/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Lukket af told og skaT
Fra : Ole Larsen


Dato : 24-03-05 09:07

En web-shop har en afd. lige syd for grænsen. Da jeg i lørdags kom
forbi, var der lukket som ovenstående, så pas på dine penge.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

 
 
Tommy Jensen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 24-03-05 09:38

On Thu, 24 Mar 2005 09:07:12 +0100, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk>
wrote:

>En web-shop har en afd. lige syd for grænsen. Da jeg i lørdags kom
>forbi, var der lukket som ovenstående, så pas på dine penge.


Kunne du lokkes til at fortælle hvilken webshop det drejer sig om?


MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Ole Larsen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 24-03-05 10:15

Tommy Jensen wrote:
> On Thu, 24 Mar 2005 09:07:12 +0100, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk>
> wrote:
>
>
>>En web-shop har en afd. lige syd for grænsen. Da jeg i lørdags kom
>>forbi, var der lukket som ovenstående, så pas på dine penge.
>
>
>
> Kunne du lokkes til at fortælle hvilken webshop det drejer sig om?
>
>
> MVH Tommy Jensen
> Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Mig bekendt kan der kun være tale om een dansk web-shop, der også har
afd. lige syd for grænsen.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Tommy Jensen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 24-03-05 10:36

On Thu, 24 Mar 2005 10:14:54 +0100, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk>
wrote:

>Tommy Jensen wrote:
>> On Thu, 24 Mar 2005 09:07:12 +0100, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk>
>> wrote:
>>
>>
>>>En web-shop har en afd. lige syd for grænsen. Da jeg i lørdags kom
>>>forbi, var der lukket som ovenstående, så pas på dine penge.
>>
>>
>>
>> Kunne du lokkes til at fortælle hvilken webshop det drejer sig om?
>>
>>
>> MVH Tommy Jensen
>> Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.
>
>Mig bekendt kan der kun være tale om een dansk web-shop, der også har
>afd. lige syd for grænsen.

Hvad med at svare istedet for at spille smart.

Hvis ikke du vil svare så skulle du lade være med at sende sådan en
kryptisk besked til denne gruppe.

Det svarer til børnehave niveau: "Na na na naaa, jeg ved noget du ikke
ved.... hahaha....."



MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Ole Larsen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 24-03-05 10:55

Tommy Jensen wrote:

>
> Hvad med at svare istedet for at spille smart.
>
> Hvis ikke du vil svare så skulle du lade være med at sende sådan en
> kryptisk besked til denne gruppe.
>
> Det svarer til børnehave niveau: "Na na na naaa, jeg ved noget du ikke
> ved.... hahaha....."

Hvad om du tænkte dig om inden du plaprede op. Passer min henvendelse
dig ikke, kan du springe den over.

EOD

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Morten Sten Andersen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Sten Andersen


Dato : 24-03-05 13:34



>
> Hvad om du tænkte dig om inden du plaprede op. Passer min henvendelse
> dig ikke, kan du springe den over.
>

Hvor latterligt ikke at fortælle hvad det drejer sig om?

Morten



Finn (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 24-03-05 10:49


"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:42428503$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Mig bekendt kan der kun være tale om een dansk web-shop, der også har afd.
> lige syd for grænsen.

Til os der ikke har samme intellektuelle niveau som dig, kan du så ikke bare
skrive navnet, i stedet for en eller anden rebus som kun et fåtal forstår?

Mvh
Finn



Ole Larsen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 24-03-05 11:06

Finn wrote:

>
>
> Til os der ikke har samme intellektuelle niveau som dig, kan du så ikke bare
> skrive navnet, i stedet for en eller anden rebus som kun et fåtal forstår?
>

De oplysninger, jeg har givet, har jeg givet som et forsøg på at gøre
jer på gruppen en tjeneste. Jeg overvejede at lade være, da der er en
minimal risiko for at jeg får en sag på mig. Derfor.
At der så er et par forkælede unger fra stue rød, der skaber sig, når de
ikke straks får det som de vil have det, er ikke mit problem. De kan
bare springe over, tage en lykkepille eller tæve konen, alt efter hvad
der skal til for at gøre dem glade.


--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Tommy Jensen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 24-03-05 11:10

On Thu, 24 Mar 2005 11:05:50 +0100, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk>
wrote:

>Finn wrote:
>
>>
>>
>> Til os der ikke har samme intellektuelle niveau som dig, kan du så ikke bare
>> skrive navnet, i stedet for en eller anden rebus som kun et fåtal forstår?
>>
>
>De oplysninger, jeg har givet, har jeg givet som et forsøg på at gøre
>jer på gruppen en tjeneste. Jeg overvejede at lade være, da der er en
>minimal risiko for at jeg får en sag på mig. Derfor.

Så lad dog være.


>At der så er et par forkælede unger fra stue rød, der skaber sig, når de
>ikke straks får det som de vil have det, er ikke mit problem. De kan
>bare springe over, tage en lykkepille eller tæve konen, alt efter hvad
>der skal til for at gøre dem glade.

Du er da en nar at høre på.



MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Ole Larsen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 24-03-05 11:26

Tommy Jensen wrote:

> Du er da en nar at høre på.

Ja, det er jeg også


--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Jens Bruun (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 24-03-05 11:09

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:424290f4$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> De oplysninger, jeg har givet, har jeg givet som et forsøg på at gøre
> jer på gruppen en tjeneste. Jeg overvejede at lade være, da der er en
> minimal risiko for at jeg får en sag på mig.

Hvorfor skulle du dog kunne få en sag på dig?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/19/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Ole Larsen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 24-03-05 11:24

Jens Bruun wrote:

>
>>De oplysninger, jeg har givet, har jeg givet som et forsøg på at gøre
>>jer på gruppen en tjeneste. Jeg overvejede at lade være, da der er en
>>minimal risiko for at jeg får en sag på mig.
>
>
> Hvorfor skulle du dog kunne få en sag på dig?

Jeg skrev "minimal". Man kan "altid" løbe ind i en sag - og det er ikke
kun et spgsml. om at tabe eller vinde en sådan. Besværet og tiden.......

Men jeg gider ikke mere om dette emne.
De, der ikke har fattet den oprindelige meddelelse, har virkeligt grund
til at (be)klage deres reducerede evne.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

David Rasmussen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 24-03-05 11:29

Ole Larsen wrote:
>
> Jeg skrev "minimal". Man kan "altid" løbe ind i en sag - og det er ikke
> kun et spgsml. om at tabe eller vinde en sådan. Besværet og tiden.......
>

Man kan også altid blive kørt ned eller få et klaver eller en ambolt i
hovedet når man går udenfor. Undgår du også det så vidt muligt?

