Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
God fotohjemmeside
Fra : carsten

Dato : 01-03-05 11:43

Faldt lige over denne.

www.thorsen.info

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-03-05 11:52

On Tue, 1 Mar 2005 11:42:47 +0100
"carsten" <try.to@guess.who> wrote:

> Faldt lige over denne.
>
> www.thorsen.info

Billederne er i mildet talt ringe kvalitet, hvilket skader de evt. gode
motiver.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : carsten

Dato : 01-03-05 11:56

Det synes jeg ikke du har ret i.
Har du været inde i "galleri" og se billederne i fuld størrelse...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-05 15:11

Per skrev:

> Det er nok det værste ved usenet - amatørerne der prøver at lyde
> proffessionelle.

Du glemte at nævne en ting mere, som er irriterende ved usenettet.
Trollene, som ved først givne lejlighed tyer til skældsord i samme
øjeblik de ramler ind i folk, som har andre meninger end dem selv.

FUT: dk.admin.netikette.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-03-05 16:29

Thomas G. Madsen wrote:

> Du glemte at nævne en ting mere, som er irriterende ved usenettet.
> Trollene, som ved først givne lejlighed tyer til skældsord i samme
> øjeblik de ramler ind i folk, som har andre meninger end dem selv.

Det er ikke troll'eri, at kalde en person for en klaphat, her på
UseNet er det et hensynsfuldt og overbærende prædikat, når en person
har opføret sig som en tåbelig idiot.

Og det er dælme idiotisk, når Kim Schulz demonstrerer, at han ikke
ved en hujende fis om fotografi, ved at han kommenetere støj i et
billede, der helt åbenlyst er en analogt billede, hvor der bevidst
er arbejdet den virkning, som grove korn kan gi'.

Hovedet på sømmet er tillige, at det både er et velkomponeret og
se-værdigt billede, som han påpeger støj i...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole

Dato : 01-03-05 19:20

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> en hujende fis om fotografi, ved at han kommenetere støj i et billede,
> der helt åbenlyst er en analogt billede, hvor der bevidst er arbejdet

Hvis vi tænker på samme billede, er det en Kodak High Speed Infrared, og
en sådan har korn, der vil noget

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt design og nye billeder på:

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 01-03-05 17:00

Kim Schulz wrote:

> Billederne er i mildet talt ringe kvalitet, hvilket skader de evt. gode
> motiver.

Ja, men finder langt bedre billeder på din egen hjemmeside.

--Martin

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-05 22:02

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Jeg har også eksperimenteret med digital støj, og det er helt
> klart, at den type støj der opstår i kameraet ikke er liniær,
> for den er ikke lige kraftig i h.h.v. de lyse og mørke
> områder, og det er meget bedre end en gang "pixelstorm" i
> PhotoShop...

Nu er der jo også mulighed for at tilføje mere støj til de lyse
områder end til de mørke i Photoshop, men det kræver jo så godt
nok at man gør brug af de nyere funktioner, som i bund og grund
er mere eksotiske end brugbare ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-03-05 22:02

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Det er ikke troll'eri, at kalde en person for en klaphat, her
> på UseNet er det et hensynsfuldt og overbærende prædikat, når
> en person har opføret sig som en tåbelig idiot.

Den var ny. Her på egnen kan man snildt risikere et par på
skallen hvis man går hen og skriger klaphat til en tilfældig
forbipasserende.

> [...]
> støj i et billede, der helt åbenlyst er en analogt billede,
> hvor der bevidst er arbejdet den virkning, som grove korn kan

Så det er vigtigt lige at kalde ham for en klaphat, så han er
helt sikker på, at han har opført sig som en tåbelig idiot. Aha.

> Hovedet på sømmet er tillige, at det både er et velkomponeret
> og se-værdigt billede, som han påpeger støj i...

Jeg synes nu også at det er et flot billede.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-03-05 12:00

On Tue, 1 Mar 2005 11:56:01 +0100
"carsten" <try.to@guess.who> wrote:

> Det synes jeg ikke du har ret i.
> Har du været inde i "galleri" og se billederne i fuld størrelse...

ja der er ekstremt meget støj på. har kigget igennem billeder fra
toscana, danmark og bali

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-03-05 13:11

Kim Schulz wrote:
> ja der er ekstremt meget støj på. har kigget igennem billeder fra
> toscana, danmark og bali

Det ligner da mere filmkorn end det ligner støj...

filmkorn er der ikke altid noget dårligt ved.

// Hans, der elsker støj ;)
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-03-05 13:33

Hans Joergensen wrote:

> Det ligner da mere filmkorn end det ligner støj...

Et digitalt billede, hvor chip-støj er brugt bevidst til at skabe et
anderledes billede, er der heller ikke noget dårligt ved.

Det handler om, at man skal se på motivet, og om billedet er
kreativitet og interessant, de idioter, der forstører billeder til
400% og gransker dem for korn og JPEG-artifakter, er bare taletløse
knipsere, der kun går højt op i det tekniske, for de kan ikke andet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-03-05 13:54

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> 400% og gransker dem for korn og JPEG-artifakter, er bare taletløse
> knipsere, der kun går højt op i det tekniske, for de kan ikke andet...

