Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Uskarpt... Canon
Fra : Michael

Dato : 22-03-05 11:06

Hej Jeg har lige fået mit Canon Eos 350d, men når jeg bruger Auto. bliver
billederne uskarpe...Har sat det til bedste kvalitet i jpeg, Hilsen

Michael

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 22-03-05 11:14

Michael <mickat@post8.tele.dk> wrote:
> Hej Jeg har lige f?et mit Canon Eos 350d, men n?r jeg bruger Auto. bliver
> billederne uskarpe...Har sat det til bedste kvalitet i jpeg, Hilsen

Har du prøvet at fokusere? ;)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x67A4976D

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-03-05 11:36

"Michael" <mickat@post8.tele.dk> wrote in message
> Hej Jeg har lige fået mit Canon Eos 350d, men når jeg bruger Auto. bliver
> billederne uskarpe...Har sat det til bedste kvalitet i jpeg, Hilsen

Har du checket at objetktivet ikke står på MF, f.eks. Er det skarpt i
søgeren? Auto har jo ikke noget at gøre med AF, men med automatisk tid,
blænde, etc. Hvad med at læse manualen?

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Hupfeldt

Dato : 22-03-05 13:14

Michael <mickat@post8.tele.dk> skrev:
>Hej Jeg har lige fået mit Canon Eos
>350d, men når jeg bruger Auto. bliver
>billederne uskarpe...Har sat det til
>bedste kvalitet i jpeg, Hilsen

Prøv og læg mærke til hvad den fokusere på når du tager billedet.

Hvis kameraet fokusere på noget andet end du forventer det gør,
kan du også godt opleve/føle at billederne virker uskarpe.

Er du iøvrigt tilfreds med kameraet, hvis man ser bort fra at det
ikke kan fokusere?

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Fra : BTG

Dato : 22-03-05 15:36

Hejsa!

Ellers akn jeg da lige tilføje :

Fik mit 350D i dag og er SUPER tilfreds med det indtil videre. Hurtig
autofokus, skarpe billeder (hos mig) etc. etc.

Mange hilsner
Karsten

Fra : michael bs

Dato : 22-03-05 17:28

"BTG" <karsten@madsen.hovsa.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Fik mit 350D i dag og er SUPER tilfreds med det indtil videre. Hurtig
> autofokus, skarpe billeder (hos mig) etc. etc.

Hurtig autofokus, skriver du.
Har du prøvet at tage billeder med hurtige linser, fuld blændeåbning
(f1.4 -2.8) og lavt lys? Det skulle have problemer med den kombination i
forhold til 20d. AF skulle ikke være designet til fokusering under disse
omstændigheder. Det ville være skønt med en rapport, der kan be- eller
afkræfte disse forlydender.

mvh Michael

Fra : fam. Ager

Dato : 22-03-05 13:42

"Michael" <mickat@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jeg har lige fået mit Canon Eos 350d, men når jeg bruger Auto. bliver
> billederne uskarpe...Har sat det til bedste kvalitet i jpeg, Hilsen

hej

tjek lige om dte står til MF= manuel fokus??:0))

hvis det ikke gør, er den en lille test du kan prøve....
Tag en tommestok...læg den på bordet og tag så et billed i en vinkel på
30-45 grader på tommestokken...læg din fokus på f.eks 20 cm...Gør det
omhyggeligt og præcist!!!

Stil dit kamera på højeste blænde= laveste blændetal.....

Når du så har dine billeder på pc-en kan du se om fokus er på det punkt du
lagde fokus på.....Altså tallet 20 cm skal stå skarpt...

Ligger fokus på 20 er det godt...foran har du frontfokus ,bagved 20
backfokus....Henved dig til forhandler eller pw-service i rødovre, og fortæl
om dit problem...
Desværre et typisk canon problem man hører om....Har heldigvis ikke selv
haft disse problemer..Men det er et justeringsspørgsmål,så .....op med
humøret...!!!

