Ethernet/ AppleTalk?
Fra : Ingolf Olsson

Dato : 28-05-01 00:30

Jeg har anskaffet et netkort> Asantè 10/100 til min mac-performa 6400.
Forbindelsen er Tele Dk.kabelmodem.
Problemet er > I Appletalk (Kontrolpanel) Vises muligheden > Ethernet<
ikke!
Jeg får 3 valg. Kun Remote/ Modemport/ Printerport. "Ingen tilgængelige
zoner" under indstilling. !!!-Sådan!
Ethernet ligger i Udvidelser. Jeg har genindst. 8.5 plus 8.6-udskiftet
finder,fordi jeg får systembombe, når jeg
klikker på > Asantè options i kontrolpanel, og skal restarte!
I Mac Os Hjælp , gøres opmaærksom på, at hvis man ikke kan vælge
Ethernet under Appletalk,er systemet låst-
og...(sådan!) ikke mere! Beskrivelsen af ,hvad jeg så gør, >mangler.
Lige så håbløst er det ved opsætning/gennemgang af TCP/IP-Pånær
IP-adresse, er glosserne vidt forskellige fra
gloserne i > IP opsætning, fra Dansk kabel modem.
Skal min preff. fra Internet/kontrolp. skrottes?
Kort og godt > Hvordan får jeg Ethernet vist som valgmulighed under
Appletalk?+Tilgængelig zone?
Har nogle et kort tips?
Venligst Ingolf Olsson

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-05-01 00:38

In article <3B118DF0.6FA7C62D@private.dk>,
Ingolf Olsson <ingolf@private.dk> wrote:

> Hvordan får jeg Ethernet vist som valgmulighed under
> Appletalk?+Tilgængelig zone?

Ved at installere driveren til kortet. Det skal ikke stå ethernet under
tilgængelig zone, men (sandsynligvis) "Ingen".

Kan du ikke gøre noget ved formatteringen af dine indlæg, det er nærmest
umuligt at læse.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Ben Knudsen

Dato : 28-05-01 08:34

ingolf@private.dk,Ny-Internet writes:
>Hvordan får jeg Ethernet vist som valgmulighed under
>Appletalk?+Tilgængelig zone?

Installer den rigtige driver til kortet - du finder den sikkert på Asantes
website.
Bagefter tjekker du liiige instillingerne på dit news-program. Linjerne
formateres helt forkert...

Mvh Ben

Fra : Per Madsen

Dato : 28-05-01 11:38

Hej Ingolf

Jeg tror, jeg har den omtalte driver liggende ét eller andet sted. Jeg
sender dig den gerne via mail, hvis du skulle være interesseret!

Per

Fra : Ingolf Olsson

Dato : 28-05-01 10:53

Driveren er indstalleret.Den fulgte med på CD.-Jeg har til med hentet en
ny på Asantès hjemmeside, i håb om at det blev bedre.Men den var præcis
som den på CDen.
hilsen Ingolf