Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photoshop Elements 2 og Canon 20D RAW?
Fra : Carsten

Dato : 19-02-05 07:38

Kan det passe at den medfølgende Photoshop Elements 2 ikke kan læse Canon
20Ds RAW filer? Den Raw update jeg kan finde på Adobes side er kun til
Elements 3 og CS.

Carsten

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-02-05 09:00

In article <4216dec6$0$93898$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Carsten wrote:
> Kan det passe at den medfølgende Photoshop Elements 2 ikke kan læse Canon
> 20Ds RAW filer? Den Raw update jeg kan finde på Adobes side er kun til
> Elements 3 og CS.

Ja, det er derfor Canon har inkluderet det udemærkede program DPP
(Digital Photo Professional) til at lave dine RAW billeder om til TIFF
eller JPEG. Disse kan så åbnes i Elements.

Fra : Carsten

Dato : 20-02-05 06:37

> Ja, det er derfor Canon har inkluderet det udemærkede program DPP
> (Digital Photo Professional) til at lave dine RAW billeder om til TIFF
> eller JPEG. Disse kan så åbnes i Elements.

OK så må jeg jo bare bruge det, selvom det er lidt træls med en arbejdsgang
mere.

Tak for det.

Carsten

Fra : Hans Kruse

Dato : 20-02-05 15:04

> OK så må jeg jo bare bruge det, selvom det er lidt træls med en
arbejdsgang
> mere.

Du kan enten opgradere til PS Elements 3.0 som klarer raw fra 20D eller købe
Capture One. Du kan prøve en trial version før du køber.

--
Kind Regards,
Hans Kruse