Det kan jo også være dig det ryster på hænderne og har skudt med forlangsom
lukketid:0))))....

har du et billed eksempel vi kan se?

mvh torben....

Fra : Michael

Dato : 22-03-05 15:59

Jeg er meget tilfreds med mit Kamera, det er som Karsten skriver lyn hurtigt
til at fokusere, og efter at taget en tur rundt i byen, og fået taget nogle
billeder, har jeg også fået nogle gode skarpe billeder, det var nok i min
iver efter at skulle se hvad det kunne, at det gik lidt for hurtigt.

Hilsen

Michael

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 22-03-05 16:24

Michael wrote:
> Hej Jeg har lige fået mit Canon Eos 350d, men når jeg bruger Auto. bliver
> billederne uskarpe...Har sat det til bedste kvalitet i jpeg, Hilsen

Du kan teste fokus med test-arket på denne side:
http://md.co.za/d70/chart.html

/Mogens

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-03-05 17:37

"Michael"
> Hej Jeg har lige fået mit Canon Eos 350d, men når jeg bruger Auto. bliver
> billederne uskarpe...Har sat det til bedste kvalitet i jpeg, Hilsen
>
> Michael

Det er total utilstrækkelig information du kommer med, der kan være
1001 grunde til dine billeder ikke er skarpe, den mest nærliggende er
at du ikke bruger kameraet korrekt..

Så hvis dit spørgsmål er seriøst ment, ser vi frem til billed eksempler
med optage beskrivelser - ;-max-

Fra : Michael

Dato : 22-03-05 19:38

> [...]
> at du ikke bruger kameraet korrekt..
>
> Så hvis dit spørgsmål er seriøst ment, ser vi frem til billed eksempler

Hej Max
> Nå nu du siger at jeg ikke bruger Kameraet rigtigt, så mener jeg at hvis
man bruger program "Fuldautomatisk" ved højlys dag så burde jeg ikke gøre
andet end at trykke på udløserknappen, som Canon skriver i deres
Instruktionsbog. Altså jeg har læst i instruktionsbogen.

Det var "sgu" seriøst ment, men jeg er ny med et digital spejlreflex kamera,
og ville lige høre om der var nogle der havede nogle ider til at hjælpe mig,
og der er mange af dem der har besvaret mit spørgsmål, og kommet med
forskellige tests jeg kan lave for at se om der er noget i vejen med
kamerat, uden de har kommenteret mit måske korte spøgsmål, Nogle gang lyder
det som om at man skal være prof, for at skrive i dette forum...Hvis du
havede læst min besvarelse kl 15.59. så havede du ikke behøvet at komme med
din kommentar.

Men Tak til alle jer der har skrevet til mig, med hjælp.

Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-03-05 01:42

"Michael"

> [...]
> din kommentar.
>
> Men Tak til alle jer der har skrevet til mig, med hjælp.

Ja det er muligt du har skrevet en besvarelse 15:59, men den er ikke
dukket op i min nyhedslæser, så sorry det har jeg ikke set.. Har lige
tjekket på Sunsite serveren og der er rigtigt nok et svar, aner ikke
hvorfor den ikke dukker op på Tiscali - hmm

Dit spørgsmål lægger op til en gætte konkurrence, nogen syns det
er sjovt at gætte og du præmierer dem jo også så det er fint nok
-max-

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 23-03-05 20:06

> [...]
> Hej Jeg har lige fået mit Canon Eos 350d, men når jeg bruger Auto. bliver
> billederne uskarpe...Har sat det til bedste kvalitet i jpeg, Hilsen

Jeg tror det letteste ville være, hvis du opgiver din geografiske pos.
Så kunne det være en af "hajerne" kunne tilbyde dig at komme forbi med
kameraet. Så kunne det nok hurtig afgøres om der tale om fejl 40.
Mvh
Kenneth