Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Brother MFC 410CN til fotoprint
Fra : Anders Sørensen

Dato : 20-02-05 12:25

Hejsa

Jeg overvejer lidt at købe en Brother MFC 410CN istedet for min Canon
SmartBase MP700 Photo, som jeg egentlig synes printer foto ganske
godt.
Hvor god er Brother til fotoprint, kan det overhovet sammenlignes med
Canon?
Grunden til at jeg vil skifte er at der er netværkstilslutning på
Brother og at jeg dermed kan printe fra alle computere på netværket
uden at have en server tændt. Jeg kan jo også købe en Silex Pricom
C-6200U printserver til min Canon.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-02-05 16:42

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote in message
> [...]
> Brother og at jeg dermed kan printe fra alle computere på netværket
> uden at have en server tændt. Jeg kan jo også købe en Silex Pricom

Brotheren håndterer ikke billeder lige så godt som din smart base gør. Køb
hellere en billig printserver, sådan en fætter man lige sætter på
printerporten og så er netstik, så virker det fjong.

Mvh
Simon

Fra : Anders Sørensen

Dato : 20-02-05 17:20

On Sun, 20 Feb 2005 16:41:51 +0100, "Simon Nielsen" <news@siho.dk>
wrote:

>"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote in message

>Brotheren håndterer ikke billeder lige så godt som din smart base gør. Køb

Det var det jeg var bange for.

>hellere en billig printserver, sådan en fætter man lige sætter på
>printerporten og så er netstik, så virker det fjong.

Hvis jeg skal l bevare funktionaliteten med scanning (vigtigt) og
kortlæser (ikke så vigtigt) skal jeg bruge en Silex Pricom C-6200U
printserver. En almindelig billig printserver vil ikke virke. Og
Pricom'en koster altså mere end en Brother MFC 410 CN. Men det tyder
på at det er den rigtige løsning hvis mine fotos skal være rimelig
kvalitet.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-02-05 19:11

> [...]
> Pricom'en koster altså mere end en Brother MFC 410 CN. Men det tyder
> på at det er den rigtige løsning hvis mine fotos skal være rimelig

Ok ja det havde jeg ikke lige tænkt over.

Mvh
Simon

Fra : Bjørn W.

Dato : 20-02-05 21:07

On Sun, 20 Feb 2005 17:20:18 +0100, Anders Sørensen
<anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

>Det var det jeg var bange for.

Jeg har MFC-620CN (storebror) og den er skuffende. Det rene plastik.
Scanner og kopidelen er utrolig langsom, og printerdelen skuffer også.
Drop den må være mit råd. selvom jeg også syntes at netværksdelen var
en fed feature.

Jeg har også en PIXMA IP5000 - se det er en klasse-printer til billige
penge.

Hilsen Bjørn W.