Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
godt digital kamera ?
Fra : MVN

Dato : 17-03-05 08:00

jeg har haft det inde og vende forleden,men det gik lidt dødt :)

jeg har lige fået 1000 kr tilbage i skat og vil gerne hæve prisen fra de
1500 kr til 2500 kr...

hvilket kamera kan i anbefale til den pris ? +/- 200 kr

MVN

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-03-05 09:23

Godt = www.phaseone.dk/Content/p1digitalbacks/P-series.aspx

Billigt = http://netget.dk/product.asp?product=619

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : MVN

Dato : 17-03-05 09:56

> Godt = www.phaseone.dk/Content/p1digitalbacks/P-series.aspx

kan ikke se en pris på det kamera

> Billigt = http://netget.dk/product.asp?product=619

300 kr ?? jeg skrev at jeg ønskede et kamera til 2500 +/- 200 kr altså
2300-2700 kr :)

Fra : Jakob

Dato : 17-03-05 10:05

In article <42394635$0$91655$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, o@o.o
says...

> kan ikke se en pris på det kamera

> 300 kr ?? jeg skrev at jeg ønskede et kamera til 2500 +/- 200 kr altså
> 2300-2700 kr :)

Ja ja ignorer ham, og lad være med at skrive et svar på en evt
opfølgning. NRE er provokeret over at du stiller et spørgsmål der bliver
stillet hver uge her i gruppen.

Kig lidt tilbage i de gamle indlæg eller købe et af dem jeg har
anbefalet :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : MVN

Dato : 17-03-05 10:23

>Kig lidt tilbage i de gamle indlæg eller købe et af dem >jeg har
>anbefalet :0)

mit problem er så at jeg "kun" har 2500 til rådighed,de fleste kamera der
anbefales herinde er langt over det jeg vil investrere,da mit kamera "kun"
skal bruges til at huske fester,ferier og andet mindeværdigt i hverdagen

MVN

Fra : Claus Smith

Dato : 17-03-05 10:52

Nikon's Coolpix serie burde være inden for din budgetramme, der findes flere
forskellige hvor forskellen primært er antallet af pixels.

Har selv haft en Nikon Coolpix 2100, som jeg var rigtig glad for og brugte
meget udover mit daværende Nikon D-SLR Nikon D1.

Kig på f.eks. 3200 modellen, om ikke den indeholder det som du søger.

Claus

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-03-05 12:02

"MVN" <o@o.o> wrote in message

> [...]
> skal bruges til at huske fester,ferier og andet mindeværdigt i hverdagen

Det nye IXUS 700 er lige kommet og til den pris du søger, du får et
fremragende kamera med et væld af funktioner som du ikke bliver træt af at
bruge.

og det koster så 2600 men dus krev jo før +/- 200

Mvh
Simon

Fra : Jakob

Dato : 17-03-05 12:35

In article <423963d3$0$91627$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
news@siho.dk says...

> [...]
> bruge.
>
> og det koster så 2600 men dus krev jo før +/- 200

Hvor finder du det til den pris ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : MVN

Dato : 17-03-05 12:50

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> bruge.
>
> og det koster så 2600 men dus krev jo før +/- 200

der er en forhandler liste her, hvor det står til 2685,men det er faldet
1000 kr på kun 1 uge

MVN

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-03-05 15:56

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
> [...]

> bruge.
>
> og det koster så 2600 men dus krev jo før +/- 200

Da jeg kiggede på edbpriser i dag stod den til 2600 men nu er den da godt
nok dyere, der var to IXUS 700 og den ene var dyr og den anden billig.

der må have været en fejl. Sorry, Men hvad så med IXUS 500 det har godt nok
kun 5 MP men billedkvaliteten er næsten den samme = fantastisk.

Mvh
Simon

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-03-05 18:05

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Godt = www.phaseone.dk/Content/p1digitalbacks/P-series.aspx

Hvilket igen kommer an på hvad man skal bruge det til

ISO-støjen fra en digital back til mellemformat er ofte voldsom.