Jah jowh, det kommer så an på.

Jeg vil helst have at chippen støjer så lidt, eller så pænt som
muligt.. så kan jeg nemlig efterfølgende selv putte den støj på jeg
finder passende.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-03-05 14:22

Hans Joergensen wrote:

> Jeg vil helst have at chippen støjer så lidt, eller så pænt som
> muligt.. så kan jeg nemlig efterfølgende selv putte den støj på jeg
> finder passende.

Hmm... selvfølgelig skal chip'en i digitale kameraer, som standard
generere så lidt støj som overhovedet muligt, for det skal netop
være et bevidst valg, om man vil have korn/støj i et givent billede.

Men jeg er ikke enig i, at korn/støj som efterfølgende er tilføjet i
et digitalt billedbehandligsprogram er lige så gode, som dem der
under de rette forhold kan skabes direkte i optagelsen.

Tilbage i 70'erne var der en kvindlig fotograf, der hedder Sarah
Moon, hun lavede nogle billeder, hvor hun speedede diasfilm op til
800 og 1600 ASA, de har vildt store korn, men det er nogle utroligt
flotte billeder, som hun lavede på den måde...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-03-05 15:45

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> et digitalt billedbehandligsprogram er lige så gode, som dem der
> under de rette forhold kan skabes direkte i optagelsen.

Det skyldes så at du ikke ved, hvordan digital støj opstår.
At man ikke kan eftergøre korn er jeg enig i, men digital støj kan
lægges på, så det ikke kan ses om den er genereret i chippen eller
lagt på bagefter.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 27/2/2004) ynkelige knipserier kan findes på

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-03-05 19:34

Jan Bøgh wrote:

> Det skyldes så at du ikke ved, hvordan digital støj opstår.

Du kan være helt rolig, jeg ved udmærket hvorfor og hvordan digital
støj opstår i forbindelse med digitale billeder.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-03-05 15:52

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> hun lavede nogle billeder, hvor hun speedede diasfilm op til 800 og 1600
> ASA, de har vildt store korn, men det er nogle utroligt flotte billeder,

Jeg fandt lige nogle af Sarah Moon's billeder, de er kornede og
nogle af dem er også rystede og uskarpe, men det er fotografi i
verdensklasse...

http://www.jedroot.com/makeup/ag/full/051.htm
http://www.jedroot.com/makeup/ag/full/glamour/glamour-italy-02.htm
http://www.jedroot.com/makeup/ag/full/elle/elle-french-01.htm
http://www.jedroot.com/makeup/ag/full/ag-03.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 01-03-05 16:27

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> Jeg fandt lige nogle af Sarah Moon's billeder, de er kornede og
> nogle af dem er også rystede og uskarpe, men det er fotografi i
> [...]

Ja her er en fotograf der kan sit kram. Og her det da tydeligt at se at hun
helt selv vælger at lave dem uskarpe og rystede. Jeg er også faldet forbi
andre af hendes bilelde på det sidste og hun kan da sagtens også lave andre
stilarter end rystede billeder, det er som du siger fotografi i
verdensklasse.

Mvh
Simon

Fra : Per O.

Dato : 01-03-05 17:11

KLIP

Man må heller ikke snyde sig selv for lige at klikke på det lille BACK link
under billedet. Den side man kommer til der er fuld af suveræne fotos!
Linket er også her: http://www.jedroot.com/makeup/ag/ag-fash.html

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 15:26

> Et digitalt billede, hvor chip-støj er brugt bevidst til at skabe et
> anderledes billede, er der heller ikke noget dårligt ved.

Hej Niels, jeg ka slet ikke lade være - undskyld. Sagde du ikke i en anden
tråd at manipulering med billeder var noget nær en dødssynd. Nu argumentere
du for at det kan være interessant (udnytte chipstøj .. ikke dårligt) , som
jeg læser ovenstående. /Henrik

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-03-05 15:47

Henrik Rasmussen wrote:

> [...]
> du for at det kan være interessant (udnytte chipstøj .. ikke dårligt) , som

Tja... du forvider tingene, der er forskel på korn/støj, og så
kunstige billeder, som er sammensat af flere fotos...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-03-05 12:06

On Tue, 1 Mar 2005 12:00:04 +0100
Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

> ja der er ekstremt meget støj på. har kigget igennem billeder fra
> toscana, danmark og bali

se f.eks. et billede som:
http://www.thorsen.info/Billedsider%20Toscana/Dansk/The%20Kiss%20IV.htm

--
Kim Schulz | Stop Software patents before it is too late!
Geek by nature |

Fra : N/A

Dato : 01-03-05 16:29

Fra : N/A

Dato : 01-03-05 16:29

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-03-05 12:18

[snip]

> se f.eks. et billede som:
> http://www.thorsen.info/Billedsider%20Toscana/Dansk/The%20Kiss%20IV.htm

Men ja kan da se at de er lidt bedre i nogen af de andre kategorier.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-03-05 12:35

carsten wrote:

> Faldt lige over denne.
>
> www.thorsen.info

Hej Carsten, du skal vide, at det generelt er sådan, at opslag med
ukommenterede links ikke er så velset i debatgrupper.

