Genrer
Fra : Christian Trier

Dato : 27-05-01 21:44

Hejza
Er der ik en der kan fortælle lidt om de her genrer, eller hvor man kan læse
noget mere om dem ?

Ambient, Breakbeat/Breaks, Dance, Down Tempo, Drum N' Bass, Electronica,
Experimental,
House, Industrial, Electronic Techno, Trance, Happy Hardcore, GOA

Mvh Christian

Fra : nikolaj borg

Dato : 27-05-01 22:43

"Christian Trier" <christiantrier@dadlnet.uni2.dk> wrote in message
> Hejza
> Er der ik en der kan fortælle lidt om de her genrer, eller hvor man kan
læse
> noget mere om dem ?

Har du prøvet at kigge i FAQ/OSS'en? Den er på www.usenet.dk

/Nikolaj

Fra : Henrik vAn Alten

Dato : 28-05-01 13:29

> [...]
> Experimental,
> House, Industrial, Electronic Techno, Trance, Happy Hardcore, GOA

prøv www.loudmusic.dk

MVH
Henrik vA

Fra : Michael Thomsen

Dato : 28-05-01 18:09

> læse

Prøv at søge på genrer hos www.allmusic.com . De har nogle ofte nogle ret
gode & troværdige genredefinitioner. All Music Guide foreslår som regel også
nogle gode/typiske kunstnere inden for de forskellige genrer. . .Husk at
krydse 'styles' af under søgefeltet når du laver din søgning.

Michael

Fra : Invader Zim

Dato : 01-06-01 18:54

"Michael Thomsen" <mus-mit@fynbib.dk> wrote in message

> [...]
> nogle gode/typiske kunstnere inden for de forskellige genrer. . .Husk at
> krydse 'styles' af under søgefeltet når du laver din søgning.

Jeg synes nu godt nok at All Musics definitioner, eksempler og forslag lige
er lidt for forenklede og baserede på hvad der populært for tiden i stedet
for hvad der egentligt skabte genrene, og hvad genrene nu har udviklet sig
til.

Blandt andet ville det jo være meget smart at komme ind på synth-pop,
noize, cock-rock, noisecore etc når man taler om industrial musik, men det
gør de ikke. I stedet samler de bare en hel masse vidt forskellige grupper
propper dem ind 'Industrial' 'Industrial Dance', 'Industrial Drum-n-Bass'
(en 'genre', der efter de flestes mening er fuldstændigt overflødig) og
'Industrial Metal' - og endda forkert.

Og industrial har jo i høj grad ikke udviklet sig til en ny form for
heavy-metal, med mindre man rent faktisk taler om power rock og industrial
metal bands som Neurosis, White Zombie, X-Sister Z og Rammstein.
Men at sætte KMFDM i samme bås som f.eks. Einstürzende Neubauten ville være
det samme som at sige Depeche Mode også er industrial fordi de brugte en
lidt hård guitar i sangen "I Feel You" og en tung beat i sangene "Halo" og
"In your Room" - og hvad med "Stripped"... det er da ren :Wumpscut: det
der. lol

-Invader Zim

Fra : Invader Zim

Dato : 01-06-01 18:14

> [...]
> Experimental,
> House, Industrial, Electronic Techno, Trance, Happy Hardcore, GOA

prøv også at spørge rundt i nyhedsgrupper som

rec.music.industrial
rec.music.electronica
rec.music.ambient

-Invader Zim