Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Zoom objektiv EOS 350D
Fra : AJ

Dato : 04-04-05 17:38

Hej gruppe

Er der nogen her der kan anbefale et godt zoom objektiv til Canon EOS 350D?

Det skal hovedsageligt bruges til fotografering af dyr i naturen, og må
gerne have en overkommelig pris.

Fra : fam. Ager

Dato : 04-04-05 17:58

"AJ" <amdijFjeRndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hej gruppe
> Det skal hovedsageligt bruges til fotografering af dyr i naturen, og må
> gerne have en overkommelig pris.
hvad er en overkommenlig pris.....

canon 100-400 usm is
canon 300mm is og op efter,gerne supleret med en konveter
sigma(bigma) 50-500mm

mvh torben

Fra : Erik W.

Dato : 04-04-05 18:04

"AJ" skrev i news:E3e4e.367$0%5.203@news.get2net.dk...

> Er der nogen her der kan anbefale et godt zoom objektiv til Canon EOS
350D?

> Det skal hovedsageligt bruges til fotografering af dyr i naturen, og må
> gerne have en overkommelig pris.

Jeg går ud fra du mener et teleobjektiv/ en telezoom?

På den rigtige af de titusind kroner er der to oplagte objektiver - den ene
er en Sigma (Bigma) EX 50-500mm og den anden er en Canon 100-400mm IS som er
lidt dyrere. Bigma kan du finde til 5-6000 kroner brugt Canon'en ligger
mellem 8-10 tusind.

Nu siger du overkommelig pris, men det er min erfaring at hvis du skal
fotografere naturfoto så skal du op i en nogenlunde kvalitet og
prisklasse, - ellers vil du bare blive frustreret, og ende med at bruge
penge på at opgradere alligevel.

Mvh Erik

Fra : fam. Ager

Dato : 04-04-05 18:15

der er en 100-400 usm is tilsalg i dk.marked.privat.foto...

torben

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 04-04-05 19:52

On Mon, 4 Apr 2005 18:38:18 +0200, AJ wrote:

> [...]
>
> Det skal hovedsageligt bruges til fotografering af dyr i naturen, og må

Jeg har en Bigma. JEg bruger den faktisk kun på 2 brændvider. Nemlig 500mm
og lidt på 50mm. SÅ mit umiddelbare råd er køb noget med en fast brændvide
evt. kombineret med en teleconverter. Det største problem med bigma er
lysstyrke og focus hastighed. Vil godt have noget med noget hurtigere
focushastighed. Og gerne med blæde på 2.8. Så 300 mm f/2.8 is vil være
godt med også lidt dyrt.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Jesper HVL

Dato : 05-04-05 13:01

AJ wrote:

> [...]
>
> Det skal hovedsageligt bruges til fotografering af dyr i naturen, og må

Dette opgylder dit første krav

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1029&message=12937971

Men nok ikke det andet

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-04-05 15:15

Jesper HVL wrote:
> Dette opgylder dit første krav
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1029&message=12937971
> Men nok ikke det andet

Det gør det da ikke.. det er ikke et zoom-objektiv.

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk

Fra : AJ

Dato : 05-04-05 14:57

> [...]
> 350D?
>
> Det skal hovedsageligt bruges til fotografering af dyr i naturen, og må

Med "overkommelig" pris mente jeg >4000,- men det kan jeg da vist godt
glemme alt om kan jeg se, hvis jeg også vil have en nogenlunde kvalitet. :)

Jeg har kigget lidt på det her:

Canon EF 70-200mm f/4L USM

Nogen der kender noget til det?

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-04-05 15:14

AJ wrote:
> [...]
>>

> Med "overkommelig" pris mente jeg >4000,- men det kan jeg da vist godt
> glemme alt om kan jeg se, hvis jeg også vil have en nogenlunde
Nej da, til over 4000, som du vil give, er 1200 f/5,6 også en mulighed. Det
koster vist kun omkring 100.000 euro. :)

> Jeg har kigget lidt på det her:
> Canon EF 70-200mm f/4L USM
> Nogen der kender noget til det?
Det skulle være ganske fremragende, men 200 mm er ikke voldsomt meget. Du
kan sætte en 1.4x telekonverter på, og få lidt mere rækkevidde, men
telekonvertere tager også noget af kvaliteten. Du kunne måske overveje at
spare lidt mere sammen og købe Canon 100-400, Sigma 50-500 eller Canon 400
f/5.6 (det kan muligvis betale sig at købe dette i USA, selv med MOMS og
told er det billigere end herhjemme) - sidstnævnte er efter sigende meget
skarpt, men har ikke IS som Canon 100-400 har. Der er lige solgt et brugt
100-400 for 7.500 i dk.marked.privat.foto - du skal dog nok være ret heldig
at finde et til den pris, normalt går de for 8500-9000. Et nyt koster knap
11.000 i Tyskland.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"I fotogruppen har man ikke position efter hvor veltalende og smart
man er, det er derimod sådan, at deltagerne måler og vejer hinanden

Fra : AJ

Dato : 05-04-05 15:24

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse

> Nej da, til over 4000, som du vil give, er 1200 f/5,6 også en mulighed.
> Det koster vist kun omkring 100.000 euro. :)

Hov jeg mente selvfølgelig under 4000,- :)

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 05-04-05 16:17

On Tue, 5 Apr 2005 15:57:06 +0200, AJ wrote:

> [...]
> glemme alt om kan jeg se, hvis jeg også vil have en nogenlunde kvalitet. :)

Har aldrig prøvet det, men er sikket rigtig godt sålænge at det er Canon
L. 200mm er dog ikke meget når vil fotografere dyr. Man skal meget tæt på
med 200mm. Jeg startede med et Sigma 70-300 Apo Super Macro II. Udmærket
billigt objektiv men fandt de 300 mm forlidt.

Fra : Hans Kruse

Dato : 05-04-05 19:30

> Canon EF 70-200mm f/4L USM
>
> Nogen der kender noget til det?

Ja, jeg har et og det er et fremragende objektiv. Det kan bruges med 1.4x TC
(f/5.6) og stadig have AF på 20D/10D/300D/350D.
Rækkevidden er så 280mm x 1.6 cropfactor på 350D = 392mm. Men husk at 1.4x
TC fra Canon koster ca. 2800kr. fra f.eks. www.technikdirekt.de, så overi de
650euro for 70-200mm'eren, så er du jo et godt stykke over de 4000kr. Men du
kan jo starte med 70-200mm og så købe til siden. Hvis det kun er til dyr i
naturen, så vil du dog blive skuffet over rækkevidden. Så skulle du snarere
gå efter f.eks. en Sigma Bigma 50-500mm, som jo ikke er topkvalitet, men dog
den billigste løsning for lang rækkevidde. Måske kan du finde den brugt til
ikke så langt over de 4000kr. Prøv f.eks. på eBay. Jeg så lige der pt. er
budt til 180euro, men den går jo nok noget højere op. Bigma'en er ikke i
samme klasse som Canon 70-200 L mht. optisk kvalitet, men den rækker jo ca.
dobbelt så langt. Små fugle vedbliver at være små set igennem 70-200mm.
Samme optiske kvalitet som 70-200 i 500 eller 600mm er meget dyrt. Da taler
vi 10x dine 4000kr.

--
Kind Regards,
Hans Kruse