Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
R.I.P. Fotostafet?
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-03-05 18:45

Jeg må tilstå, at jeg er ved at give Jens Bruun ret, i at fotostafetten har
taget en forkert drejning.
Den tog efterhånden mere og mere karakter af en fotokonkurrence, hvor folk
bare smed deres billeder og ventede på at den aktuelle dommer afgjorde sagen.

Da jeg genoplivede stafetten i starten af i år, svor jeg, at det skulle være
anderledes, og derfor implementerede jeg et par ændringer i regelsættet for at
sikre alsidigheden og fotostafettens grundide, om at man skulle lære af at
løse en bunden opgave og at give og modtage kritik

Nu er stafetten da kørt helt af sporet igen.
De udnævnte dommere er åbenbart fuldstændig ude af stand til at overholde
tidsfristerne for, hvornår man poster emnetråden og resultattråden., og
hvornår man udpeger vinderen.
Resultatet af det er så blevet, at folk poster billeder helt frem til søndag
aften og iøvrigt undlader at kommentere andres billeder.
Hermed er stafetten ganske enkelt død.
Når man ikke overholder regelsættet, er der ingen grund til at fortsætte
......!

Schreiber og Co. har ganske enkelt gjort deres til slå ideen ihjel, og helt
ærligt! Jeg orker ikke at spille stafetbetjent hver uge.

Så kære fotostafet!

Rest in Peace
Det var hyggeligt, så længe det varede.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Henrik Bjerregaard

Dato : 19-03-05 19:58

> [...]
> Den tog efterhånden mere og mere karakter af en fotokonkurrence, hvor folk
> bare smed deres billeder og ventede på at den aktuelle dommer afgjorde
Jeg synes også, at der er bittert, at fotostafetten er ved at dø, og jeg er
selv en af dem der bare smed et billed op og ikke kommenterede noget sidste
gang, men resultatattråden blev postet ret sendt og jeg var ikke i nærheden
af usenet fra jeg selv postede til søndag formiddag. Og jeg tror måske andre
haf haft det på samme måde.

> [...]
> sikre alsidigheden og fotostafettens grundide, om at man skulle lære af at
> løse en bunden opgave og at give og modtage kritik

Jeg synes bestemt vi skal give den en chance mere, for noget tid siden var
der et forslag om at lave stafetten helt om, og så vidt jeg husker var der
mange der mente at stafetten skulle fortsætte i samme form. Og det mener jeg
også den skal måske med en nogle små justeringer, mit forslag er at vinderen
udpeger en vinder og en nummer 2 og hvis vinderen, ikke kommer med nyt emne
eller resultattråd inden for tidsfristen, er det nummer 2 der har opgaven.

En anden model kunne være at der var en liste af backup emner, og vis der
ikke blev foreslået et nyt emne, så var emnet det første på backupemne
tråden, og hvis dommeren ikke har afsagt sin dom til tiden, afgøres
stafetten ved en simpel afstemning blandt de de der har givet kommentarer

Jeg kan også godt forestille mig at der bliver nogle problemmer i
forbindelse med for eks jul og sommerferie, hvis vi alligevel skal justere
reglerne burde vi måske også tage dette op

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-03-05 20:17

Frodo Nifinger wrote:
> Schreiber og Co. har ganske enkelt gjort deres til slå ideen ihjel, og helt
> ærligt! Jeg orker ikke at spille stafetbetjent hver uge.

Hvad mener du, og hvor er dit eget bidrag? Er du ærlig talt ikke lidt af
et tudefjæs Jesper?

Jeg beklager hvis jeg ikke lever og ånder for fotostafetten som du gør,
man at sige at "Schreiber og Co. har ganske enkelt gjort deres til slå
ideen ihjel", er måske lige at vride tingene lidt ud af context. Jeg har
et liv ved siden af denne NG. Jeg har glemt at poste en resultattråd, so
what?. Og hvem er co.? Er Hr Sass Pedersen nu lige pludselig blevet en
"fotostafet dræber", fordi han måske har haft travlt, og postede for sent?

Hvis du er utilfreds med nogle af dem(mig) der deltager i din
fotostafet, synes jeg du skal sige de(jeg) ikke må være med i din
fotostafet.

Jeg er ked af at jeg har glemt at poste en resultattråd, men mit liv
indbefatter andet end en fotostafet. Hvis du bliver fornærmet over at
jeg har glemt at poste en resultattråd, og dermed mener at jeg dræber
din stafet, burde du måske se dig om efter nogle større sko.

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-03-05 17:51

Live Free Fotostafet

Jeg vil gerne være med til at holde den i hævd, men jeg kan ikke kommentere
alle billeder, det har jeg simpelthen ikke tid til. Jeg vil også gerne have
lov til at kommentere de billeder jeg syntes er gode og måske ikke så meget
de andre, da jeg er meget tidspresset.