> Men jeg gider ikke mere om dette emne.
> De, der ikke har fattet den oprindelige meddelelse, har virkeligt grund
> til at (be)klage deres reducerede evne.
>

Aha. Du lyder som om du ved hvad du taler om.

/David

Ole Larsen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 24-03-05 11:37

David Rasmussen wrote:
> Ole Larsen wrote:
>
>>
>> Jeg skrev "minimal". Man kan "altid" løbe ind i en sag - og det er
>> ikke kun et spgsml. om at tabe eller vinde en sådan. Besværet og
>> tiden.......
>>
>
> Man kan også altid blive kørt ned eller få et klaver eller en ambolt i
> hovedet når man går udenfor. Undgår du også det så vidt muligt?

Hvor tåbelige sammenligninger skal man trækkes med......?

Går du måske på gaden med lukkede øjne ?

EOD




--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Jens Bruun (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 24-03-05 11:30

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4242951b$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Jeg skrev "minimal". Man kan "altid" løbe ind i en sag

Nejda, det kan man ikke. Man kan løbe ind i en sag, hvis man f.eks. spreder
løgnehistorier på nettet. Er det dét, du er i gang med? Hvis ikke, kan du
ikke løbe ind i en sag. Dine forblommede hentydninger og undvigende svar
virker meget underligt. Hvad er din dagsorden egentlig med denne tråd? Du
forsøger da ikke at hjælpe andre. Det eneste, du har opnået, er at starte et
skænderi og stemple dig selv som utroværdig.

> De, der ikke har fattet den oprindelige meddelelse, har virkeligt
> grund til at (be)klage deres reducerede evne.

Ja, jeg er så én af dem, der ifølge dig har reduceret evne. Det kors må jeg
se, om jeg kan bære.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/19/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Ole Larsen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 24-03-05 12:19

Jens Bruun wrote:

>>Jeg skrev "minimal". Man kan "altid" løbe ind i en sag
>
>
> Nejda, det kan man ikke. Man kan løbe ind i en sag, hvis man f.eks. spreder
> løgnehistorier på nettet. Er det dét, du er i gang med? Hvis ikke, kan du
> ikke løbe ind i en sag. Dine forblommede hentydninger og undvigende svar
> virker meget underligt. Hvad er din dagsorden egentlig med denne tråd? Du
> forsøger da ikke at hjælpe andre. Det eneste, du har opnået, er at starte et
> skænderi og stemple dig selv som utroværdig.

Hvem som helst kan anlægge sag mod næsten hvem som helst, også mod dem,
der beskylder en for at sprede løgnehistorier, men vi er off-topic her.

Hvad er løgnehistorie/forblommet/hentydning/undvigende/utroværdigt/svært
at forstå i følgende, mine oprindelige:

"En web-shop har en afd. lige syd for grænsen. Da jeg i lørdags kom
forbi, var der lukket som ovenstående, så pas på dine penge."
og
"Mig bekendt kan der kun være tale om een dansk web-shop, der også har
afd. lige syd for grænsen."

Jeg har opnået:
At nogle få utilpassede/agressive har fået taget lidt af trykket.
At de, der stod for at web-handle lige over grænsen (og det omfatter nok
ikke dem, der har brokket sig her), er blevet advaret om at passe på.
At de, der selv gider tænke, forlængst har fundet ud af hvem, der er
tale om.

Og så har jeg selv lært noget, og det er ikke så ringe, hvis ikke det
lige var fordi jeg kendte den forkælede attitude i forvejen.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Simon Nielsen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Simon Nielsen


Dato : 25-03-05 04:42


"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message
news:4242a209$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jens Bruun wrote:
>
> >>Jeg skrev "minimal". Man kan "altid" løbe ind i en sag
> >
> >
> > Nejda, det kan man ikke. Man kan løbe ind i en sag, hvis man f.eks.
spreder
> > løgnehistorier på nettet. Er det dét, du er i gang med? Hvis ikke, kan
du
> > ikke løbe ind i en sag. Dine forblommede hentydninger og undvigende svar
> > virker meget underligt. Hvad er din dagsorden egentlig med denne tråd?
Du
> > forsøger da ikke at hjælpe andre. Det eneste, du har opnået, er at
starte et
> > skænderi og stemple dig selv som utroværdig.
>
> Hvem som helst kan anlægge sag mod næsten hvem som helst, også mod dem,
> der beskylder en for at sprede løgnehistorier, men vi er off-topic her.

Du har da vist set lidt for mange amerikanske retsags serier og film. Man
sagsøger ikke bare folk for hvad som helst her i Danmark, come on, get real.

Mvh
Simon



Tommy Jensen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 24-03-05 11:08

On Thu, 24 Mar 2005 10:48:56 +0100, "Finn" <formel1@email.dk> wrote:

>
>"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>news:42428503$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Mig bekendt kan der kun være tale om een dansk web-shop, der også har afd.
>> lige syd for grænsen.
>
>Til os der ikke har samme intellektuelle niveau som dig, kan du så ikke bare
>skrive navnet, i stedet for en eller anden rebus som kun et fåtal forstår?

Det kan han ikke finde ud af. Det er alt for svært for ham.



MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Mogens Hansen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Mogens Hansen


Dato : 24-03-05 13:56


"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message
news:42428503$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[8<8<8<]
> Mig bekendt kan der kun være tale om een dansk web-shop, der også har afd.
> lige syd for grænsen.

http://www.d4you.de
http://www.d4you.dk

passer så vidt jeg kan se på beskrivelsen.

Om det er Digital4you Ole Larsen hentyder til ved jeg ikke.
Hvis ikke er det uheldigt at han efterlader muligheden for misforståelser.

Venlig hilsen

Mogens Hansen



Anders Sørensen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Anders Sørensen


Dato : 24-03-05 09:51

Den Thu, 24 Mar 2005 09:07:12 +0100, skrev Ole Larsen
<olenospam@nospam.dk>:

>En web-shop har en afd. lige syd for grænsen. Da jeg i lørdags kom
>forbi, var der lukket som ovenstående, så pas på dine penge.

Hvilken?