I en anden tråd skriver du, at du er lidt uerfaren med
nyhedsgrupperne, derfor kan det anbefales, at du lige læser lidt på
www.usenet.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : carsten

Dato : 01-03-05 12:39

ok - jeg vil sætte mig lidt ind i reglerne for brugen af nyhedsgrupper.

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-03-05 12:45

On Tue, 01 Mar 2005 12:30:34 +0100
Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Du er squ en klaphat at høre, kornene i det pågældne billede er da
> en helt bevidst stil, og det er faktisk et ret spændende billede...

Flot! for mig er netop det billede ikke brugbart. Effekten kender jeg
men den har efter min mening ødelagt netop dette billede som støj.

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-03-05 12:58

[snip]
> Tja... hvis vi skal snakke om støj, så er det dig der støjer, og du
> bidrager ikke med noget sagligt og brugbart...

spændende udtalelse fra netop dig.....tænk på netop dette når du næste
gang poster en af dine ligegyldige indlæg.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-03-05 13:53

[snip]
> Jeg tror at du skal revidere din opfattelse af støj. Akkurat som
> kornethed kan benyttes til at give et billede karakter kan støjen her
> betragtes som noget, der er et bevidst valg. En solbelyst strand er
> vel ikke det mest indlysende sted at få støj, hvis det er utilsigtet.

Solens skær i et forkert placeret kamera kan give både flares, støj,
udbrændte områder og andre uforusete ting.
Det kan godt være det er bevist valgt her, men jeg synes stadig at det i
dette tilfælde bare er støj og ikke en effekt som gavner billedet.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 14:41

Hej Carsten,

som du lige har oplevet i en anden tråd, så er der en række ting som er
rigtig irriterende for os der dagligt læser nyhederne.
Oftes vil du med fordel kunne spørge dig selv, inden du sender et indlæg -
Ville jeg synes denne information er vigtig?

Prøv at læse nedenstående som om jeg har sendt den til dig.

"carsten" <try.to@guess.who> skrev i en meddelelse
> Faldt lige over denne.
>
> www.thorsen.info

Jeg håber du vil komme frem til konklussionen: "Her mangler den information
der gør at vi alle skal slippe alt hvad vi har for at fare ud af den
tangent.".

Har du et spørgsmål vil du ofte med fordel kunne anvende en søgning på
http://www.google.dk/grphp?hl=da&tab=wg&q=
og læse nogle af de existerende tråde.

Og lad for alt i verden ikke vores rå tone gå dig på ... men svar altid
høfligt, vi kan håbe at din forbilledlige optræden vil være eksempel for
alle os der ikke har lært at respektere andres uvidenhed, manglende læse og
skrive kundskaber, samt dårlige opdragelse ... vi er nemlig alle perfekte
efter at have videregivet og læst vores alle sammens nedflettede
intelligente og højt besvungne bidrag til og i denne ophøjede gruppe

/Henrik ...o0( bare jeg var lige så god en fotograf som skribent ;- )

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 01-03-05 15:07

"Henrik Rasmussen" <Henrik.rasmussen(a)e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> intelligente og højt besvungne bidrag til og i denne ophøjede gruppe
>
> /Henrik ...o0( bare jeg var lige så god en fotograf som skribent ;- )

Nå, du har nok ikke store ambitioner :-/

Steen.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 15:30

> Nå, du har nok ikke store ambitioner :-/
>
> Steen.

Tak Steen, din uforbeholdne støtte er mig en stor hjælp. /Henrik

Fra : Per O.

Dato : 01-03-05 17:05

"carsten" <try.to@guess.who> skrev i en meddelelse
> Faldt lige over denne.
>
> www.thorsen.info

Jeg synes faktisk der er en hel del billeder som er rigtig gode. Fin side.
Tak for linket.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-03-05 18:07

[snip]
> Ja, men finder langt bedre billeder på din egen hjemmeside.

Tvivler for der er ingen fotografier - kun fest knipserier.

Fra : Erik W.

Dato : 01-03-05 19:44

"carsten" skrev i news:42244727$0$29284$14726298@news.sunsite.dk...
> Faldt lige over denne.
>
> www.thorsen.info

Selvom jeg principielt er enig i at man ikke skal linke til hjemmesider uden
at have en bestemt kommentar til det... så vil jeg give dig ret i at manden
virkeligt kan fotografere. Især Toscana serien har nogle fantastiske
billeder. Hans billeder er også eksempler på at man ikke altid skal følge
normale regler, og at et billede ikke behøver at være teknisk perfekt for at
fungere rigtigt godt.

Mvh Erik