/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
Et hot tip til alle med lyst til fuglefoto~
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 05-03-05 18:18


På min fototur var jeg i dag i Frederikssund, og næsten hele
Roskilde Fjord er frosset til, dog på nær et område nord og syd for
Kronprins Frederiks Bro.

Der er svømmefugle i tusindsvis, alle arter er repræsenteret, og de
er hele tiden i bevægelse, nogen letter, andre lander o.s.v.

Det er så nemt at lave fuglebilleder, at alle kan være med, og det
er ikke svært at komme tæt på.

Husk at ta' eller købe noget brød med, så I kan gi' fuglene lidt
tilbage for deres ulejlighed...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


 
 
Ukendt (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-05 18:50

On Sat, 05 Mar 2005 18:18:28 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>
>På min fototur var jeg i dag i Frederikssund, og næsten hele
>Roskilde Fjord er frosset til, dog på nær et område nord og syd for
>Kronprins Frederiks Bro.
>
>Der er svømmefugle i tusindsvis, alle arter er repræsenteret, og de
>er hele tiden i bevægelse, nogen letter, andre lander o.s.v.

Til dem der ikke bor på Sjælland, kan jeg anbefale Mariager Fjord,
hvor det varme kølevand fra saltfabrikken tiltrækker tusindvis af
fugle, nu hvor fjorden er ved at være isbelagt.

/Alex

Jens Stadsgaard (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Jens Stadsgaard


Dato : 06-03-05 09:12

On Sat, 05 Mar 2005 18:50:02 +0100, Alex Linaa wrote:

>
> Til dem der ikke bor på Sjælland, kan jeg anbefale Mariager Fjord,
> hvor det varme kølevand fra saltfabrikken tiltrækker tusindvis af
> fugle, nu hvor fjorden er ved at være isbelagt.
>
> /Alex

Venter på at jeg får mit kamera tilbage fra rep. Så skal jeg helt sikkert
derned og kigge. Har været dernede lige efter stormen i januar. Det er
mange år siden jeg har været dernede sidst hvor fjorden var tilfrosset,
man da var der ihvertfald mange svaner og ænder. Dengang var jeg ikke
særlig interesseret i fulge så jeg kan ikke huske om der var andet, men
det har der helt sikkert været.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard
Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com/galleri/index.php

Niels Riis Ebbesen (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 05-03-05 21:49


Niels Riis Ebbesen wrote:

> Det er så nemt at lave fuglebilleder, at alle kan være med, og det er
> ikke svært at komme tæt på.


Jeg har lagt tre billeder af flyvende svaner på en side, så I kan
mulighedderne, de er alle lavet med en 300 mm.

http://www.photo-gallery.dk/svaner.htm

De bliver slettet i morgn aften...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


;o\)-max- (05-03-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 05-03-05 22:19


"Niels Riis Ebbesen"
>
> Niels Riis Ebbesen wrote:
>
> > Det er så nemt at lave fuglebilleder, at alle kan være med, og det er
> > ikke svært at komme tæt på.
>
>
> Jeg har lagt tre billeder af flyvende svaner på en side, så I kan
> mulighedderne, de er alle lavet med en 300 mm.
>
> http://www.photo-gallery.dk/svaner.htm
>
> De bliver slettet i morgn aften...
>
> --
> Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

De 4 mod den flotte blå himmel er mit favorit - og så ser det
ellers ud til at være et dejligt sted, tak for tippet Niels.
Og nu kan du så tilføje fuglefotograf til din signatur, hehe..

Mens jeg ventede på at få forfrysninger i fingrene knipsede
jeg et par gæs, de er lettere at ha' med at gøre end de helt
hvide svaner - AF suger sig fast i den mønstrede fjerdragt.
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1469931
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1469908
Skudt med 500/4 håndholdt, som altid med lidt held ..-max-





KNL DtP (05-03-2005)
Kommentar
Fra : KNL DtP


Dato : 05-03-05 22:27

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:lnpWd.103181$Vf.3970444@news000.worldonline.dk...

> Mens jeg ventede på at få forfrysninger i fingrene knipsede
> jeg et par gæs

Som altid flotte billeder, Max. Fine detaljer med et strejf af bevægelse.