--
Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Ole Larsen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 24-03-05 10:17

Anders Sørensen wrote:
> Den Thu, 24 Mar 2005 09:07:12 +0100, skrev Ole Larsen
> <olenospam@nospam.dk>:
>
>
>>En web-shop har en afd. lige syd for grænsen. Da jeg i lørdags kom
>>forbi, var der lukket som ovenstående, så pas på dine penge.
>
>
> Hvilken?
>
>
Det vil jeg kun sige hvis du kommenterer mit solnedgangsbillede først
Nej, jeg har lige svaret en anden, så den er på vej.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Tommy Jensen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Jensen


Dato : 24-03-05 10:37

On Thu, 24 Mar 2005 10:16:59 +0100, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk>
wrote:

>Anders Sørensen wrote:
>> Den Thu, 24 Mar 2005 09:07:12 +0100, skrev Ole Larsen
>> <olenospam@nospam.dk>:
>>
>>
>>>En web-shop har en afd. lige syd for grænsen. Da jeg i lørdags kom
>>>forbi, var der lukket som ovenstående, så pas på dine penge.
>>
>>
>> Hvilken?
>>
>>
>Det vil jeg kun sige hvis du kommenterer mit solnedgangsbillede først
>Nej, jeg har lige svaret en anden, så den er på vej.

Ja sikke et oplysende svar!!!!!!!!!


MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 1. feb. 2005 i email adresse.

Ole Larsen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 24-03-05 10:57

Tommy Jensen wrote:

> Ja sikke et oplysende svar!!!!!!!!!

Hvis oplysningerne er for komplicerede, beklager jeg.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Tommy Fer (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 25-03-05 22:16

Ole Larsen wrote:
> Tommy Jensen wrote:
>
>> Ja sikke et oplysende svar!!!!!!!!!
>
>
> Hvis oplysningerne er for komplicerede, beklager jeg.

Suk. Dette er den mest barnlige tråd jeg endnu har set i denne gruppe.

*PLONK*

/Fer

Claus Smith (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus Smith


Dato : 24-03-05 10:12


"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:42427523$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> En web-shop har en afd. lige syd for grænsen. Da jeg i lørdags kom forbi,
> var der lukket som ovenstående, så pas på dine penge.
>
Bl.a. en af grundene til at jeg hellere vil lægge mine sparerkoner i DK,
selvom man ikke skal skære alle over een kam, fordi der findes jo en masse
seriøse på det område.

Har netop selv indkøbt et nyt Panasonic DV via en dansk webshop og sparet en
formue.

Claus Smith



;o\)-max- (24-03-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 24-03-05 10:20


"Claus Smith"
>
> "Ole Larsen"
> > En web-shop har en afd. lige syd for grænsen. Da jeg i lørdags kom forbi,
> > var der lukket som ovenstående, så pas på dine penge.
> >
> Bl.a. en af grundene til at jeg hellere vil lægge mine sparerkoner i DK,
> selvom man ikke skal skære alle over een kam, fordi der findes jo en masse
> seriøse på det område.
>
> Har netop selv indkøbt et nyt Panasonic DV via en dansk webshop og sparet en
> formue.
>
> Claus Smith

Forklar venligst forskellen på at en Tysk eller en Dansk butik får
"klippet nummerpladerne" - for jeg kan ikke lige gennemskue det
-max-



Ole Larsen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 24-03-05 10:23

Claus Smith wrote:

> Bl.a. en af grundene til at jeg hellere vil lægge mine sparerkoner i DK,
> selvom man ikke skal skære alle over een kam, fordi der findes jo en masse
> seriøse på det område.
>
> Har netop selv indkøbt et nyt Panasonic DV via en dansk webshop og sparet en
> formue.

Ser man under handelsbetingelser for den tyske afd., henvises til den
Danske postadresse, så man er nok ikke sikker på noget som helst der.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Riverwind (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Riverwind


Dato : 24-03-05 11:39

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:42427523$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> En web-shop har en afd. lige syd for grænsen. Da jeg i lørdags kom
> forbi, var der lukket som ovenstående, så pas på dine penge.

Digital4u?

/Riverwind



Thomas Pedersen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Pedersen


Dato : 24-03-05 19:15


"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:42427523$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> En web-shop har en afd. lige syd for grænsen. Da jeg i lørdags kom
> forbi, var der lukket som ovenstående, så pas på dine penge.

Det er da nok den mest intetsigende oplysning jeg til dato har fået. Hvis
ikke du gider fortælle, hvilken butik der er tale om, så lad da være med at
nævne nogen, der er sikkert utallige danske butikker der har afdelinger i
Tyskland, jeg kan da komme på et par stykker i hvert fald. Men OK, tak fordi
du spildte min tid med sådan noget, det er jeg da rigtig glad for, og kunne
ikke lige leve uden at vide.

MVH
Thomas



Ole Larsen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 24-03-05 19:49

Thomas Pedersen wrote:

>
> Det er da nok den mest intetsigende oplysning jeg til dato har fået. Hvis
> ikke du gider fortælle, hvilken butik der er tale om, så lad da være med at
> nævne nogen, der er sikkert utallige danske butikker der har afdelinger i
> Tyskland, jeg kan da komme på et par stykker i hvert fald. Men OK, tak fordi
> du spildte min tid med sådan noget, det er jeg da rigtig glad for, og kunne
> ikke lige leve uden at vide.
>
Kender du mere end een foto-web-shop med afd. i DK. og lige syd for
grænsen? Jeg gør ikke.

Anyway, jeg forstår ikke den negativitet. De det evt. vedrører - som
påtænkte at købe der - har fået mulighed for ikke at risikere at miste
kronerne p. gr. a. oplysningen. Og det uanset om jeg oplyser navnet
eller ej. Endvidere kunne disse (og du) på under 1 min. let checke hvem
der er tale om ud fra det allerede oplyste. Alle andre er det egentlig
uvedkommende og disse kunne fise stille og roligt forbi.
Fortsat god og herlig dag.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Carsten D Andersen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten D Andersen


Dato : 24-03-05 20:46


"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> fise stille og roligt forbi.
> Fortsat god og herlig dag.
>
Tak kære Ole, men iflg. din definition, så er jeg osse dum . Men
ærgerligt talt , så har jeg osse læst Da Vinci mysteriet, og meget af
den/det onde i bogen kunne jeg spå, men din kan jeg ej.
Spyt ud med din viden, det ville klæde dig, men måske du er en troll ?
Er du den jeg tror du er, jamen , så kan je godt lide dine billeder, er de
alle med IR ? Hvem/hvilken er det har lukket ?
VH
/Carsten





Ole Larsen (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 24-03-05 21:36

Carsten D Andersen wrote:

> Er du den jeg tror du er, jamen , så kan je godt lide dine billeder,
Billederne er vel hvad de er, uanset hvem du tror jeg er Og et fåtal
er 1/2-IR (dvs IR-film, men med ret lyst rødfilter)
Resten gider jeg ikke mere. Det er forklaret, og det må være nok.
Hvad er da Vinci Mysteriet?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Jens Bruun (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 24-03-05 21:48

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:424324af$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Hvad er da Vinci Mysteriet?