Mvh
Simon

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 20-03-05 20:54

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lov til at kommentere de billeder jeg syntes er gode og måske ikke så meget

Undskyld mig, men hvor tidspresset er du da?

I uge 8 var der 7 deltagere, uge 9 var der 6, uge 10 kun 4, og i denne uge
foreløbigt kun 2.
Det burde sq da være en overkommelig opgave at kommentere de par billeder.

Jeg kunne forstå argumentet, hvis der var 50+ deltagere hver uge, men med den
deltagelse, vi hidtid har kunnet mønstre, holder det ikke en meter.

Fakta er, at hvis det kun er de bedste billeder, du nedlader dig til at
kommentere, ja så er hele grundtanken bag fotostafetten død.

Hvis ingen gider kommentere de mindre dygtiges billeder, hvorfor skulle de så
overhovedet deltage?
Hvad kan de så lære? At de er for elendige til, at vi gider bedømme deres
billeder overhovedet?

Hvad lærer du ud over at rygklappe de bedste?
Ideen er, at man skal opøve sit billedesyn ved at løse en bunden opgave og
give og modtage kritik.

Er du så presset, at det er en uoverkommelig opgave?

Personligt har jeg 3 unger under 14, arbejder fra kl 13:30 til 24:30 hver dag
med en kone, der har dagarbejde, er formand for en aktiv forening, er
tillidsmand på min arbejdsplads, laver lay-out og foto på det interne
firmablad i fritiden og er hobbyfotograf.
Jeg har fastbrændselsfyr, der ska fodres hver dag, for at der er varme i
huset, og har 2 katte og en hund, der skal fodres og trænes.
for mig lykkedes det næsten hver uge at deltage og kommentere andres
billeder...... Hvad med dig?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-03-05 20:57

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> varme i huset, og har 2 katte og en hund, der skal fodres og trænes.
> for mig lykkedes det næsten hver uge at deltage og kommentere andres

Dovne hund. Nu må du sgu' se at komme op på den store klinge

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/19/05)

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 20-03-05 21:42

> Dovne hund. Nu må du sgu' se at komme op på den store klinge

Ja ja, Pimm, jeg juller jo fandme alt det, jeg kan.
Har du noget doping, der duer

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
aka
Ryomoxen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 21-03-05 00:17

> for mig lykkedes det næsten hver uge at deltage og kommentere andres
> billeder...... Hvad med dig?

Jeg har også førhen kommenteret mange billeder. Men på den seneste tid har
jeg lige været et smut forbi nyhedsgrupperne i perioder og Foto gruppen er
ikke den eneste jeg skriver i. Jeg er meget ude hos kunder både vwd foto og
opsætning af EDB systemer. Når jeg så er hjemme så redigerer jeg meget video
og der er også andre ting som Venner og Kæreste der skal passes.

Jeg har slet ikke haft tid her den seneste tid og også derfor jeg ikke har
skrevet i stafetten. Jeg har kommenteret førhen siger jeg fordi jeg lige så
mig tid til det. Jeg siger ikke jeg KUN vil kommentere dem der er gode.

Mvh
Simon

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-03-05 16:39

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[KLIP]
>arbejder fra kl 13:30 til 24:30 hver dag
> for mig lykkedes det næsten hver uge at deltage og kommentere andres
> [...]
++++++++++++++++++++

Hej.

Det er sikkert heller ikke alle der kan sidde, og poste i nyhedsgruppen i
arbejdstiden

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-03-05 16:47

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej.
>
> Det er sikkert heller ikke alle der kan sidde, og poste i nyhedsgruppen i

Jeg har skam ikke adgang til internet fra min arbejdsplads.
Jeg har fysisk arbejde - laver skumbananer og skummus osv.
Så hus forbi.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik JP

Dato : 20-03-05 22:07

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> regelsættet for at sikre alsidigheden og fotostafettens grundide, om at
> man skulle lære af at løse en bunden opgave og at give og modtage kritik

Beklager min tavshed, men da mint arbejde har taget en drejning hvor det de
næste par måneder hedder 08.00 til 20.00 så er jeg lidt indisponibel. Har
ligeledes haft er harddisk nedbrud og er ved at genoprette mine gamle data
o.l.
Dertil er andre ting også begyndt at komme lidt i omdrejninger i mit liv.
Jeg har prøvet at få taget bare et billede til stafetten og det er ikke
lykkedes mig. Stå ellers i kalender og det hele. Jeg prøver at komme mi
ondrejninger igen, da jeg mener ideen er for god til at lade ligge.

Erik JP