Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring søges: Sigma 28-70 F2,8
Fra : Bo Andersen

Dato : 02-03-05 19:51

Har kig på et Canon EOS 300D hvor dette objektiv er med istedet for
et standard Canon EF-S 18-55.
Udstyret skal fortrinsvis bruges indendørs.
Har nogen gode erfaringer med subj, vil 300D og Sigma objektivet
være to gode partnere ?

Venligst, Bo Andersen.

Fra : Klaus Johansen

Dato : 02-03-05 20:39

Hej Bo

Jeg har et Sigma EX 28-70mm. F2,8 DF. (Den store model)
Er meget glad for det. Det tegner rigtigt skarpt!
Jeg kører Nikon, men regner da med det også kører til Canon.
Se evt. mine billeder på www.Fotokritik.dk under Klaus Johansen

Håber du kunne bruge mit svar.

Hilsen Klaus Johansen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-03-05 21:05

In article <42260b1f$0$12351$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Bo Andersen wrote:
> [...]
> et standard Canon EF-S 18-55.
> Udstyret skal fortrinsvis bruges indendørs.
> Har nogen gode erfaringer med subj, vil 300D og Sigma objektivet

Umiddelbart er det nok en god løsning. Ved ikke om dette objektiv
har samme problemer som Sigma 24-70mm f/2.8 - Dette vil nemlig ikke
autofokusere ordentligt ved andet end fuld zoom, og har endnu værre
problemer med ekstern flash på 20D. Så det skal have en chip-upgrade
for at være kompatibelt. 300D skulle dog ikke havehelt de samme problemer,
men det er mere så du er klar over der kan være problemer ved fremtidig
kameraopgradering.

Hvis du rammer rigtig med fokus, så skulle disse sigma objektiver
være ret gode.

Fra : Bo Andersen

Dato : 04-03-05 21:25

> Hvis du rammer rigtig med fokus, så skulle disse sigma objektiver
> være ret gode.

Tiden vil vise.
Vil tage et par knip med og komme med et resultat.

EOS 300D
Sigma 28-70 f2,8
Cullmann 20 AF-C digital flash
256 MB CF-kort

til 650? kan det mon gå an ?
Venligst, Bo Andersen.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-03-05 21:55

In article <4228c42c$0$90317$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Bo Andersen wrote:

> Tiden vil vise.
> Vil tage et par knip med og komme med et resultat.
>
> EOS 300D
> Sigma 28-70 f2,8
> Cullmann 20 AF-C digital flash
> 256 MB CF-kort
>
> til 650? kan det mon gå an ?

650 Hvad ? (Euro/Rubler/Kr ?) Koster $329 hos BH Photovideo.
Selv den nyere 24-70 er under 500 euro.

Fra : Bo Andersen

Dato : 04-03-05 22:19

> 650 Hvad ? (Euro/Rubler/Kr ?) Koster $329 hos BH Photovideo.
> Selv den nyere 24-70 er under 500 euro.

I guder, tror jeg går i seng nu.....

?650? (euro) für de ganze molivitten. (hus+obj+flash+CF)

Fra : Christian Grüner

Dato : 07-03-05 09:29

Vær opæmærksom på at det omtalte objektiv er den gamle version... Med
dertil hørende børnesygdomme i forhold til nyligt lancerede 2470 f/2,8
EX DG Macro
Ovennævnte fungerer fint på mit d70..

I øvrigt, hvorfor købe 300d ? Nu hvor 350d kommer snart? Og skal det
endeligt være en ældre model, så ville jeg da noget hellere have et 10d.
ET større kort vil du nok også have gavn af.

MVH Christian

Fra : Bo Andersen

Dato : 07-03-05 20:20

"Christian Grüner" <wizprod@wizprodFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> endeligt være en ældre model, så ville jeg da noget hellere have et 10d.
> ET større kort vil du nok også have gavn af.

Ja jeg havde bestemt også kig på et 350D, men fra 350D og til
et 10D er der jo heller ikke langt i pris.
Men fra 300D brugt til 10D nyt, DER er langt i pris.
"mér vil há mér"

OK, jeg er med på at objektivet er "gammelt" og huset er jo også
gammelt, men jeg kommer fra et kompaktkamera. Så jeg vil
lige se om jeg nu kan finde ud af den favre nye spejlrefleks-verden.
Man kan jo altid opgradere, når 350D er faldet 3-4000 i pris
Takker for alt feedback, og er ekstra opmærksom på objektivet.