En bog med et mysterium, der er noget lettere at gennemskue end dine
halvkvædede viser

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/19/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



Anders Houmark (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 24-03-05 22:53

Jens Bruun wrote:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:424324af$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
>> Hvad er da Vinci Mysteriet?
>
> En bog med et mysterium, der er noget lettere at gennemskue end dine
> halvkvædede viser

Og den er samtidig langt mere spændende at læse, end denne lorte tråd!


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



John T. (24-03-2005)
Kommentar
Fra : John T.


Dato : 24-03-05 23:46

Han er lidt underlig ham Ole, ja det syntes jeg bare !
John
(lang tråd for noget så banalt)



Ukendt (24-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-03-05 23:43



> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> Nyt design og nye billeder på:
> http://home.tiscali.dk/muggler



- efter at have set dine billeder forstår jeg pludselig mere af det hele...

Din tågesnak og dine tågebilleder går nærmest op i en højere enhed....

Du tager utroligt dårlige billeder og du er en utroligt dårlig formidler af
dine budskaber...

Men du skal have ros for, at du trods alt gennemfører det over hele
linien... Det er endda lykkedes for dig at poste dit tåge-vrøvl på en dag,
hvor der også er tåge udenfor ??!?!


Med venlig hilsen
Palle Johansen



John T. (24-03-2005)
Kommentar
Fra : John T.


Dato : 24-03-05 23:50


> - efter at have set dine billeder forstår jeg pludselig mere af det
> hele...
>
> Din tågesnak og dine tågebilleder går nærmest op i en højere enhed....
>
> Du tager utroligt dårlige billeder og du er en utroligt dårlig formidler
> af dine budskaber...
>
> Men du skal have ros for, at du trods alt gennemfører det over hele
> linien... Det er endda lykkedes for dig at poste dit tåge-vrøvl på en dag,
> hvor der også er tåge udenfor ??!?!
>
>
> Med venlig hilsen
> Palle Johansen

Rart med en griner, sådan her midt om natten-
tak for det Palle !
Er helt ening !
John



Ole Larsen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 25-03-05 08:11

Det var jo en spændende dag i går - at få genopfrisket sin hukommelse på
nogle af de ikke så prisværdige menneskelige egenskaber.

En forretning er lukket af told og skat (p. gr. a. mistanke (NB!
MISTANKE) om svindel med afgifter).

Og straks får man demonstreret hvor væsentlig en drift nyfigenheden er.
Og forestillingen om at andres ulykke er bedre end ens egen lykke. Så
fatter man bedre de kaotiske og livsfarlige tistande nogle nysgerrige,
med stor risiko for egen sikkerhed, skaber ved ulykker på motorvejene,
at offentlig hængning var en folkeforlystelse en gang, gladiatorkampe,
splatterfilm osv. Mon det kildrer i bukserne at være vidne, eller er det
mere kompliceret ?

Og så flokmentaliteten......som et kobbel galpende hunde, der har lugtet
blod....der slås rekorder i anvendelse af negativt ladede adjektiver og
en, der har haft 3 kvæk på gruppen siden 1999, dukker op. Imponerende:
Hej, venner kom her og vær med, her er en, vi kan svine til.

Så tak skal i have for belæringen - man skal kende de mørke sider for at
kunne holde dem stangen.


--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Niels Riis Ebbesen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 25-03-05 09:33


Ole Larsen wrote:

> Så tak skal i have for belæringen - man skal kende de mørke sider for at
> kunne holde dem stangen.


Bare rolig Ole, bemærk at det kun er newbies der himler op over, at
du ikke var mere konkret, alle vi andre gættede straks hvilken
forhandler det handlede om...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Erik JP (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Erik JP


Dato : 25-03-05 09:43


"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
news:4243CCA2.3000906@niels-ebbesen.net...
> Bare rolig Ole, bemærk at det kun er newbies der himler op over, at du
> ikke var mere konkret, alle vi andre gættede straks hvilken forhandler det
> handlede om...
>
> --
> Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
> http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
> http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
> http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Dermed kan vi fastslå det er iorden at newbies evt. mister penge men ikke
den kloge insiderskare. Hvilken moral og hvilken hjælp....

Erik JP



Niels Riis Ebbesen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 25-03-05 10:22


Erik JP wrote:

> Dermed kan vi fastslå det er iorden at newbies evt. mister penge men ikke
> den kloge insiderskare. Hvilken moral og hvilken hjælp....


Fra det øjeblik hvor Trold & Skvat har interveneret, der har de
ansvaret for at alt går rigtigt til, og de vil næppe løbe med evt.
kreditkortbetalinger, som håbefulde kunder foretager.

Og dem der i dagene før interveneringen har bestilt og betalt for
noget, de meddeller bare PBS, at betalingen skal tilbageføres, da
sælger ikke har leveret varen.

Der hvor nogle evt. kan få problemer er, at den pågældne butiks
danske afdeling har solgt parrallelimporterede kameraer, hvor de
reelt står med ansvaret for reklamationsretten.

Men jeg vil antage, at der er lavet en fornuftig selskabsstruktur,
så lukningen af den tyske afd. får næppe indflydelse på den danske afd.

Jeg undrer mig dog over, at det danske Trold & Skvat kan intervenere
i en butik i Tyskland, men det kan muligvis skyldes, at butikken har
været ejet og drevet af et dansk selskab...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Langgaard Bærbar (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Langgaard Bærbar


Dato : 26-03-05 10:20

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:4243D855.9030307@niels-ebbesen.net...

> Fra det øjeblik hvor Trold & Skvat har interveneret, der har de ansvaret
> for at alt går rigtigt til, og de vil næppe løbe med evt.
> kreditkortbetalinger, som håbefulde kunder foretager.

Igen, taler du om noget du ikke ved noget om, det er helt hen i vejret det
du skriver.
Told & Skat tager det de vil have og har krav på, resten er de fløjtende
ligeglade med.

> Og dem der i dagene før interveneringen har bestilt og betalt for noget,
> de meddeller bare PBS, at betalingen skal tilbageføres, da sælger ikke har
> leveret varen.

