Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Første returnering af varer til Technikdir~
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-03-05 22:28

I morgen skal jeg benytte min 14 dages returret for første
gang i forhold til Technikdirekt. Fik et Sigma EX 24-70 f/2.8 DG macro,
men det har desværre gevaldige fokuseringsproblemer med mit 20D, mere end
jeg brød mig om. Ved 70mm fokuserer den OK, jo mere vidvinkel jo mere
skyder den for kort. Testede den med blitzen på, da der er kendte problemer
i dette setup.

Så jeg bliver nok nødt til at bide i det sure æble, og ofre væsentlig
mere på the real deal, Canon 24-70 f/2.8L :(

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-03-05 22:58

Lige et par kommentarer mere til Sigma EX 24-70 f/2.8 DG macro:

Det har ikke HSM, og dermed ikke FTM. Der er 2x autofokus/manuel
fokus omskiftere. Den første er den sædvanlige, men så er der
også fokusringen. Hvis man trækker den ind mod kameraet, så
kører man autofokus (dvs tandhjulene har fat), hvis man trække
den væk fra kameraet, så har fokusringen ingen betydning.

Objektivet virker solidt bygget, længden ændrer sig dog ved zoom.

Havde ikke modlysblænden på.

Der medfulgte en aldeles udemærket taske til objektivet.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 02-03-05 06:15

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> længden ændrer sig dog ved zoom.

Det gør Canon 24-70 f/2.8 L også.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 02-03-05 08:27

> Det gør Canon 24-70 f/2.8 L også.

Ja, men med påmonteret modlysblænde, som man altid bør have, så betyder det
ikke noget.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-03-05 09:35

Hans Kruse wrote:
> Ja, men med påmonteret modlysblænde, som man altid bør have, så betyder det
> ikke noget.

Ud over at den naturligvis stadig vil pumpe støv.. (som så heller
ikke betyder noget med mindre det er meget).

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Mogens Hansen

Dato : 02-03-05 17:18

> Ja, men med påmonteret modlysblænde, som man altid bør have, så betyder
> det
> ikke noget.

Det var blot en konstatering for at sikre at Povl H. Pedersen er klar over
det.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-03-05 23:52

> Så jeg bliver nok nødt til at bide i det sure æble, og ofre væsentlig
> mere på the real deal, Canon 24-70 f/2.8L :(

Ja, det er jo ærgerligt, men bortset fra vægten og prisen, så er Canons
24-70 f/2.8L en keeper!

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Erik W.

Dato : 01-03-05 23:56

"Povl H. Pedersen" skrev i

> Så jeg bliver nok nødt til at bide i det sure æble, og ofre væsentlig
> mere på the real deal, Canon 24-70 f/2.8L :(

Uha ~ 7½ tusind - Hvad med Sigmas DC 18-50/2.8 eller deres 24-60/2.8 har du
overvejet dem? De har godt nok heller ikke HSM - mærkeligt

Mvh Erik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-03-05 07:29

In article <4224f2d3$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Erik W. wrote:
> "Povl H. Pedersen" skrev i

> Uha ~ 7½ tusind - Hvad med Sigmas DC 18-50/2.8 eller deres 24-60/2.8 har du
> overvejet dem? De har godt nok heller ikke HSM - mærkeligt

De er for korte. Det er som et bedre alternativ til 28-135.
Nu har jeg givet min forhandler et tilbud, så må vi se om han hopper
på. Og USM/HSM er altså meget rart.

Fra : Bjørn W.

Dato : 02-03-05 11:59

On Tue, 1 Mar 2005 21:27:46 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote:

>Så jeg bliver nok nødt til at bide i det sure æble, og ofre væsentlig
>mere på the real deal, Canon 24-70 f/2.8L :(

Hvilket er et fremragende objektiv kan jeg love dig ;)

Hilsen Bjørn W.