Jeg var selv ude for at nyde det gode vejr. For en gangs skyld kom der faktisk
også lidt fjerkræ i kassen:

And: http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=130512

Svane: http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=130498

Skudt med Sigma 100-300 f/4 + 1,4x Tamron teleconverter monteret på monopod.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk



Niels Riis Ebbesen (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 05-03-05 22:49


KNL DtP wrote:

> Svane: http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=130498
>
> Skudt med Sigma 100-300 f/4 + 1,4x Tamron teleconverter monteret på monopod.


Jeg kan bedst li' svanen, den har et flot lys gennem fjerne, den
type billeder kan man høvle i kassen, hvis man tager ned til
Frederikssund...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


;o\)-max- (05-03-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 05-03-05 22:58


"KNL DtP"
> Jeg var selv ude for at nyde det gode vejr. For en gangs skyld kom der faktisk
> også lidt fjerkræ i kassen:
>
> And: http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=130512

Ja det kan ikke gøres bedre, den sidder hvor den skal.

> Svane: http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=130498

Smukt billede, kan godt li' de mættede farver og modlyset.
>
> Skudt med Sigma 100-300 f/4 + 1,4x Tamron teleconverter monteret på monopod.
>
> MVH
>
> Kristian

Den ser da ud til at fungere helt perfekt med TC, ret imponerende,
hvordan står de i fuld størrelse..? -max-



KNL DtP (05-03-2005)
Kommentar
Fra : KNL DtP


Dato : 05-03-05 23:48

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:LXpWd.103186$Vf.3970684@news000.worldonline.dk...

> Ja det kan ikke gøres bedre, den sidder hvor den skal.

Jeg har ikke endnu fuld tiltro til autofocus'en, når teleconverteren er på.
Den jagter ofte fokus, når der er bevægeligt vild i søgeren. Anden var faktisk
kun et blandt en fire-fem flugtskud, som var tilpas i fokus...


> Smukt billede, kan godt li' de mættede farver og modlyset.

Jeg siger mange tak. Det var også en hel oplevelse at se de flotte svaner så
tæt på. De gled elegant rundt bare et par meter fra mig.


> > Skudt med Sigma 100-300 f/4 + 1,4x Tamron teleconverter monteret på
monopod.
> Den ser da ud til at fungere helt perfekt med TC, ret imponerende,
> hvordan står de i fuld størrelse..? -max-

Har lige printet et par af svanerne ud i A4, og de er ganske detaljerede. Når
den blændes et trin eller to ned, tegner den overraskende skarpt - selv på
fuld zoom (300 mm f/4 >> 420 f/5.6). Her er et 100% udsnit fra et svane-skud:
http://knl-dtp.dk/temp/sigma_tc_svane.jpg Det er vist okay, taget i
betragtning af, at det ikke er en Canon prime : )

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk



;o\)-max- (06-03-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 06-03-05 00:29


"KNL DtP"
> > > Skudt med Sigma 100-300 f/4 + 1,4x Tamron teleconverter monteret på
> monopod.
> > Den ser da ud til at fungere helt perfekt med TC, ret imponerende,
> > hvordan står de i fuld størrelse..? -max-
>
> Har lige printet et par af svanerne ud i A4, og de er ganske detaljerede. Når
> den blændes et trin eller to ned, tegner den overraskende skarpt - selv på
> fuld zoom (300 mm f/4 >> 420 f/5.6). Her er et 100% udsnit fra et svane-skud:
> http://knl-dtp.dk/temp/sigma_tc_svane.jpg Det er vist okay, taget i
> betragtning af, at det ikke er en Canon prime : )
>
> MVH
>
> Kristian

Damn Kristian - nårh det er sådan et et skarpt billede ser ud,
det var da helt utroligt, den kan du vidst rolig være glad for,
Ingen af mine L objektiver kan gøre det bedre, selv uden TC.
Du har gjort en go' handel der, det er også en rigtig brugbar
brændvidde..Hvis vi en dag støder sammen vil jeg godt lige
prøve den, tror den er skarpere end min L 300/4..-max-




Niels Riis Ebbesen (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 06-03-05 00:08


-max- wrote:

> Den ser da ud til at fungere helt perfekt med TC, ret imponerende,
> hvordan står de i fuld størrelse..? -max-


Det kræver ikke ret meget at bygge en god telekonverter, så de
fleste er i en rimmelig god kvalitet, det store problem er, at de
sluger en til to blænder.