Problemet er bare at man ikke ved noget før varen ikke dukker op, eller der
er en kvik mand i gruppen der giver et tip.

> Der hvor nogle evt. kan få problemer er, at den pågældne butiks danske
> afdeling har solgt parrallelimporterede kameraer, hvor de reelt står med
> ansvaret for reklamationsretten.

Det er altid et problem, men det er prisen for at spare de mange penge ved
den type handler.

> Men jeg vil antage, at der er lavet en fornuftig selskabsstruktur, så
> lukningen af den tyske afd. får næppe indflydelse på den danske afd.

Bare du ikke bliver skuffet.

> Jeg undrer mig dog over, at det danske Trold & Skvat kan intervenere i en
> butik i Tyskland, men det kan muligvis skyldes, at butikken har været ejet
> og drevet af et dansk selskab...

Det kan godt være det er gået din næse forbi, men vi har haft åbne grænser i
en del år, og harmoniseringen er godt i gang, og et samarbejde over
landegrænserne er mere reglen end undtagelsen.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)



Niels Riis Ebbesen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 26-03-05 22:14


Langhåret Blærbar wrote:

> Igen, taler du om noget du ikke ved noget om, det er helt hen i vejret det
> du skriver.
> Told & Skat tager det de vil have og har krav på, resten er de fløjtende
> ligeglade med.


Der er vist ikke nogen der er i tvivl om, at Trold & Skvat er et
umanerligt grådigt foretagende, men der er trods alt grænser, for
galskaben, og der er næppe hjemmel i skattelovgivningen, så Trold &
Skvat kan beslaglægge kreditkortindbetalinger fra godtroende kunder,
som ikke har opdaget, at de har lukket en on-line fotobix.

Og som kreditkortreglerne er p.t., så går man jo bare ned i banken
og oplyser, at man ikke har modtaget den vare, som man er blevet
trukket for, og så tilbageføres pengene til ens konto, i første
omgang er det ganske vist PBS som lægger ud.

Men jeg er temmelig sikker på, at PBS har nogle smadder dygtige
jurister, som er i stand til at ta' en disput med Trold & Skvat, og
få dem til at slippe slanterne.

Og så har jeg efterhånden erkendt, at din dumhed er ved at være
harmoniseret med morten wartou's, du står allerde med det ene ben i
mit kill-filer - så en dumhed til og troll-fælden klapper...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Langgaard Bærbar (27-03-2005)
Kommentar
Fra : Langgaard Bærbar


Dato : 27-03-05 09:48

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:4245D097.1030609@niels-ebbesen.net...

> Der er vist ikke nogen der er i tvivl om, at Trold & Skvat er et
> umanerligt grådigt foretagende, men der er trods alt grænser, for
> galskaben, og der er næppe hjemmel i skattelovgivningen, så Trold & Skvat
> kan beslaglægge kreditkortindbetalinger fra godtroende kunder, som ikke
> har opdaget, at de har lukket en on-line fotobix.

Hvis der er et krav om inddrivelse at moms og afgifter, skeles der ikke til
om det er småsparernes penge der er indbetalt som betaling for en vare,
dette problem er selvfølgelig forretningens.

> Og som kreditkortreglerne er p.t., så går man jo bare ned i banken og
> oplyser, at man ikke har modtaget den vare, som man er blevet trukket for,
> og så tilbageføres pengene til ens konto, i første omgang er det ganske
> vist PBS som lægger ud.

Ja der er en frist, men du skal jo lige vide at biksen er lukket, ikke !

> Men jeg er temmelig sikker på, at PBS har nogle smadder dygtige jurister,
> som er i stand til at ta' en disput med Trold & Skvat, og få dem til at
> slippe slanterne.

Jeg ved et det ikke forholder sig sådan. Staten tager sit, og hvem der deler
resten er de ligeglade med, men det plejer at blive fordelt til honorar til
de advokater der kikker på sagen.

> Og så har jeg efterhånden erkendt, at din dumhed er ved at være
> harmoniseret med morten wartou's, du står allerde med det ene ben i mit
> kill-filer - så en dumhed til og troll-fælden klapper...

Ok, for mig er det lige meget. Men jeg kan fortælle dig at jeg fortsat vil
holde et vågent øje med hvad du skriver, da der ofte indsniger sig små fejl,
og også sommetider direkte løgne.
Og det undre mig ikke at du bruger gloser som "dum", små børn der bliver
sagt imod
bruger det samme let gennemskuelige forsvarssystem. Børnene har dog deres
alder og manglende udvikling som undskyldning.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk
www.megapixels.dk (tom)



Ole Larsen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 25-03-05 10:48

Erik JP wrote:

>
> Dermed kan vi fastslå det er iorden at newbies evt. mister penge men ikke
> den kloge insiderskare. Hvilken moral og hvilken hjælp....
>
Pladder.
Kun de, der ikke har gidet læse mit 1 indlæg, risikerer noget
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Holst (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 25-03-05 11:28


Ole Larsen wrote:

>>Dermed kan vi fastslå det er iorden at newbies evt. mister penge men ikke
>>den kloge insiderskare. Hvilken moral og hvilken hjælp....
>
> Pladder.
> Kun de, der ikke har gidet læse mit 1 indlæg, risikerer noget

Jeg har læst dit første indlæg, og jeg føler ikke, at jeg på nogen måde
er bedre stillet efter at have læst det.

Eneste, denne tråd har givet, er at vise mig, hvis gruppens hofnar er.

Ole Larsen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 25-03-05 11:45

Holst wrote:

> Jeg har læst dit første indlæg, og jeg føler ikke, at jeg på nogen måde
> er bedre stillet efter at have læst det.

Jeg skal da gerne forklare:
Hvis du nu lige stod for at skyde en slat penge af til en foto web-shop,
der også har en afd. lige syd for grænsen, var det måske klogt at stikke
fingeren i jorden en ekstra gang først.
Den specifikke oplysning havde du ikke før. Dvs du er bedre stillet
efter oplysningen. Kun ond vilje kan udlægge det anderledes.

> Eneste, denne tråd har givet, er at vise mig, hvis gruppens hofnar er.

Der er vist nogle stykker........

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Holst (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 25-03-05 12:08


Ole Larsen wrote:

>>Jeg har læst dit første indlæg, og jeg føler ikke, at jeg på nogen måde
>>er bedre stillet efter at have læst det.
>
> Jeg skal da gerne forklare:
> Hvis du nu lige stod for at skyde en slat penge af til en foto web-shop,
> der også har en afd. lige syd for grænsen, var det måske klogt at stikke
> fingeren i jorden en ekstra gang først.
> Den specifikke oplysning havde du ikke før. Dvs du er bedre stillet
> efter oplysningen. Kun ond vilje kan udlægge det anderledes.

