Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 55-200
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 25-02-05 16:37

Hej

Jeg har en Sigma 55-200 compact zoom i kikkerten til mit D70 kamera. Er
her nogen der har erfaringer med dette objektiv?

Mvh
Gunnar

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 25-02-05 23:07

Gunnar Kristiansen wrote:
> [...]
>
> Jeg har en Sigma 55-200 compact zoom i kikkerten til mit D70 kamera. Er
> her nogen der har erfaringer med dette objektiv?

Slet ingen med erfaringer her?

Gunnar

Fra : Klaus Madsen

Dato : 01-03-05 04:34

"Gunnar Kristiansen" <funkpost@mac.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har en Sigma 55-200 compact zoom i kikkerten til mit D70 kamera. Er
> her nogen der har erfaringer med dette objektiv?

Hej Gunnar

Min kone har et til sit Canon Eos 10D.
Hun havde et Canon 80-200 f2.8 L som blev for tungt for hende.
Dette objektiv skulle ellers være et af Canons bedre, men efter have ledt
efter
et alternativ som var lettere, stødte vi på Sigma 55-200.
Jeg var meget forbavset over billedkvaliteten på så billigt et objektiv (ca.
1200,- kr.)
Det er mindst lige så skarpt som hendes Canon objektiv og så vejer det
næsten ingen ting.
Det virker lidt plasticagtigt, men kan du leve med det får du til prisen et
godt og skarptegnende objektiv.

Mvh. Klaus