Nede i Frederikssund traf jeg en fuglekikker, der havde et ret
specielt set-up, med et Leica spottingscop som han kunne sætte et
Nikon Coolpix på, jeg fik lige nogle kik i spottingscopet, og det
var bare kræs, Leitz kan noget specielt med floritglas...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


;o\)-max- (06-03-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 06-03-05 00:43


"Niels Riis Ebbesen"
>
> -max- wrote:
>
> > Den ser da ud til at fungere helt perfekt med TC, ret imponerende,
> > hvordan står de i fuld størrelse..? -max-
>
>
> Det kræver ikke ret meget at bygge en god telekonverter, så de
> fleste er i en rimmelig god kvalitet, det store problem er, at de
> sluger en til to blænder.
>
> Nede i Frederikssund traf jeg en fuglekikker, der havde et ret
> specielt set-up, med et Leica spottingscop som han kunne sætte et
> Nikon Coolpix på, jeg fik lige nogle kik i spottingscopet, og det
> var bare kræs, Leitz kan noget specielt med floritglas...
>
> --
> Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Jeg har set billeder på Netfugl.dk taget med et setup ala det du
beskriver, det er til at tude over så flot det står. -max-



Morten Wartou (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 06-03-05 00:54

-max- wrote:
> "Niels Riis Ebbesen"
>>
>> -max- wrote:
>>
>>> Den ser da ud til at fungere helt perfekt med TC, ret imponerende,
>>> hvordan står de i fuld størrelse..? -max-
>>
>>
>> Det kræver ikke ret meget at bygge en god telekonverter, så de
>> fleste er i en rimmelig god kvalitet, det store problem er, at de
>> sluger en til to blænder.
>>
>> Nede i Frederikssund traf jeg en fuglekikker, der havde et ret
>> specielt set-up, med et Leica spottingscop som han kunne sætte et
>> Nikon Coolpix på, jeg fik lige nogle kik i spottingscopet, og det
>> var bare kræs, Leitz kan noget specielt med floritglas...
>>
>> --
>> Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
>
> Jeg har set billeder på Netfugl.dk taget med et setup ala det du
> beskriver, det er til at tude over så flot det står. -max-

Ja, de gode spottingscopes (har vi et dansk navn? spotteteleskoper? :) er
ikke ringe - men de æder vel bunker af lys? Jeg har, forgæves, forsøgt at
finde ud af hvad brændvidde i 35-mm terminologi sådan noget giver - har
nogen en idé om det?


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen



Jan F. (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan F.


Dato : 06-03-05 09:02

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
news:SDrWd.355$3T6.69@news.get2net.dk...
>
> Ja, de gode spottingscopes (har vi et dansk navn? spotteteleskoper? :) er
> ikke ringe - men de æder vel bunker af lys? Jeg har, forgæves, forsøgt at
> finde ud af hvad brændvidde i 35-mm terminologi sådan noget giver - har
> nogen en idé om det?

To meget udbredte kameraer til digiscoping er Nikon 995 eller 4500 og med et
teleskop på 20-60x vil brændvidde blive fra 1.000 mm til 9.000 mm.

--

Jan F.



Gerner Majlandt (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Gerner Majlandt


Dato : 06-03-05 09:14


"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
news:SDrWd.355$3T6.69@news.get2net.dk...
> Ja, de gode spottingscopes (har vi et dansk navn? spotteteleskoper? :) er
> ikke ringe - men de æder vel bunker af lys? Jeg har, forgæves, forsøgt at
> finde ud af hvad brændvidde i 35-mm terminologi sådan noget giver - har
> nogen en idé om det?
>

Hej
Jeg har et Liaca APO Teleskop og det skulle være 800 mm i 35-mm
terninologien. En adaptor til min Canon 300D koster 2800 kr. + en T-ring.

mvh Gerner Majlandt



Niels Riis Ebbesen (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 06-03-05 09:17


-max- wrote:

> Jeg har set billeder på Netfugl.dk taget med et setup ala det du
> beskriver, det er til at tude over så flot det står.


Tja... jeg kan kun sige, at med det jeg så i Leica spottingscopet,
der kunne jeg godt se, at der var overhængende fare for exstremt
gode billeder, det afhænger bare af manden bag kameraet, om han kan
udnytte mulighedderne.