Hvorved du meget upræcist får sværtet enhver webshop, der passer til den
beskrivelse til. Ikke særlig pænt, når du i stedet kunne være lidt mere
præcis.

Og jeg forstår heller ikke, hvordan Told og Skat kan lukke en butik i
Tyskland.

>>Eneste, denne tråd har givet, er at vise mig, hvis gruppens hofnar er.
>
> Der er vist nogle stykker........

Muligvis, men du er den første, jeg møder.

Ole Larsen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 25-03-05 12:21

Holst wrote:

>
> Hvorved du meget upræcist får sværtet enhver webshop, der passer til den
> beskrivelse til. Ikke særlig pænt, når du i stedet kunne være lidt mere
> præcis.

Pladder, det står endnu uimodsagt, at der kun er een der opfylder
betingelserne og det er nævnt flere gange. Prøv igen, nu du absolut må.


> Og jeg forstår heller ikke, hvordan Told og Skat kan lukke en butik i
> Tyskland.

Spørg det rette sted, Told og Skat
>
>>> Eneste, denne tråd har givet, er at vise mig, hvis gruppens hofnar er.
>>
>>
>> Der er vist nogle stykker........
>
>
> Muligvis, men du er den første, jeg møder.

Splinten i andres øje og pælen i eget...

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

John T. (25-03-2005)
Kommentar
Fra : John T.


Dato : 25-03-05 10:16


"Niels Riis Ebbesen"
> Bare rolig Ole, bemærk at det kun er newbies der himler op over, at du
> ikke var mere konkret, alle vi andre gættede straks hvilken forhandler det
> handlede om...

Hvad så om I oprettede en gruppe for jeg selv ?
Denne gruppe er for alle, også dem der fik sin første pc, i sidste uge !
(Også dem der lige har fået deres første kamera)
Men det er typisk mønster for nørder, de glemmer hurtigt at de selv
har været nybegyndere.
"Alle vi andre gættede straks"
-Hvor pokker ved du det fra ?
-I sidder måske samlet et eller andet sted ?

Man ser det desværre alt for ofte, i f.eks. Windows-gruppen,
en nybegynder stiller et spørgsmål som er indlysende for os andre,
men der er altid en møj-nørd der svarer:
F.eks. "Man skriver da bare det og det i kør, hvor svært kan det være ?"
Eller: "Du kan da bare bruge et andet program" --???????????
Når nu disse nørder er så dygtige, hvad pokker laver de så i news.
For min part syntes jeg, at det er en fornøjelse at give et fyldestgørende
svar, og når man så læser svaret fra spørgeren:
"Det var lige det jeg skulle bruge-tak !"
Ja, så var det da en dejlig fornemmelse at kunne hjælpe, og måske de mange
der har fulgt tråden.
Hilsen John
(Har bemærket din Smiley, men det retfærdiggør ikke din tekst, du skriver
det vel kun hvis du mener det)




Ole Larsen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 25-03-05 10:46

Niels Riis Ebbesen wrote:
>
> Ole Larsen wrote:
>
>> Så tak skal i have for belæringen - man skal kende de mørke sider for
>> at kunne holde dem stangen.
>
>
>
> Bare rolig Ole, bemærk at det kun er newbies der himler op over, at du
> ikke var mere konkret, alle vi andre gættede straks hvilken forhandler
> det handlede om...
>

Helt rolig - det er blevet en ret underholdende og inspirerende strøm af
"#¤&%¤#/¤ fra brokkehovederne.
De, der var i fare for at evt. miste penge, har forlængst sikret sig.


--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Jakob (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 25-03-05 11:51

In article <4243CCA2.3000906@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...


> Bare rolig Ole, bemærk at det kun er newbies der himler op over, at
> du ikke var mere konkret, alle vi andre gættede straks


Åhh jeg glæder mig til jeg selv engang bliver fastligger, så man kan få
del i den uendelige visdom, det må være skønt at være en af alle de
andre. De tænker sgu hurtigt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Ole Rasmussen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Rasmussen


Dato : 26-03-05 09:14

>"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> >news:MPG.1cae0b7f24c7919c98994e@sunsite.auc.dk...
>In article <4243CCA2.3000906@niels-ebbesen.net>, >Åhh jeg glæder mig til
>jeg selv engang bliver fastligger, >så man kan få
>del i den uendelige visdom, det må være skønt at være >en af alle de
>andre. De tænker sgu hurtigt.

Kan du så ikke lige holde en plads til mig ?

/Ole



Carsten D Andersen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten D Andersen


Dato : 25-03-05 10:03


"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4243b986$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>......[klippet] og en, der har haft 3 kvæk på gruppen siden 1999, dukker
>op. Imponerende:

Ja, det er faktisk imponerende, og siger mere om det du skriver, end hvad
vedkommende skriver til/om dig. Med din retssalsparanoia og din jeg alene
vide attitude, tror jeg godt jeg ved hvem der irriterer gruppen mest..Men
det er mit gæt
Og din naive tro på at kvalitet vurderes på kvantitet , altså antallet af
indlæg så kan jeg da bare henvise til Bo Warming, og har du virkelig brugt
en torsdag på at google hvert indlæg med henblik på navne ??
Så forstår jeg bedre dine billeder, som jeg stadig godt kan lide.

Nå, butikken, er der ikke en af de der har fotografisk viden, der vil
offentligøre navnet ? Eller sende det på mail til de der måtte ønske det ?

VH
/Carsten, der ikke aner om jeg er en uvidende frø, men ovenstående er da et
langt kvæk






Ole Larsen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 25-03-05 10:50

Carsten D Andersen wrote:

>
> Nå, butikken, er der ikke en af de der har fotografisk viden, der vil
> offentligøre navnet ? Eller sende det på mail til de der måtte ønske det ?

