Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bestilling af kamera fra Technikdirekt
Fra : Peter

Dato : 31-03-05 15:13

Jeg er ved at bestille et Pentax Ist DS kamera fra Technikdirekt( pris 848
Eur med Pentax DA 18-55). Er der nogen der ved, hvad der sker hvis man ikke
er hjemme den dag pakken ankommer ?

Normalt vil postbudet smide en seddel i postkassen, og pakken kan derefter
hentes på posthuset. Technikdirekt sender vist med DHL - så hvad gør de, når
der ikke er nogen hjemme ?

Nogen der har prøvet at bestille fra Technikdirekt ?

NB : Nogen der har købt et Pentax Ist DS og som vil dele erfaringer ?

tak

Fra : Erik W.

Dato : 31-03-05 15:22

"Peter" skrev i news:424c0577$0$213$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> hentes på posthuset. Technikdirekt sender vist med DHL - så hvad gør de,

DHL samarbejder md PostDanmark, så det bliver et postbud der afleverer ved
din dør. Hvis du ikke er hjemme når pakken kommer kan du hente den på
posthuset som du plejer.

> Nogen der har prøvet at bestille fra Technikdirekt ?

Jeps. Jeg og mange andre. Det er et udmærket firma, men de kan være
langsomme til at levere, så det er altid klogt at spørge dem om levering
før man bestiller.
http://ac-foto.de/flaggen/daenemark.php er hurtigere men der leveres der med
UPS så vidt jeg husker, og der kan ikke betales med kreditkort.

mvh Erik

Fra : Holst

Dato : 31-03-05 15:48

Erik W. wrote:

> [...]
> http://ac-foto.de/flaggen/daenemark.php er hurtigere men der leveres der med
> UPS så vidt jeg husker, og der kan ikke betales med kreditkort.

Og de er til gengæld hurtige til at levere, hvis man siger, at det
haster. Jeg bestilte omkring kl. 14, og den kom af sted samme dag. Det
var så naturligvis sendt pr. efterkrav.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-03-05 22:59

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
>
> DHL samarbejder md PostDanmark, så det bliver et postbud der afleverer ved
> din dør. Hvis du ikke er hjemme når pakken kommer kan du hente den på

Det er ikke altid den kommer med PostDK engang fik jeg en der var leveret
med DHL i danmark. Der var jeg ikke hjemme så jeg ringede til en af deres
afdelinger og aftalte at han kom næste dag med pakken mellem kl. 09.00 og
12.00 og kl. 09.30 var han der med pakken. Det virkede bare, jeg har dog
også lige fået en pakke der blev leveret med PostDK selv om den var sendt
med DHL så det er lidt forskelligt. Men der er i hvert fald ingen problemer.

Jeg har også handlet hos Techniktdirekt og det gik bare fint.

Mvh
Simon

Fra : Peter

Dato : 01-04-05 08:28

Tak for svarene!

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 31-03-05 17:38

Erik W. wrote in Message-ID:
<424c0770$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> [...]

(klip)

> http://ac-foto.de/flaggen/daenemark.php er hurtigere men der leveres
> der med UPS så vidt jeg husker, og der kan ikke betales med
> kreditkort.

Jeg skal have mig et 350d-setup[*] og jeg er lidt i tvivl om hvor man skal
købe sit udstyr.

Technikdirekt og AC Foto synes langt fra at være de billigste i
Tyskland. Jeg har kigget på www.fotomeile-shop.de og
www.essential-systems.de - de virker en del billigere. Har nogen
erfaringer med disse? Og er der andre steder jeg bør tjekke ud? De
skulle gerne have alle de ting jeg er ude efter.

Jeg har også kigget på www.photoshop.dk - der dog er noget dyrere, også
selvom jeg kan trække momsen fra (det skal sikkert indkøbes til et
firma). Har nogen nogle erfaringer med dem?

__________
*
Jeg regner med at købe:

Canon EOS 350 D hus
Sigma 18-125, Sigma AF 18-200 eller Tamron 18-200[¤]
Canon 1,8/50 II
SanDisk Card Extreme III 1 GB
Cullmann Unistativ "Jet-Set"

[¤] Jeg er meget i tvivl vedrørende objektivet: Sigma er ikke testet
endnu, men Tamron 18-200 og Sigma 18-125 skulle være rimelige
objektiver til prisen.
Spørgsmålet er om man hellere skulle tage kit-lens og så en billig
zoom som eks. Sigma 50-200?
Har nogen noget input til mit dilemma? Som det ser ud nu overvejer
jeg at vente til der er kommet nogle tests as Sigma 18-200.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Ralph

Dato : 01-04-05 01:44

> [...]
> erfaringer med disse? Og er der andre steder jeg bør tjekke ud? De
> skulle gerne have alle de ting jeg er ude efter.

Fotomeile.de er OK.
Har handlet der flere gange.

Ralph

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk