

--
Mvh. Flemming

Fra : Flemming

Dato : 05-04-05 18:14

Flemming wrote:

> Så vil jeg håbe de har flere tilbage, de fik havde 50 i morges, og da
> jeg kom kl. 17.25 havde de ca. 10 tilbage. Jeg vil se hvad de siger

For dem der lige vil vide det, så ombyttede Platan foto, min Ixus til en ny.
Så det var jo OK
(Et godt sted at handle...

--
Mvh. Flemming

Fra : Jacob

Dato : 05-04-05 20:57

Fornuftig politik. man kan jo ikke fixe døde pixels.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-04-05 05:09

In article <4252ed7d$0$43993$14726298@news.sunsite.dk>, Jacob wrote:
> Fornuftig politik. man kan jo ikke fixe døde pixels.

På digitalkamera mapper man dem ud. Dvs lader kameraet beregne
erstatningsværdier udfra omkringliggende pixels.

Fra : OC

Dato : 06-04-05 06:56

> [...]
> skal have et kamera med)
> Det er købt hos Platan foto, men det er jo ikke deres skyld at Canon ikke

Prøv at læse købeloven.. Du har 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at
kan du påpege fejl eller mangler efter dit køb, ja så gælder den. Kort sagt:
Du har lige købt det og konstateret fejl, enhver forhandler ombytter et
sådant, det ville jeg ihvertfald gøre, havde du købt det af mig..

Samtidigt vil jeg så lige sige, at du bør altid se dit produkt i funktion
inden køb.. så havde du konstateret fejlen inden du forlod butikken.

Mvh
Ole

Fra : Flemming

Dato : 06-04-05 16:49

OC wrote:

> [...]
> gælder den. Kort sagt: Du har lige købt det og konstateret fejl,
> enhver forhandler ombytter et sådant, det ville jeg ihvertfald gøre,

Tror ikke det er _alle_ der gør det. Hvis du har problem med din mobilos
f.eks. skal du da, være heldig at du overhoved får en låne mobil !

> Samtidigt vil jeg så lige sige, at du bør altid se dit produkt i
> funktion inden køb.. så havde du konstateret fejlen inden du forlod
> butikken.

Ja, måske skulle jeg havde gjort det, men jeg tror ikke jeg kunne havde
fundet fejl på ccd'en via lcd skærmen på kameraet.

--
Mvh. Flemming