Hvorfor vil du gerne vide det ? Du kan jo bare følge oplysningerne i 1.
indlæg.
Nyfigenhed, måske?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Carsten D Andersen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten D Andersen


Dato : 25-03-05 11:23


"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4243deaf$0$160$
[klippet]
> Nyfigenhed, måske?
Nu er det sådan at jeg forbinder ordet nyfigenhed med at være nysgerrig ud
over det sædvanlige..
OK - jeg vil gerne kunne tolke dit oprindelige bidrag, der går på at en
butik syd for grænsen ? har lukket pga. toldogskat , hvilket jeg i parantes
bemærket er ked af at Niels R Ebbesen kalder for told og skvat, og jeg
forstår ikke hvordan en udenlandsk butik kan hænge et skilt op på dansk,
hvori der står den er lukket af en dansk myndighed. ? Og jeg synes det er
for dårligt, at alle I derude der ved det, ikke nævner det, eller lader
muligheden være åben.
Med andre ord: jeg elsker at læse, og jeg vil gerne forsøge på at forstå det
jeg ikke forstår, og her er du en bidragyder med henblik på det
uforståelige, med mindre man/du/I lige har tjek på grænsen og de danske
filialer der har afdelinger der. I øvrigt går jeg udfra du mener den
dansk-tyske grænse i Sønderjylland. Og ikke den norsk-danske som vi møder
herfra ca. 10 km væk ?
VH
/Carsten


> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.
> Nyt design og nye billeder på:
> http://home.tiscali.dk/muggler



Ole Larsen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 25-03-05 11:49

Carsten D Andersen wrote:
> I øvrigt går jeg udfra du mener den
> dansk-tyske grænse i Sønderjylland. Og ikke den norsk-danske som vi møder
> herfra ca. 10 km væk ?

Imponerende klarsyn, at _syd_ for grænsen gælder grænsen til Tyskland.
Lidt ond vilje, måske?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Carsten D Andersen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten D Andersen


Dato : 25-03-05 12:22


"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4243eca0$0$162>
> Imponerende klarsyn, at _syd_ for grænsen gælder grænsen til Tyskland.

Jeg takker, men klarsynet vil jeg overdrage til den person, hvis fridag i
dag jeg skylder en stor tak.

> Lidt ond vilje, måske?

Næ, overhovedet ikke, men jeg er i færd med at afkode dit oprindelige
indlæg, og heroppe har vi da en grænse mod Norge - så find dit nærmeste
atlas frem, og kig efter !

Men stadig intet konkret andet end nogle vage formuleringer, men måske
butikken ligger i Harrislee?

VH
/Carsten



John T. (25-03-2005)
Kommentar
Fra : John T.


Dato : 25-03-05 12:38


"Carsten D Andersen" <dettmaring@fjerndettestofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4243f455$0$22689$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:4243eca0$0$162>
>> Imponerende klarsyn, at _syd_ for grænsen gælder grænsen til Tyskland.
>
> Jeg takker, men klarsynet vil jeg overdrage til den person, hvis fridag i
> dag jeg skylder en stor tak.
>
>> Lidt ond vilje, måske?
>
> Næ, overhovedet ikke, men jeg er i færd med at afkode dit oprindelige
> indlæg, og heroppe har vi da en grænse mod Norge - så find dit nærmeste
> atlas frem, og kig efter !
>
> Men stadig intet konkret andet end nogle vage formuleringer, men måske
> butikken ligger i Harrislee?
>
> VH
> /Carsten

Nej,nej !
Syd for grænsen (den svenske) betyder da at butikken ligger på Bornholm !!!
John



Ole Larsen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 25-03-05 12:42

Carsten D Andersen wrote:

>
> Jeg takker, men klarsynet vil jeg overdrage til den person, hvis fridag i
> dag jeg skylder en stor tak.

Hmmm. lidt sjov formulering, men godt trin

> Næ, overhovedet ikke, men jeg er i færd med at afkode dit oprindelige
> indlæg, og heroppe har vi da en grænse mod Norge - så find dit nærmeste
> atlas frem, og kig efter !

Når man taler om lige syd for grænsen, mener man nordenfjords så syd for
den Norske ?

Og så er der da ikke noget at afkode. Jeg vil ikke opgive et navn når
det er unødvendigt og når det indebærer en minimalt risiko for mig. Som
skolelærer må du da være i stand til at læse essensen af den simple
melding uden at tilskrive mig obskure motiver.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Carsten D Andersen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten D Andersen


Dato : 25-03-05 13:38


"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4243f8f0$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Når man taler om lige syd for grænsen, mener man nordenfjords så syd for
> den Norske ?

Hvis man vil sælge spegepølser og agurker, jo. Hvis man vil købe medier,
foto mm. så bøjer jeg mig i støvet og konkluderer du mener den dansk-tyske
landegrænse.
Men stadig kryber du uden om essensen i denne tråd, hvis der ellers er en
sådan tilbage:
Hvilken butik
Hvordan kan told og skat lukke en butik fysisk beliggende i
forbundsrepublikken ?

VH
/Carsten



Jan Bøgh (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 25-03-05 20:03

Ole Larsen wrote:

> Når man taler om lige syd for grænsen, mener man nordenfjords så syd
> for den Norske ?

Nej - syd for Limfjorden!

vh
Jan



Holst (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 25-03-05 10:18


Ole Larsen wrote:

> Så tak skal i have for belæringen - man skal kende de mørke sider for at
> kunne holde dem stangen.

Som ny i gruppen må jeg vist atter konkludere, at enhver gruppe har din
egen Bo Warming, og du er denne gruppes Bo Warming.

Tror du ikke, at du kan få sygeplejersken på din afdeling til at give
dig noget medicin mod de mørke sider?

Kirsten (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 25-03-05 23:27


"Holst" <newsmar05@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:4243d752$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Ole Larsen wrote:
>
>> Så tak skal i have for belæringen - man skal kende de mørke sider for
at
>> kunne holde dem stangen.
>
> Som ny i gruppen må jeg vist atter konkludere, at enhver gruppe har din
> egen Bo Warming, og du er denne gruppes Bo Warming.
>
> Tror du ikke, at du kan få sygeplejersken på din afdeling til at give
> dig noget medicin mod de mørke sider?

