Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Morph/warp
Fra : Steen F.

Dato : 12-03-05 22:36

Håber dette er den rette gruppe at spørge i.

Jeg har scannet 2 portrætbilleder, og vil gerne forsøge at "lægge dem
sammen" - altså morphe eller warpe dem (eller hvad hedder den tekniske
betegnelse?).
Slutresultatet skal blive 1 jpeg-billede, som er en sammenblandig af de to
portrætbilleder, og altså IKKE bare 2 halvgennemsigtige billeder lagt ovenpå
hinanden.

Nogle bud på hviket program jeg kan bruge til formålet? Gerne
free-/shareware.

Håber det gav mening.

/Steen

Fra : Peter Hansen

Dato : 12-03-05 22:44

hej Sten
Har set at PhotoShop Elements 2, kan erhverves gratis på Cd, fra bladet
Digital Foto, og dette program kan klare din opgave. Jeg bruger selv
PhotoShop CS.

Venlig hilsen
Peter

Fra : Steen F.

Dato : 13-03-05 11:01

Peter Hansen wrote:
> hej Sten
> Har set at PhotoShop Elements 2, kan erhverves gratis på Cd, fra
> bladet Digital Foto, og dette program kan klare din opgave. Jeg
> bruger selv PhotoShop CS.

Hej Peter
Hvordan får jeg fat i PhotoShop Elements 2 gratis? Skal jeg købe nyeste
udgave af bladet, eller hvor finder jeg oplysningerne?

/Steen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-03-05 12:03

In article <42340f7b$0$13747$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Steen F. wrote:

> Hej Peter
> Hvordan får jeg fat i PhotoShop Elements 2 gratis? Skal jeg købe nyeste
> udgave af bladet, eller hvor finder jeg oplysningerne?

Photoshop elements har ikke morphing. Og jeg tvivler på den er
gratis, det er nok bare en 30-45-60 dages demo ligesom den der kan
downloades hos Adobe. Men jeg ved det ikke med sikkerhed.

Hvis de forærer elements 2 væk, så kan de vel ikke sælge mange elements 3
pakker, da alle så vil opgradere i stedet.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-03-05 12:10

"Peter Hansen" <gwph@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har set at PhotoShop Elements 2, kan erhverves gratis på Cd, fra bladet
> Digital Foto, og dette program kan klare din opgave. Jeg bruger selv

+++++++++++++++++++++++

Hej Peter.

Nej, PhotoShop Elements 2 er shareware, det stå der også.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-03-05 12:12

In article <42341ea1$0$286$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Jørgen Nielsen wrote:

> "Peter Hansen" <gwph@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> +++++++++++++++++++++++
>
> Hej Peter.
>
> Nej, PhotoShop Elements 2 er shareware, det stå der også.

Det mener Adobe ikke. Digital Photo har vel fået noget galt i halsen.
Det er et kommercielt produkt hvor du kan downloade en tidsbegrænset demo.

Der er forskel på shareware, freeware, restricted shareware og demo.
Og Elements er kun en demo.

Ellers må du gerne fortælle hvor hos Adobe man kan se det er shareware ?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-03-05 12:36

> [...]
> Og Elements er kun en demo.
>
> Ellers må du gerne fortælle hvor hos Adobe man kan se det er shareware ?
++++++++++++++++++++

Hej Povl.

Det jeg har forstået med shareware det er at de er en demo, som virker X
antal dage. Hvad forstår du med shareware, at det er gratis?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-03-05 14:36

In article <423424f1$0$212$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Jørgen Nielsen wrote:

> [...]
>
> Det jeg har forstået med shareware det er at de er en demo, som virker X
> antal dage. Hvad forstår du med shareware, at det er gratis?

Med din definition, så er Adobe Photoshop CS også shareware. Den kan
også downloades fra Adobes webside. Og Photoshop Elements 3 etc.

Shareware er som regel billigt software, lavet af en enkeltperson eller et
lille softwarehus, og lagt ud så det kan anvendes uden begrænsinger i
en tidsubestemt periode, men licensen giver kun adgang til at man kan prøve
det i X dage inden man skal betale.

Freeware er noget andet, her er ingen betaling.

Restricted shareware / crippleware er som regel software hvor man får
adgang til 50-80% af funktionaliteten, og får resten låst op ved at
betale sharewareafgiften.

Demo er en tidsbegrænset version af software, som holder op med at virke
x dage efter installation.

Så der medfølger en demo, ikke en sharewareversion. Adobe har ingen shareware-
produkter. De har Købeprodukter, demo, freeware og Open Source.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-03-05 15:52

> [...]
> shareware-
> produkter. De har Købeprodukter, demo, freeware og Open Source.
++++++++++++++++++++++++++++++

Ja, jeg mener/ved at den IKKE er gratis. Shareware , trial og demoversioner
er vel et fedt de virker kun et stykke tid, og nogen som du skriver kun
begrænset. Tror vi har skrevet lidt forbi hinanden Der hvor jeg skrev,
at det også stod at det var shareware, var på cd'en fra bladet digitalfoto.

Fra : Erik JP

Dato : 13-03-05 16:05

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> ovenpå hinanden.
>
> Nogle bud på hviket program jeg kan bruge til formålet? Gerne

Umiddebart det bedste program jeg kender er The GIMP
http://gimp-win.sourceforge.net/
Er lige begyndt at bruge det og har altså ikke sat mig dybt ind i det.

Ellers er der flere andre programmer. Har ikke testet dem.
http://www.photofiltre.com/ med en dansk sprogfil på www.digitalmagasinet.dk
http://tdconline.tucows.com/imgedit95_license.html har mange og forklaringer
på de forskellige licensformer.

Håber det hjælper dig lidt videre.