Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flere NIkon D2X reviews
Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-02-05 06:31

Så er non-disclosure tiden slut for Nikon D2X, så der begynder at komme
reviews og det kan købes hvis man er heldig.

Bjørn Rørslett: http://www.naturfotograf.com
Sammenligningen med Canon 1Ds MkII er ny - resten har ind imellem været
tilgængelig den sidste måned hvis man var lidt smart

Moose Peterson: http://www.moosepeterson.com/d2x/index.html

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 25-02-05 12:08

> [...]
> Sammenligningen med Canon 1Ds MkII er ny - resten har ind imellem været
> tilgængelig den sidste måned hvis man var lidt smart

Uhm, det lyder næsten for godt til at være sandt!
So ein ding muss Ich haben
Gad vide, hvem jeg skal slå ihjel for at få råd .....

Jeg må vist satse på, at det falder lidt i pris hen over det næste års tid.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-02-05 12:20

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> Uhm, det lyder næsten for godt til at være sandt!
> So ein ding muss Ich haben
> Gad vide, hvem jeg skal slå ihjel for at få råd .....

Ha, den var god. Jeg plejer da ikke at få penge for det

-jeg kunne osse godt tænke mig sådan en ting, da den kan bruge alle mine
gode gamle manuelle objektiver. Ved du hvad maskinen koster ?

Bo //

Fra : Kenneth K.

Dato : 25-02-05 12:36

On Fri, 25 Feb 2005 12:19:56 +0100, Bo Bjerre <post@sidebanenFJERNES.dk>
wrote:

> Ha, den var god. Jeg plejer da ikke at få penge for det
> -jeg kunne osse godt tænke mig sådan en ting, da den kan bruge alle mine
> gode gamle manuelle objektiver. Ved du hvad maskinen koster ?

Prisen er på den forkerte side af 35.000,- danske kroner...avs

vh,
Kenneth

--
http://photoblog.pinx.dk - a picture a day

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-02-05 12:47

"Kenneth K." <no@spam.plz> wrote in message newssmq3tucg556gng@kk...

> Prisen er på den forkerte side af 35.000,- danske kroner...avs

Måske skal man starte et fotofirma, bare for at kunne slippe af med momsen
på en pæn måde

Bo //

Fra : Peter Rongsted

Dato : 25-02-05 13:03

> [...]

>-jeg kunne osse godt tænke mig sådan en ting, da den kan bruge alle mine
>gode gamle manuelle objektiver. Ved du hvad maskinen koster ?

Photografica og C/AV skal have kr. 37.500 for det. Kamerahuset forlanger
kr. 35.500, men de får kun et stk i dag - og det har jeg sat mig på

Peter

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-02-05 13:34

> Photografica og C/AV skal have kr. 37.500 for det. Kamerahuset forlanger
> kr. 35.500, men de får kun et stk i dag - og det har jeg sat mig på

Det er jo lidt interessant at se at technikdirekt skal have 4533euro for D2X
og Canon's 1Ds mk II koster 6879euro. Måske kommer der et prispres i dette
segment. Nu mangler vi jo at se flere rigtige reviews, men umiddelbart
virker det jo som et rigtig god nyhed fra Nikon, som vil fortsætte
konkurrence til gavn for os alle med interesse i høj fotokvalitet.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-02-05 13:15

"Frodo Nifinger"

> [...]
> Gad vide, hvem jeg skal slå ihjel for at få råd .....
>
> Jeg må vist satse på, at det falder lidt i pris hen over det næste års tid.

Ja det er sku trist læsning Jesper, og her gik jeg og troede du var
så flink en mand.. Heheh Caaaanon udstyr sælges, verdens næst-
bedste kamera, bud modtages.. ) - Nå men det ser da ikke så
ringe ud med den D2X, ja altså bortset fra støjen ved hojere iso,
kompenseres så rigeligt af den bedre skarphed og brugervenlighed.

Her et lidt uskarpt billede taget med MKII..)
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1462988 -max-

Fra : Hans Kruse

Dato : 25-02-05 13:26

> Her et lidt uskarpt billede taget med MKII..)
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1462988 -max-

Ja, man forstår ikke du vil være bekendt at vise det

Bortset at det er et lækkert billede, så synes jeg det her er endnu bedre
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1460769&forward=user

Du må da have ca. en milliard billeder fra den Indien tur, som vi ikke har
set endnu.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-02-05 13:34

> [...]
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1460769&forward=user
>
> Du må da have ca. en milliard billeder fra den Indien tur, som vi ikke har

Jeg tror du har ret, men Max viser kun de 1.000 gode af dem til os

Bo //

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 25-02-05 16:37

On Fri, 25 Feb 2005 13:15:04 +0100, -max- wrote:

> "Frodo Nifinger"

> Ja det er sku trist læsning Jesper, og her gik jeg og troede du var
> så flink en mand.. Heheh Caaaanon udstyr sælges, verdens næst-
> bedste kamera, bud modtages.. ) -

Ok Max, jeg vil da godt give et par tusind

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-02-05 17:00

"Jens Stadsgaard"

> Ok Max, jeg vil da godt give et par tusind
>

> --
> M.v.h
> Jens Stadsgaard

Hoho - Jens du ved godt vi ikke må handle her i ng -
men jeg er rørt til tårer over dit gavmilde tilbud.. )-max-

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 25-02-05 18:23

On Fri, 25 Feb 2005 16:59:41 +0100, -max- wrote:

> Hoho - Jens du ved godt vi ikke må handle her i ng -
> men jeg er rørt til tårer over dit gavmilde tilbud.. )-max-

Hvor gerne jeg end ville have dit udstyr, har jeg desværre ikke råd. Du
har jo for rigtig mange tusinde også som brugt udstyr. Og jeg ved godt at
vi ikke handler i denne gruppe, men det var et forsøg på at være lidt
sjov, som jeg også tror at du tog det.