Rend & Hop webshop rhw.dk er lukket! Vi henviser til vores nye webshop:.
www.rhw.dk/ - 2k - Cached - Lignende sider

Kirsten




Steffen Poulsen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Steffen Poulsen


Dato : 26-03-05 00:49

Kirsten wrote:
> Rend & Hop webshop rhw.dk er lukket! Vi henviser til vores nye webshop:.
> www.rhw.dk/ - 2k - Cached - Lignende sider

http://web.archive.org/web/*/www.rhw.dk antyder at der ikke har været
handlet med fotoudstyr i nyere tid? Relevans hvordan?

mvh Steffen

Kirsten (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Kirsten


Dato : 26-03-05 08:57


"Steffen Poulsen" <steffen@[RemoveThis]forskernet.dk> skrev i en
meddelelse news:4244a36d$0$165$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Kirsten wrote:
>> Rend & Hop webshop rhw.dk er lukket! Vi henviser til vores nye
webshop:.
>> www.rhw.dk/ - 2k - Cached - Lignende sider
>
> http://web.archive.org/web/*/www.rhw.dk antyder at der ikke har været
> handlet med fotoudstyr i nyere tid? Relevans hvordan?
>
> mvh Steffen

Det var blot Rend & Hop jeg ikke kunne stå for.....det fik mig til at
tænke på denne tråd.....
Tænkte desværre ikke på nogen ville tage det som et seriøst gæt, det må
jeg beklage.
mvh Kirsten



Steffen Poulsen (25-03-2005)
Kommentar
Fra : Steffen Poulsen


Dato : 25-03-05 23:42

Ole Larsen wrote:
> En web-shop har en afd. lige syd for grænsen. Da jeg i lørdags kom
> forbi, var der lukket som ovenstående, så pas på dine penge.

Hvad er det for et spøgelse du har fået øje på, Ole?

Et rimeligt gæt kunne vel være, at vedkommende web-shop har krydset den
magiske kr. 280.000,- grænse[1], og er endt i noget skattesnask af den
årsag ..

Men hvordan kan det komme den private forbruger (os / dig) ved? (Jeg
kunne ikke forestille mig at deres eventuelle regning på nogen måde kan
blive sendt videre til forbrugeren - hverken af butikken eller told & skat)?

Lad os nu få lidt mere at tygge på .. hvorfor skal vi passe på vores penge?

mvh Steffen

1: "Hvis postordresalget her til landet fra en virksomhed i et andet
EU-land udgør 280.000 kr. eller derover for det løbende eller det
foregående kalenderår, eller hvis salget omfatter punktafgiftspligtige
varer, bliver den udenlandske virksomhed registreringspligtig her i
landet. Dette indebærer, at der så skal betales dansk moms på 25 pct."

Niels Riis Ebbesen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 26-03-05 00:10


Steffen Poulsen wrote:

> Et rimeligt gæt kunne vel være, at vedkommende web-shop har krydset den
> magiske kr. 280.000,- grænse[1], og er endt i noget skattesnask af den
> årsag ..


Tja... og det kan også ske, at øvelsen netop går ud på, at ejeren
lukker butikken lige inden 280.000 kroners grænsen nås, og så åbner
en "ny" en med med en jomfruelig konto.

I princippet kan ejeren ha' 4 selskaber, der på skift driver
forretningen i 3 måneder, og hvert selskab kan så omsætte for
280.000 kroner, og til næste år er tavlen visket ren, og det hele
kan så køre forfra.

Og der kan ligge noget skatteteknisk i, at det på papiret er en
"lukket" forretning, som overdrages til et andet selskab...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Steffen Poulsen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Steffen Poulsen


Dato : 26-03-05 00:44

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Tja... og det kan også ske, at øvelsen netop går ud på, at ejeren lukker
> butikken lige inden 280.000 kroners grænsen nås, og så åbner en "ny" en
> med med en jomfruelig konto.

Humbug er der nok af (loven siger dog udtrykkeligt løbende og forrige
år, så der skal vel det dobbelte antal selskaber til, trods alt).

Men gid jeg kunne få øje på relationen til, hvorfor vi skal opfordres
til at passe på vores penge.

mvh Steffen

Ole Larsen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 26-03-05 07:47

Steffen Poulsen wrote:
> Ole Larsen wrote:
>
>> En web-shop har en afd. lige syd for grænsen. Da jeg i lørdags kom
>> forbi, var der lukket som ovenstående, så pas på dine penge.
>
>
> Hvad er det for et spøgelse du har fået øje på, Ole?
>
> Et rimeligt gæt kunne vel være, at vedkommende web-shop har krydset den
> magiske kr. 280.000,- grænse[1], og er endt i noget skattesnask af den
> årsag ..

Ja, du gætter og ud fra det gæt konkluderer du til en kritik. Omvendt
tror jeg ikke at du ville bestille en vare/betale hos et firma, der er
lukket som omtalt - ville du ?
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Steffen Poulsen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Steffen Poulsen


Dato : 26-03-05 17:14

Ole Larsen wrote:

> Ja, du gætter og ud fra det gæt konkluderer du til en kritik. Omvendt
> tror jeg ikke at du ville bestille en vare/betale hos et firma, der er
> lukket som omtalt - ville du ?

Det kan vel løses ved en opringning til ens bank, hvis det handler om en
simpel udestående transaktion hvor modparten ("et firma", in your terms)
ikke opfylder hans del af aftalen ..

A fatter æ en klaijn a wa wi ska aijwårs imur æno, desværre. Ej heller
mod hvem. Eller hvorfor.

Jeg prøver i øvrigt ikke at kritisere, jeg prøver at regne ud hvad din
intention er - og hvorfor du tilsyneladende har et behov for at have
hemmelighedskræmmeri omkring den. Men jeg kan indtil videre kun
konstatere at jeg ikke kan være nogen særlig dygtig "Sherlock"

mvh Steffen

Ole Larsen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 26-03-05 17:56

Steffen Poulsen wrote:
> Ole Larsen wrote:
>
>> Ja, du gætter og ud fra det gæt konkluderer du til en kritik. Omvendt
>> tror jeg ikke at du ville bestille en vare/betale hos et firma, der er
>> lukket som omtalt - ville du ?
>
>
> Det kan vel løses ved en opringning til ens bank, hvis det handler om en
> simpel udestående transaktion hvor modparten ("et firma", in your terms)
> ikke opfylder hans del af aftalen ..

Det glæder mig at du ikke svarer præcist på spørgsmålet. Det viser, at
du godt ved at du ikke ville, men at du ikke vil stikke en løwn.

> A fatter æ en klaijn a wa wi ska aijwårs imur æno, desværre.

Jo jo, det har du lige vist ovenstående.

> Jeg prøver i øvrigt ikke at kritisere, jeg prøver at regne ud hvad din
> intention er - og hvorfor du tilsyneladende har et behov for at have
> hemmelighedskræmmeri omkring den.

Alt det er forklaret for længst.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Steffen Poulsen (26-03-2005)
Kommentar
Fra : Steffen Poulsen


Dato : 26-03-05 20:54

Ole Larsen wrote:

> Alt det er forklaret for længst.

Det ender vel der, hvor det der er en trivialitet for A-holdet stadig er
en brugbar advarsel for B-holdet. Det skal der også være plads til.

Over 'n out

mvh Steffen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste