Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tror man kan blive afhængig af "L" op
Fra : Tommy Fer

Dato : 10-03-05 14:42

Hej NG

Så endte det med jeg invisterede i et Canon 70-200 F:/4 L USM. Købte det
brugt på ebay. 3862 inkl. porto. og 21 mdr restgaranti! Dvs. 3 mdr gammelt.

Når men idag fik jeg først virkeligt lejlighed for at afpørve mit nye
objektiv. http://www.fotofer.dk/thumbnails.php?album=8&page=2 de 5
sidste billeder er fra idag med mit nye objektiv. Kritik er velkommen

Hvor er det dog dejligt at ens objektiv tegner skarpt selv ved fuld åben
blænde. Tidligere med mit 28-300mm kunne mine billeder godt blive
uskarpe selvom lukketid osv var på den gode side.. Idag var alle mine
motover skarpe ( med undtagelse af dem på 200mm og lukke tid på under
1/20 s.. forsøgte at holde kameraet stille op af rækværk og kæresten
osv. men så bevægede dyrene sig. hehe)

Jeg tror sq jeg er hooked på "l" optik fra nu af... 17-85 IS kan nu også
komme på tale.

mvh Tommy Fer

Fra : Peter Rongsted

Dato : 10-03-05 16:20

Tommy Fer <NOSPAM@fotofer.dk> wrote:

> [...]
>osv. men så bevægede dyrene sig. hehe)
>
>Jeg tror sq jeg er hooked på "l" optik fra nu af... 17-85 IS kan nu også

Jeg bliver nok aldrig afhængig af L-optik, men jeg har selvfølgelig også
kun Nikon kameraer

Men jeg kender godt fornemmelsen. kvalitets-optik er nu dejligt at
arbejde med. Selv faldt jeg for en AF-S 80-200 f/2,8 for

Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-03-05 18:21

In article <1110462124.e92e1f222e91e66e437dcd4fe69ff5bf@yottanews>, Tommy Fer wrote:
> [...]
> osv. men så bevægede dyrene sig. hehe)
>
> Jeg tror sq jeg er hooked på "l" optik fra nu af... 17-85 IS kan nu også

Det er ikke L. Men skulle være på højde med 28-135mm IS USM.
Jeg har selv lige fået leveret 24-70mm f/2.8L. Det er
i særklasse med de få billeder jeg fik taget med lidt langsom lukketid
af bygningen overfor. Det er L.

Fra : michael bs

Dato : 10-03-05 20:12

> [...]
> Jeg har selv lige fået leveret 24-70mm f/2.8L. Det er
> i særklasse med de få billeder jeg fik taget med lidt langsom lukketid

Povl, for s...., din heldige rad. Skynder du dig ikke at poste nogle
billeder???
100%crops, upostprocesseret.
Jeg er selv varm på "dyret". Dog har jeg indtryk af fra dpreviews canon lens
talk forum, at der er usædvanligt mange dårligt kalibrerede eksemplarer i
omløb med netop denne linse. Det bekymrer mig lidt. Til den pris skal det sq
være ekceptionelt. Nu ved jeg godt, at mange af dem, der klager over denne
optik, sikkert ikke bruger det rigtigt og har urealistiske forventninger.
Derfor er jeg meget nysgerrig efter at se dine billeder.

Jeg håber billederne er meget ringe . Du har nemlig i forvejen ødelagt
min økonomi ved at poste 10-22mm billeder, der har sat denne liste højst på
ønskeseddelsen.

mvh Michael

Fra : Hans Kruse

Dato : 10-03-05 23:49

> Povl, for s...., din heldige rad. Skynder du dig ikke at poste nogle
> billeder???
> 100%crops, upostprocesseret.

Jeg har tonsvis af billeder taget med 24-70 f/2.8. Her er et i fuld
opløsning http://www.pbase.com/hkruse/image/35940884/original
Bla. her http://www.pbase.com/hkruse/india er der mange, men de er ikke i
fuld opløsning. Også her http://www.pbase.com/hkruse/botanic_garden_2004.
Efter min mening et absolut fremragende objektiv.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-03-05 00:03

In article <4230ceca$0$29272$14726298@news.sunsite.dk>, Hans Kruse wrote:

> Jeg har tonsvis af billeder taget med 24-70 f/2.8. Her er et i fuld
> opløsning http://www.pbase.com/hkruse/image/35940884/original

Det ligner noget der er forstørret 200% hvis man ser det på en fladskærm.
Bladene er store og kluntede.

> Bla. her http://www.pbase.com/hkruse/india er der mange, men de er ikke i
> fuld opløsning. Også her http://www.pbase.com/hkruse/botanic_garden_2004.
> Efter min mening et absolut fremragende objektiv.

Jeg tror også det er fordi han ville se om mit eksemplar havde
fokus problemer, og det har det ikke. Det kan være der er et par fohandlere
der har et par stykker som folk konstant returnerer.

Fra : Hans Kruse

Dato : 11-03-05 00:15

> Det ligner noget der er forstørret 200% hvis man ser det på en fladskærm.
> Bladene er store og kluntede.

Nå, men det er det altså ikke.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-03-05 07:27

In article <4230d503$0$29277$14726298@news.sunsite.dk>, Hans Kruse wrote:

> Nå, men det er det altså ikke.

Nej tågen ser ud til at have opløsningen. Siger bare det eikke er et godt
eksempel til formålet. Ikke nogen kritik af billedet som så. Det er ellers
udemærket.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-03-05 23:56

In article <42309c0a$0$743$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, michael bs wrote:

> Povl, for s...., din heldige rad. Skynder du dig ikke at poste nogle
> billeder???
> 100%crops, upostprocesseret.

Motivet er uinteressant, lyset er kedeligt og halvmørkt, men her er
center og hjørneudsnit ved f/2.8 og f/4. det er ved 70mm, har ikke
strikket 24mm side sammen - Vil se om jeg ikke kan finde mere lys
og bedre motiv. Og sammenligning med 50mm f/1.4 og 28-135mm.
http://povlhp.spymac.net/2470/

Som man kan se, så er der vignettering ved f/2.8 - Hjørnet bliver ihvertfald
meget lysere fra f/2.8 til f/4, og der er ikke megen ændring i midten.
Dette er fuldt zoom, modlysblænde, og et Hoya Pro-1 filter jeg fik
lokket gratis med ved at forudbetale.

f/2.8 er OK, men der hentes lidt ved f/4.

> [...]
> optik, sikkert ikke bruger det rigtigt og har urealistiske forventninger.
> Derfor er jeg meget nysgerrig efter at se dine billeder.

Der er ikke noget her der indikerer fokusproblemer. Det var kun min
Sigma 24-70 f/2.8 der havde det. Fokuserede tættere på jo mere vidvinkel,
og kun korrekt fokus ved fuldt zoom.

> Jeg håber billederne er meget ringe . Du har nemlig i forvejen ødelagt
> min økonomi ved at poste 10-22mm billeder, der har sat denne liste højst på
> ønskeseddelsen.

Den er jeg også stadig vil med - Den styrer for vildt.