Scratch på video?
Fra : Niller

Dato : 27-05-01 23:28

Hello

Vi er to gutter der står og roder lidt med vores 1210'ere engang
imellem...vi mangler lidt inspiration og søger derfor video'er med
scratchende individer...nogen der kender nogen gode?

Vi vil også gerne høre hvis der er nogen der kender skiver med fede
scratch's eller sange hvor der bliver revet lidt i pladerne...??

Med håbefulde hilsner

Martin og Niels

Fra : Troels

Dato : 27-05-01 17:50

"Niller" <niels@priestyard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi vil også gerne høre hvis der er nogen der kender skiver med fede
> scratch's eller sange hvor der bliver revet lidt i pladerne...??

´Jeg lånte en gang en video på biblioteket, hvor man kunne lærer alle
tricksene fra grunden. Det var vist nok med et af medlemmerne fra hedgangne
cut'n'move. Den var vist fra en gang i starten af 90'erne, men grundideerne
er vel stadig de samme...

/Troels

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 28-05-01 16:50

Niller wrote:

> [...]
>
> Vi vil også gerne høre hvis der er nogen der kender skiver med fede
> scratch's eller sange hvor der bliver revet lidt i pladerne...??

Prøv at maile Stig på scratch.dk - han kan garanteret hjælpe jer...

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Claus Jungersen

Dato : 28-05-01 17:42

Niller <niels@priestyard.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9eruvk$nbn$1@sunsite.dk...
> Hello

> Vi vil også gerne høre hvis der er nogen der kender skiver med fede
> scratch's eller sange hvor der bliver revet lidt i pladerne...??

Med hensyn til musik der scatch'es i, så gå efter Psychonaut's "Time
Machine" på Mo'wax (fra 98' tror jeg nok). De cutter den for hårdt op i 36
minutter, med 50 af de bedste skiver fra Mo'wax. Masser af gode breakbeats
og riveri i pickup'en.

Ellers er der jo nogle DJ Shadow-bootlegs'ene... de kan fås på Napster, men
desværre ikke i butikkerne.

Hilsen
Claus Jungersen

Fra : Lars Bernau

Dato : 28-05-01 21:25

In article <9eruvk$nbn$1@sunsite.dk>, niels@priestyard.dk says...
> [...]
>
> Vi vil også gerne høre hvis der er nogen der kender skiver med fede
> scratch's eller sange hvor der bliver revet lidt i pladerne...??

I mine unge dage, da jeg havde råd til at handle i gadedansen, solgte de
video'er med optagelser fra verdensmesterskaberne i mix, og der var da
altid masser af scratch i. DMC (Disco Mix Club) snakkede for år tilbage
om at de ville lave en video med hvordan man mixede og scratchede, om den
nogensinde udkom ved jeg ikke, så jeg lærte mig selv det

Hvis i mangler plader at scratche med (a lá alle de fede oldschool
samples) så se om ikke i kan finde "Breaks, Beats & Scratches" af Simon
Harris, vi skiver er simpenthed guld værd !!!!

mvh. Lars