Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus Cammedia 2100 UltraZoom
Fra : Ole

Dato : 09-03-05 23:16

Hej

Jeg har et digitalkamera som ovenstående.
Kameraet virker desværre ikke længere. Det vil simpelthen ikke
"starte" når jeg tænder det. Der vises ingen tekst i displayet, lys i
led's o.s.v.

Jeg har talt med div. forretninger samt leverandøren. De foreslår mig
enslydende at anskaffe mig et nyt.

Kameraet er et 2,1 mpx med 10 X optisk zoom. Det tager nogle
fanomenale billeder. Opløsningen er lidt lav til dagens standard, men
den er fin til mine behov.
Det vigtigste er dog, jeg er meget, meget glad for kameraet og det er
lidt som at skille sig af med en god ven, når/hvis jeg skal have et
nyt.

Er der slet ingen muligheder for at få et apparat som det undersøgt,
så man i hvert fald, kan træffe et fornuftigt/kvalificeret valg
omkring reparation eller ej?
Det må jo gerne koste noget, men f.eks. Olympus har en mindstepris på
kr. 1.200,- og reparationen vil sikkert nemt løbe op i 2.000 - 2.500.
Det kunne de sige uden at have set kameraet. Jeg synes det er meget
dyrt.

Er der nogen her, som kender en "kamerasmed" omkring Århus, eller en
man (trygt) kan sende apparatet til?

Mvh

Ole

Fra : emj

Dato : 09-03-05 23:43

On 9 Mar 2005 14:16:25 -0800, jacob@fisketips.dk (Ole) wrote:

>Olympus har en mindstepris på
>kr. 1.200,- og reparationen vil sikkert nemt løbe op i 2.000 - 2.500.
>Det kunne de sige uden at have set kameraet. Jeg synes det er meget
>dyrt.

Kik i den blå Avis. Der kan du købe et andet brugt Olympus 2100 Ultra
Zoom for 2000 kr.
Du kunne også overvej om ikke et nyt Olympus C-765 med 10x optisk zoom
og 4 MP ville være interessant. Det koster 2300-2400 kr.
Se edbpriser.dk
http://kortlink.dk/edbpriser/ntb
Hilsen emj

Fra : Erik W.

Dato : 10-03-05 00:05

"emj" skrev i news:6cuu215mg334kvh1ua0e73ef3f7i8jc807@4ax.com...
> Kik i den blå Avis. Der kan du købe et andet brugt Olympus 2100 Ultra
> Zoom for 2000 kr.
> Du kunne også overvej om ikke et nyt Olympus C-765 med 10x optisk zoom

Bestemt ikke dårlige råd. Jeg vil dog mene at C-765'eren må opleves at være
et tilbageskridt i forhold til 2100'eren. Hvis man skal have det der ligner
mest idag skal man vel op i eksempelvis Panasonic FZ20, med dens fremragende
optik og billedstabilisation. Der er et par stykker i den blå avis - men de
er nok lidt for dyre i forhold til hvad det fra nyt koster i Tyskland.
http://kortlink.dk/technikdirekt/ntc

Mvh Erik

Fra : emj

Dato : 10-03-05 00:21

On Thu, 10 Mar 2005 00:04:58 +0100, "Erik W." <erik.w@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>mest idag skal man vel op i eksempelvis Panasonic FZ20, med dens fremragende

Der er sket så meget på 2 år, at du næppe ville opfatte C-765 som et
tilbageskridt.

Panosonic FZ20 er da interessant.
Der er også en
Panasonic Lumix DMC-FZ10K med 4 MP og 12 x optisk zoom til 4388 kr.

Hilsen emj

Fra : fam. Ager

Dato : 10-03-05 06:35

hej Ole

hvis du vil købe ander olympus, så husk at på dit uz-2100 er IS.....Jeg
havde engang selv såden et, og skiftede det ud med et 720, men bliv meget
skuffet..B.la. over den manglende IS, på 10xzoom er det rigtig godt med
IS.....
Jeg havde set efter andre kameraer med IS...
Jeg tog på det tidspunkt skritet og gik over til d-slr efter min skuffende
møde med andet kompaktkamera.....

mvh torben..

c2100-uz er kult!!!!!:0)

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 10-03-05 10:46

> [...]

>Kameraet virker desværre ikke længere. Det vil simpelthen ikke
>"starte" når jeg tænder det. Der vises ingen tekst i displayet, lys i

En af mine venner har haft et lignende problem for nylig. Hans 2100UZ
ville kun virke i playback mode, men det får man jo ikke taget ret
mange billeder af.
Det viser sig, at problemer med mode-omskifteren er en kendt fejl på
netop denne model. Kan du få et eller andet til at virke, bare
kortvarigt, ved at dreje på modehjulet?

I så fald skal den nok skiftes. Den kan fås som reservedel her:
http://gallery.bcentral.com/GID2025592P3458561-Olympus-C-2100-Ultra-Zoom-Mode-Dial-Assembly.aspx

Min ven har selv skiftet sin, og nu virker kameraet perfekt igen.

M.v.h. Mikael

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 10-03-05 12:43

"Mikael Ejberg Pedersen" <mikael@ejberg.no_spam_here.dk> skrev i en
meddelelse news:ti50311c0mp4o9spnk00novov01fu676ju@4ax.com...
> [...]
>
> Min ven har selv skiftet sin, og nu virker kameraet perfekt igen.

Du får lige et 13-tal for månedens bedste og mest brugbare indlæg.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 10-03-05 13:17

On Thu, 10 Mar 2005 12:43:04 +0100, "Langgaard Bærbar"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

>Du får lige et 13-tal for månedens bedste og mest brugbare indlæg.

Åh, det er bare fordi mit indlæg ikke indeholdt noget med fugle

Fra : mk \(5220\)

Dato : 10-03-05 17:05

> Jeg har et digitalkamera som ovenstående.
> Kameraet virker desværre ikke længere. Det vil simpelthen ikke
> "starte" når jeg tænder det. Der vises ingen tekst i displayet, lys i
> led's o.s.v.

Du er åbenbart ikke den eneste, prøv at se her
http://groups.google.dk/groups?q=c2100%20uz%20sudden%20death&hl=da&lr=&rls=GGLD,GGLD:2004-34,GGLD:en&sa=N&tab=wg

Hvis linket er knækket så prøv her i stedet
http://makeashorterlink.com/?M290355AA

Jeg har selv et Olympus C 2100 UZ og kan blive helt nervøs ved de udsigter
der er

Nu ser det ikke ud til at det er lykkedes nogen at reparere det selv, men
hvis du kommer til den konklusion at du ikke vil lade en proff reparere det,
vil jeg da godt kigge på det.
Jeg har repareret den del elektronik og finmekanik igennem årene.

Mvh Morten
Mailadr som normalt læses dagligt: mok"snabela"c.dk