Men konceptet er uegnet til flugtskydning af fugle, for der skal
først focuseres på en fugl med spottingscopet, og så skal kameraet
sættes på okularet, og billedet kan så beskæres og optages.

Det sidste gik ganske vist ret tjept, for kameraet bliver bare sat
ned i en en ring, og det bliver kun holdt med en stor bred elastik.

Jeg må ind og kikke på netfugl.dk - den kendte jeg ikke...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Morten Wartou (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 05-03-05 23:01

KNL DtP wrote:
> "-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:lnpWd.103181$Vf.3970444@news000.worldonline.dk...
>
>> Mens jeg ventede på at få forfrysninger i fingrene knipsede
>> jeg et par gæs
>
> Som altid flotte billeder, Max. Fine detaljer med et strejf af
> bevægelse.
>
>
> Jeg var selv ude for at nyde det gode vejr. For en gangs skyld kom
> der faktisk også lidt fjerkræ i kassen:
>
> And: http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=130512
> Svane: http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=130498
>
> Skudt med Sigma 100-300 f/4 + 1,4x Tamron teleconverter monteret på
> monopod.

Ih. De er mægtigt fine! Pragtfuldt lys på svanen.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



Niels Riis Ebbesen (05-03-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 05-03-05 22:33


-max- wrote:

> De 4 mod den flotte blå himmel er mit favorit - og så ser det
> ellers ud til at være et dejligt sted, tak for tippet Niels.


Ja det er et rigtigt hot-spot, alle kan lave gode billeder der, for
der er bare så mange fugle, og der sker noget hele tiden, og hvis
folk har en 2-300 mm tele, så kan de være med, og dem der har noget
kraftige, de kan naturligvis lave noget ekstra heftigt.

Hvis jeg får tid, så tager jeg muligvis derned i mogen eftermiddag.


> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1469908


Denne er helt klart den bedste af de to...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Hans Kruse (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 06-03-05 00:01

> Mens jeg ventede på at få forfrysninger i fingrene knipsede
> jeg et par gæs, de er lettere at ha' med at gøre end de helt
> hvide svaner - AF suger sig fast i den mønstrede fjerdragt.
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1469931
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1469908
> Skudt med 500/4 håndholdt, som altid med lidt held ..-max-

Flot max, jeg fik lige den her vandskiløber i søgeren!
http://www.pbase.com/hkruse/image/40459384/original
Mvh,
Hans



Hans Kruse (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 06-03-05 00:17

> Flot max, jeg fik lige den her vandskiløber i søgeren!
> http://www.pbase.com/hkruse/image/40459384/original

Her er så en, der øver sig på hovedspring!
http://www.pbase.com/hkruse/image/40459770/original

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




Niels Riis Ebbesen (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 06-03-05 00:31


Hans Kruse wrote:

> Her er så en, der øver sig på hovedspring!
> http://www.pbase.com/hkruse/image/40459770/original


Ja, du og max kan noget med close-up af fugle i bevægelse, jeg synes
det er svært, at fastholde dem i søgeren, jeg tror at jeg skal ha'
fat i en rammesøger...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Morten Wartou (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 06-03-05 00:45

Hans Kruse wrote:

> Her er så en, der øver sig på hovedspring!
> http://www.pbase.com/hkruse/image/40459770/original

Hvad dælen laver den tossede fugl? Herligt skud! :)



Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Ni-MH celler (Nickel Metal Hydrid) er p.t. den mest udbredte type
genopladelige celler, de indeholder ikke tungmetaller" - Niels Riis Ebbesen



Jan Bøgh (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 06-03-05 11:56

Morten Wartou wrote:

> Hvad dælen laver den tossede fugl? Herligt skud! :)

Finder føde!

vh
jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på
http://jan.boegh.net/foto.htm



;o\)-max- (06-03-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 06-03-05 00:40


"Hans Kruse"
> > Mens jeg ventede på at få forfrysninger i fingrene knipsede
> > jeg et par gæs, de er lettere at ha' med at gøre end de helt
> > hvide svaner - AF suger sig fast i den mønstrede fjerdragt.
> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1469931
> > http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1469908
> > Skudt med 500/4 håndholdt, som altid med lidt held ..-max-
>
> Flot max, jeg fik lige den her vandskiløber i søgeren!
> http://www.pbase.com/hkruse/image/40459384/original
> Mvh,
> Hans