Jeg kan nu godt se hvor du vil hen.. folk stiller sgu det spørgsmål
for tit efterhånden :o/

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml

Fra : Jakob

Dato : 17-03-05 09:58

In article <42392aca$0$91671$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, o@o.o
says...
> jeg har haft det inde og vende forleden,men det gik lidt dødt :)

Ahh du fik sgu mange tilbagemeldinger, prøv nu at kigge på nogle sider
hvor du kan finde anmeldelser af kameraer som www.steves-digicams.com
www.dpreview.com www.dcresource.com

Og søg med google grupper tilbage i denne gruppe der har været spurgt om
det mange gange.

Og så bliver ud altså nødt til at definere hvad der er vigtigst for dig,
er det antallet af megapixel, skal der kunne sættes en løs flash på,
skal kameraet være superkompakt, er det meget væssentligt at det kan
tage god video, er hastighed meget væssentlig etc.

ellers er det ikke til at hjælpe.

Men hvis jeg skal komme med et skud fra hoften ville tre gode kandidater
Sony Cyber-shot DSC-W1 min far har det og det er fedt, stor skærm, alm
batterier, lang batterilevetid, god billedkvalitet og det er hurtigt.
Canon powershot a95, kender det ikke men det har mange tilhængere. Og så
måske det nye canon ixus 50
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/digital_ixus
_50/index.asp men har ikke set det testet endnu og ved ikke præcis hvad
det kommer til at koste.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : MVN

Dato : 17-03-05 10:16

> [...]

skal kameraet være superkompakt, er det meget væssentligt at det kan
tage god video, er hastighed meget væssentlig etc.

computeren og evt vises frem på et 28" tv,samt skal udskrives i alm foto
størrelse (10X15cm mener jeg det er ?)

> [...]

http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/digital_ixus
_50/index.asp men har ikke set det testet endnu og ved ikke præcis hvad

med levering fra starten af april

med :)

Fra : MVN

Dato : 17-03-05 10:18

fik lige kigget på det sony cybershot dsc-w1

jeg har lige en ting mere som er et krav til mit nye digital kamera,det skal
være med SD-kort ,da jeg har et 256 Mb liggende :)

MVN

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-03-05 10:20

MVN wrote:

> fik lige kigget på det sony cybershot dsc-w1
>
> jeg har lige en ting mere som er et krav til mit nye digital kamera,det skal
> være med SD-kort ,da jeg har et 256 Mb liggende :)

Jeg kan stadig anbefale Canon Powershot A510.

/David

Fra : MVN

Dato : 17-03-05 10:26

> Jeg kan stadig anbefale Canon Powershot A510.

ok,jeg havde set lidt på det a520 men det burde vel være bedre ? det har
bare langsom autofokus ?

MVN

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-03-05 11:11

MVN wrote:

> ok,jeg havde set lidt på det a520 men det burde vel være bedre ?

Well, A520 har 4 MP, men også mere støj (en ret normal konsekvens i de
fleste kameraer) og er desuden langsommere til continuous fordi der jo
skal lagres mere per billede.

> det har
> bare langsom autofokus ?

Det synes jeg ikke. Måske under meget besværligt forhold (meget mørkt),
men det er ikke noget jeg har bemærket. Jeg synes det er hurtigt.
Hurtigt nok. Og har mange flere manuelle muligheder end Sony W1 som jeg
også overvejede. Og laver ikke for meget kunstig sharpness og kontrast
på billederne som f.eks. W1.

/David

Fra : MVN

Dato : 17-03-05 11:17

> [...]
> >

> Det synes jeg ikke. Måske under meget besværligt forhold (meget mørkt),
> men det er ikke noget jeg har bemærket. Jeg synes det er hurtigt.

ok,det er også bare noget jeg har læst i en anmendelse

>Og har mange flere manuelle muligheder end Sony W1 som jeg
> også overvejede. Og laver ikke for meget kunstig sharpness og kontrast
> på billederne som f.eks. W1.

du har måske a520 ?? hvad synes du om det

MVN

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-03-05 12:04

MVN wrote:

> du har måske a520 ?? hvad synes du om det

Nej, jeg har A510 :)
Og jeg synes godt om det. Jeg tror ikke jeg kunne have gjort et bedre
køb for pengene. Og de manuelle muligheder har allerede vist sig
brugbare selv for en newbie som mig. Jeg glæder mig til at lære mere om
det.

