Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik af billeder ønskes 2
Fra : Gert Medom

Dato : 20-02-05 22:46

Hej gruppe. Så skulle fejlen være rettet og jeg håber, at i vil give mig en
konstruktiv kritik af billederne..

http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281240&kode=

En meget tillidsfuld blishøne i Universitets parken i lørdags

http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281241&kode=

Fra det gamle år. kunne godt lide spejlingen og belysningen.

http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281242&kode=

De morgenduelige har mange fordele. Dette billede var en kold fornøjelse.

http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281243&kode=

Denne udsigt møder mig hver morgen når uddannelsen trækker.

Mvh Gert Medom

Fra : Kirsten

Dato : 20-02-05 23:06

"Gert Medom" <Gert.medom@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe. Så skulle fejlen være rettet og jeg håber, at i vil give mig
en
> konstruktiv kritik af billederne..
>
> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281240&kode=

Hej jeg kan rigtigt godt lide dit spejbillede, men du behøvede ikke
kopiere alle linksene ind for når man er på siden ved det første kan man
selv gå videre
mvh Kirsten

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-02-05 09:32

Kirsten wrote:

> men du behøvede ikke
> kopiere alle linksene ind for når man er på siden ved det første kan
> man selv gå videre

Jo, det er netop det helt rigtige, at kopiere alle links til billederne
direkte ind. Derved gør man det mest hensigtsmæssigt for den, der skal
svare.
Det er møjirriterende, når folk kun linker til et galleri af billeder og så
be'r om kritik.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
PS: Nye (opdateret 9/2/2004) ynkelige knipserier i et forhåbentligt bedre

Fra : Kirsten

Dato : 21-02-05 14:26

> [...]
> svare.
> Det er møjirriterende, når folk kun linker til et galleri af billeder og

Du har naturligvis ret så langt tænkte jeg ikke..
mvh Kirsten

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-02-05 23:06

In article <421904f0$0$22701$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Gert Medom wrote:
> [...]
>
> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281240&kode=
>
> En meget tillidsfuld blishøne i Universitets parken i lørdags

Fuglen er nogenlunde skarp, øjet er tydeligt og med et glimt.
Kompositionsmæssigt hænger det ikke sammen. Du har klippet for tæt,
motivet skal ikke være i midten en ved siden af. Når noget kigger i en
retning er det godt at have luft i den retning.

Fuglens skygge er generende mere end gavnlig. Perspektivet er ikke
godt. Du må lære som minimum at sidde på hug.

> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281241&kode=
>
> Fra det gamle år. kunne godt lide spejlingen og belysningen.

Jeg synes bygningerne er for blå, virker forkert når den lave
sol er gul på shell-huset (som nu beboes af kuwait petroleum).
Synes det er lidt kedeligt.

> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281242&kode=
>
> De morgenduelige har mange fordele. Dette billede var en kold fornøjelse.

Igen, for centreret. det mørke nederst til venstre generer. Burde
have været en firkløver når du går så tæt på. Det at gå tæt på
bidrager ikke med meget.

> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281243&kode=
>
> Denne udsigt møder mig hver morgen når uddannelsen trækker.

Synes det er for gult. Kompositionen ikke i top. Du har for meget
der rammer på midten, fremfor de magiske trediedele. Det halve
ikke-rygerskilt til vrnstre skal klippes eller klones. Derudover
har jeg en fornemmelse af billedet hælder lidt ned mod højre ved
at se på lodrette elementer.

Fra : Vilhelm Johansen

Dato : 20-02-05 23:27

Hej Gert...

Her er lidt kommentarer fra mig - håber du kan bruge noget af det

> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281240&kode=
> En meget tillidsfuld blishøne i Universitets parken i lørdags

Du bør give øjet lov til at vandre rundt i billedet. Det virker ikke
rigtigt her. Kompositionen kunne være bedre, fx ved ikke at centrere det
vigtigste.
Jeg kunne godt ønske mig, at billedet var taget i fuglens perspektiv - gå
lidt ned i knæ. Beskær billedet - hvad skal vi med den sne der er på begge
sider af fuglen.

> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281241&kode=
>
> Fra det gamle år. kunne godt lide spejlingen og belysningen.
Her er der nogle gode linier, der leder øjet på vej. Billedet er noget mørk
i forgrunden tv. Jeg kunne ønske mig at Q8 bygningen var placeret lidt mere
til højre.

> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281242&kode=
>
> De morgenduelige har mange fordele. Dette billede var en kold fornøjelse.
Igen kniber det med kompositionen og beskæringen. Endvidere er billedet i
mine øjne noget uinteressant.

> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281243&kode=
>
> Denne udsigt møder mig hver morgen når uddannelsen trækker.
Motivet er fint, men igen driller kompositionen dig. Linien gør, at man
bliver skubbet helt ud af billedet. Du skulle lige være gøet 1-2 meter til
højre, så du fik toget i venstre side til at være inden for rammen - og så
skulle toget slutte inde i billedet th. for midten. På den måde ville du
sende øjnene på vandretur rundt i billedet, i stedet for som nu, ud til
højre.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-02-05 23:28

Gert Medom wrote:

> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281241&kode=
>
> Fra det gamle år. kunne godt lide spejlingen og belysningen.

Hvis jeg vidste hvor dette billede er optaget, så ville jeg vende
tilbage til "gerningsstedet", på andre tidspunkter/årstider, og se
om jeg kunne få et billede, hvor der er sol på hele bygningen, og så
ville jeg nok også lave en noget strammere beskæring...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-02-05 19:41

In article <42190EF9.5010103@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> om jeg kunne få et billede, hvor der er sol på hele bygningen, og så
> ville jeg nok også lave en noget strammere beskæring...

Gerningsstedet er en fodgængerbro over Århus Å. Bygningen med Q8 er
det gamle Shell eller BP hus der var gestapo hovedkvarter og blev
saboteret.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-02-05 20:00

Povl H. Pedersen wrote:

> Gerningsstedet er en fodgængerbro over Århus Å. Bygningen med Q8 er
> det gamle Shell eller BP hus der var gestapo hovedkvarter og blev
> saboteret.

Nåh... herfra er der jo lidt langt til Århus, så jeg overlader det
til de lokale, at prøve på at gøre det bedre.

Jeg troede at "Shellhuset" lå i København...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-02-05 09:39

Gert Medom wrote:

> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281240&kode=

Et temmeligt kedeligt billede. Uheldig skygge fra kræet, der mangler
detaljer i hovedregionen. Desuden skulle du nok gøre dig den ulejlighed at
gå på knæ eller smide dig på maven.

> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281241&kode=
>
> Fra det gamle år. kunne godt lide spejlingen og belysningen.

Langt bedre. Måske ville jeg have forsøgt at hive lidt flere detaljer ud af
skyggen og måske ville en lidt strammere beskæring have hjulpet. Det er et
billede med stort dynamikomfang, og det gør det selvfølgeligt svært af få
godt belyst over det hele. Det er IMHO heller ikke lykkedes her.

> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281242&kode=
>
> De morgenduelige har mange fordele. Dette billede var en kold
> fornøjelse.

Men åbenbart ikke den fornøjelse at få fokuseret ordentligt. Kasser det.

> http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=281243&kode=

Siger mig absolut intet.

vh
Jan

Fra : Gert Medom

Dato : 24-02-05 08:40

Tak for nogle gode kommentarer. Dem vil jeg arbejde videre med.

Gert