Hehe mågen er pragtfuld, ham i baggrunden er pisse irreterende,
ellers havde det totalt kanon med det flotte bag/side lys i vandet.
Swanen ser bedre ud på pbase end på psig, det hjælper meget den
kommer op i størrelse - flot blåt vand og lækkert modlys (hedder det jo)
det er vidst ved at være go nat tid.. )-max-



Hans Kruse (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 06-03-05 12:19

> Hehe mågen er pragtfuld, ham i baggrunden er pisse irreterende,
> ellers havde det totalt kanon med det flotte bag/side lys i vandet.

Ja, helt enig. Jeg spekulerede på om jeg kunne klone den væk, men jeg tror
ikke det er helt let, desværre.

> Swanen ser bedre ud på pbase end på psig, det hjælper meget den
> kommer op i størrelse - flot blåt vand og lækkert modlys (hedder det jo)
> det er vidst ved at være go nat tid.. )-max-

Her er så en tættere beskæring
http://www.pbase.com/hkruse/image/40477030/original, faktisk 1:1. Jeg kan
ikke helt blive enig med mig selv om sprøjtet skal skæres så meget væk.


--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




;o\)-max- (06-03-2005)
Kommentar
Fra : ;o\)-max-


Dato : 06-03-05 13:02


"Hans Kruse"
> > Hehe mågen er pragtfuld, ham i baggrunden er pisse irreterende,
> > ellers havde det totalt kanon med det flotte bag/side lys i vandet.
>
> Ja, helt enig. Jeg spekulerede på om jeg kunne klone den væk, men jeg tror
> ikke det er helt let, desværre.

Jeg ville give det et forsøg, den magnetiske lasso kan bruges hvor de to
overlapper, giv et par pixel feather, men det tager nok mere end 5 minutter.
Den slags arbejde kan de i Indien, besøgte et par laboratorier hvor de sad
og lavede lige præcis det hele dagen, moderne sweatshops, de var hamrende
skrappe. Apropos en anden tråd så arbejdede de for 3 (tre) kroner i timen.

> > Swanen ser bedre ud på pbase end på psig, det hjælper meget den
> > kommer op i størrelse - flot blåt vand og lækkert modlys (hedder det jo)
> > det er vidst ved at være go nat tid.. )-max-
>
> Her er så en tættere beskæring
> http://www.pbase.com/hkruse/image/40477030/original, faktisk 1:1. Jeg kan
> ikke helt blive enig med mig selv om sprøjtet skal skæres så meget væk.
>
>
> --
> Kind Regards,
> Hans Kruse

Hmmjae - Du har beholdt det ret kvadratiske format, jeg tror du er
ret glad for det format er det sådan lidt 4"x5" agtigt.
Der er ikke rigtig skarphed nok til så kraftig en beskæring, så jeg kan
bedre li' den første udgave. Men i den syns jag man kan lave både
vertikale og wide horisontale beskæringer. Tror det ville være en layouters
drøm, alt det vand er oplagt baggrund til noget text. Men det er sku svært,
måske andre har et frisk syn på det.-max-



Hans Kruse (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 06-03-05 00:05

> Jeg har lagt tre billeder af flyvende svaner på en side, så I kan
> mulighedderne, de er alle lavet med en 300 mm.
>
> http://www.photo-gallery.dk/svaner.htm

De sidste er de flotteste.
Mvh,
Hans



Johnny Andersen (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Johnny Andersen


Dato : 06-03-05 00:14


"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
news:422A1B2F.3040307@niels-ebbesen.net...
>
> Niels Riis Ebbesen wrote:
>
> > Det er så nemt at lave fuglebilleder, at alle kan være med, og det er
> > ikke svært at komme tæt på.
>
>
> Jeg har lagt tre billeder af flyvende svaner på en side, så I kan
> mulighedderne, de er alle lavet med en 300 mm.
>
> http://www.photo-gallery.dk/svaner.htm
>
> De bliver slettet i morgn aften...

Tilslutter mig - tak for tippet Niels

/Johnny



Niels Riis Ebbesen (06-03-2005)
Kommentar
Fra : Niels Riis Ebbesen


Dato : 06-03-05 20:57


Niels Riis Ebbesen wrote:

> http://www.photo-gallery.dk/svaner.htm
>
> De bliver slettet i morgn aften...