/David

Fra : MVN

Dato : 17-03-05 12:32

> [...]
> køb for pengene. Og de manuelle muligheder har allerede vist sig
> brugbare selv for en newbie som mig. Jeg glæder mig til at lære mere om

indtil videre må jeg så satse på a520 (det er forhåbenligt ikke dårligere
end a510 :)

man andre input kan få mig på andre tanker

MVN

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-03-05 12:54

MVN wrote:

> indtil videre må jeg så satse på a520 (det er forhåbenligt ikke dårligere
> end a510 :)

Well, jo det er. Som sagt. Det har mere støj på billedet fordi det har
flere megapixels på samme sensorstørrelse, og det tager ikke lige så
mange billeder i sekundet ved continuous som A510 gør, fordi A520 skal
gemme mere per billede.
Men selvfølgelig kan de 4 MP også være en fordel. Det må man selv
vurdere. Jeg synes A520 var alt for dyrt i forhold til hvad man fik for
pengene (læs ovenstående). Jeg synes A510 var lige tilpas. Og det er
endda faldet lidt nu. Fås til 1500 på edbpriser.

/David

Fra : MVN

Dato : 17-03-05 13:15

> [...]
> gemme mere per billede.
> Men selvfølgelig kan de 4 MP også være en fordel. Det må man selv

nååh ja,det siger jo nok sig selv at jo mere den skal regne ud jo mere tid
bruger den,om det er 3 eller 4 Mp er for vidt mulig ligegyldigt når jeg nu
ikke skal bruge det til andet en udprintning af alm fotostørrelse

>Jeg synes A520 var alt for dyrt i forhold til hvad man fik for
> pengene (læs ovenstående). Jeg synes A510 var lige tilpas. Og det er
> endda faldet lidt nu. Fås til 1500 på edbpriser.

ja,hvis det er 400 kr dyere kun pga det er 1 MP større men ikke har bedre
udstyr så er valget jo nok a510

tak for det meget gode råd :) det ville være dumt at få lidt dårligere
billeder pga man vil have 1 MP mere

jeg er dog stadig åben for andre input (selvom jeg nok mest rykker over imod
a510)

MVN

Fra : Brian Lund

Dato : 18-03-05 00:06

> [...]
> billeder pga man vil have 1 MP mere
>
> jeg er dog stadig åben for andre input (selvom jeg nok mest rykker over

Jeg tror ikke der vil være en nævneværdig forskel på billed-støjen på de to
kameraer, men så længe du bare skal have dem ud i 10*15 ville selv 2 Mpixels
være nok, så du kan jo sådan set spare den ene megapixel væk, og spare lidt
på pengene ;)

En fordel ved at have flere megapixels er selvfølgelig at du kan klippe mere
i billedet!

Brian

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-03-05 00:34

Brian Lund wrote:

> Jeg tror ikke der vil være en nævneværdig forskel på billed-støjen på de to
> kameraer,

Det er ikke hvad anmelderne skriver. Og det ville også være underligt.
Alle andre mange-megapixel-kameraer som bruger en lille billedchip har
også mere støj end tilsvarende med færre megapixels.

> [...]
> på pengene ;)
>
> En fordel ved at have flere megapixels er selvfølgelig at du kan klippe mere

Helt sikkert. Til gengæld er det så dyrere og mere støjfyldt :)
Jeg mener at A510 repræsenterer det bedste kompromis.

/David

Fra : Jakob

Dato : 17-03-05 11:20

In article <42394b57$0$91685$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, o@o.o
says...
> fik lige kigget på det sony cybershot dsc-w1
>
> jeg har lige en ting mere som er et krav til mit nye digital kamera,det skal
> være med SD-kort ,da jeg har et 256 Mb liggende :)

OK jeg synes det er en dårlig begrænsning at sætte for sig selv, et 256
sd kort har en værdi på 170 kr, men ok kan da godt se at du så er fri
for at købe et memorykort.

Har lige set dette

http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=339026

Casio exilim få generelt rigtigt gode anmeldelser på steves digicam og
andre men gå selv ind og se efter.

Kan blot sige at min far er SUPER glad for sit sony, jeg kender ikke
nogen kameraer til sd kort ud over det nye canon som jeg omtalte, men
det er sikkert også et fedt kamera.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-03-05 12:20

"MVN" <o@o.o> wrote in message
> fik lige kigget på det sony cybershot dsc-w1
>
> jeg har lige en ting mere som er et krav til mit nye digital kamera,det
skal
> være med SD-kort ,da jeg har et 256 Mb liggende :)

Jamen jeg har også anbefalet et IXUS 700 det ligger til den pris du søger og
tager SD kort.

Tag et kig på det.

Mvh
Simon

Fra : MVN

Dato : 17-03-05 12:34

"Simon Nielsen" <news@siho.dk> skrev i en meddelelse

> skal
>
> Jamen jeg har også anbefalet et IXUS 700 det ligger til den pris du søger
> [...]

ved ikke rigtig der er 2 minuser ved det,det ene er at det ikke kører på AA
batterier (men det der følger med er vel lige så godt og holdbart ??) nr 2
er at der intet står om det og at det er faldet 1000 kr i pris på kun 1
uge,det er vel tegn på at det er noget juks ?

MVN

Fra : Jakob

Dato : 17-03-05 12:46

In article <42396805$0$91621$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
news@siho.dk says...

Jamen jeg har også anbefalet et IXUS 700 det ligger til den pris du
søger og
> tager SD kort.

Noget chokeret over den lave pris (da jeg idag modtager et fra østen til
den pris ;0), checkede jeg og hvis det er den på edbpriser du mener så
der det en fejl, det står til 3500 i forretningen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : MVN

Dato : 17-03-05 13:18

> [...]

>den pris ;0), checkede jeg og hvis det er den på >edbpriser du mener så
>der det en fejl, det står til 3500 i forretningen.

du har fuldstændig ret.jeg antog bare at www.edbpriser.dk havde fået den
pris afvide,men ok,sådan går det når man bare skimter tingene igennem(det
kan blive en dyr affære) for edbpriser er nok ligeglad,de har jo nok en
"forbehold for trykfejl" et sted

MVN

Fra : Jakob

Dato : 17-03-05 13:20

In article <423975b0$0$91701$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, o@o.o
says...

> pris afvide,men ok,sådan går det når man bare skimter tingene igennem(det
> kan blive en dyr affære) for edbpriser er nok ligeglad

De er bestemt ikke ligeglade, men har indberettet fejlen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-03-05 15:59

> [...]

> kan blive en dyr affære) for edbpriser er nok ligeglad

De er bestemt ikke ligeglade, men har indberettet fejlen.

Og det er blevet rettet kan jeg se nu. Jeg kiggede ikke lige på
forhandleren, men så er IXUS 500 jo et godt bud, den ligger til den pris. Og
IXUS 4xx/5xx/7xx kameraerne er bestemt ikke juks.

Mvh
Simon

Fra : MVN

Dato : 17-03-05 16:07

> [...]
Og
> IXUS 4xx/5xx/7xx kameraerne er bestemt ikke juks.

jeg har bestilt et poweshot a510,så må jeg jo bare håbe at jeg bliver
tilfreds...

tak for alt :)

MVN

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-03-05 23:54

> jeg har bestilt et poweshot a510,så må jeg jo bare håbe at jeg bliver
> tilfreds...

Det gør du helt sikkert også, man kan næsten være sikker på at bestiller man
et Canon kamera så bliver man tilfreds, de laver nogle knaldgode compact
kameraer, men de duer ikke til at lave DLSR

Nu får jeg sikkert høvl (smiler en glad Nikon mand)

Simon
--------------------------------------
Fotograf - Grafiker - Sækkpibespiller
Flere kurser gør en uddannelse

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-03-05 17:24

MVN wrote:
> fik lige kigget på det sony cybershot dsc-w1
>
> jeg har lige en ting mere som er et krav til mit nye digital kamera,det skal
> være med SD-kort ,da jeg har et 256 Mb liggende :)
>
> MVN

På dpreview kan du gå ind og søge på de fleste parametre. Det var måske
lettere og hurtigere end at spørge som du gør. Du kan også få forklaret
de fleste tekniske begreber der.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-03-05 08:20

--
Erik
erecthion@mail.tele.dk

Kan varmt anbefale Canon Ixus 500 - dansk manual og gode
præstationer.
MVH
Erik

Fra : jan h