Linket er nu dødt, billederne kan ses under nye billeder uge 9

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner


Hans Kruse (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 07-03-05 21:56

Jeg kørte lige forbi sidst på dagen en gang til. Jeg måtte åbenbart øve mig
lidt mere
http://www.pbase.com/hkruse/image/40546206/original

På vejen hjem kom jeg forbi dette vue
http://www.pbase.com/hkruse/image/40546299/original

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse


"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
news:4229E9E4.10507@niels-ebbesen.net...
>
> På min fototur var jeg i dag i Frederikssund, og næsten hele
> Roskilde Fjord er frosset til, dog på nær et område nord og syd for
> Kronprins Frederiks Bro.
>
> Der er svømmefugle i tusindsvis, alle arter er repræsenteret, og de
> er hele tiden i bevægelse, nogen letter, andre lander o.s.v.
>
> Det er så nemt at lave fuglebilleder, at alle kan være med, og det
> er ikke svært at komme tæt på.
>
> Husk at ta' eller købe noget brød med, så I kan gi' fuglene lidt
> tilbage for deres ulejlighed...
>
> --
> Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
> http://www.niels-ebbesen.net - grafiker, fotograf & webdesigner
> http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
> http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner
>



Morten Wartou (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 07-03-05 23:20

Hans Kruse wrote:
> Jeg kørte lige forbi sidst på dagen en gang til. Jeg måtte åbenbart
> øve mig lidt mere
> http://www.pbase.com/hkruse/image/40546206/original
Hatten af!

> På vejen hjem kom jeg forbi dette vue
> http://www.pbase.com/hkruse/image/40546299/original
Øv, hvor kan solnedgangsbilleder være kedelige! Men det er godt nok absolut
ikke tilfældet hér - smukt!


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Det korte af det lange er, at jeg aldrig mere vil spilde tid på anmelde
net-kriminalitet og børneporno på nettet" - Niels Riis Ebbesen



Hans Kruse (07-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Kruse


Dato : 07-03-05 23:48

> Øv, hvor kan solnedgangsbilleder være kedelige! Men det er godt nok
absolut
> ikke tilfældet hér - smukt!

Mange tak, jeg tog faktisk en hel stribe billeder af en absolut fantastisk
solnedgang. Jeg har ikke set noget lignende i årevis, men det her billede
var det eneste, der overlevede, da jeg så dem igennem. Jeg tog ét i går af
helt anden solnedgang, hvor jeg forsøgte at få noget dramatisk frem. Her er
fosøget
http://www.pbase.com/hkruse/image/40549043/original.

--
Kind Regards,
Hans Kruse
http://www.pbase.com/hkruse




Peter Rongsted (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter Rongsted


Dato : 08-03-05 00:18

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>> Øv, hvor kan solnedgangsbilleder være kedelige! Men det er godt nok
>absolut
>> ikke tilfældet hér - smukt!
>
>Mange tak, jeg tog faktisk en hel stribe billeder af en absolut fantastisk
>solnedgang. Jeg har ikke set noget lignende i årevis, men det her billede
>var det eneste, der overlevede, da jeg så dem igennem. Jeg tog ét i går af
>helt anden solnedgang, hvor jeg forsøgte at få noget dramatisk frem. Her er
>fosøget
>http://www.pbase.com/hkruse/image/40549043/original.

Flot, men jeg kan bedre li' den første.

Peter

Peter Rongsted (08-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter Rongsted


Dato : 08-03-05 00:21

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg kørte lige forbi sidst på dagen en gang til. Jeg måtte åbenbart øve mig
>lidt mere
>http://www.pbase.com/hkruse/image/40546206/original

Jeg må se at komme forbi det sted. Tak til Niels for tippet.

>På vejen hjem kom jeg forbi dette vue
>http://www.pbase.com/hkruse/image/40546299/original

Meget smukt. Jeg lagde selv mærke til himlen her til aften og tænkte, at
der måtte være et billede gemt der. Det havde jeg så ret i. Godt du var
tilstede og fangede det. Jeg kunne ikke selv nå, at komme til et værdigt
sted.

Peter

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste