Drivhus, skår i glæden....
Fra : anders majland

Dato : 09-05-05 09:48

Som jeg har underholdt med herinde før, så lagde vores gamle drivhus sig ned
i januarstormen. Vi ønskede så at genopføre det et andet sted (da det
egenligt tog udsigten i vores forhave) og det gik der så et par måneder med
at få byggetilladelse til. Tiden gik mest med dialog med
fredningsmyndighederne da vi har gravhøj i et hjørne af grunden og dens 100
meter fredningszone inkluderer praktisk talt hele grunden. Men efter
besigtigelse heruden endte vi med en dispensation på et kompromis, og
drivhuset kunne opføres over soklen på et nu nedrevet udhus, hvor den ikke
vil tage indsyn til højen.

Så gik der tid med at grave ud til sokkel og vandmagasin* (2m3) og støbe
samme. Forrige weekend fik vi så rejst drivhuset og lagt fliser i det. I
torsdags kom der glas i og i weekenden fliser udenom (samlet brugt en rest
på godt 20m2) og vi sad i drivhuset igår og nød en kop kaffe. Det gjorde
vores 2 hankatte også (der ikke helt kan enes). Den sorte var kommer først
og havde lagt sig til at sove i lunt hjørne på lærkeplankerne over bassinet
og den den grå havde åbenbart ikke set den da den lagde sig ind under en
stol. Ihvertfald fik den grå først øje på den sorte da vi rejste sig og
havde ikke helt styr på flugtvejen så den forsøgte at løbe igennem glasset -
det kom den dog ikke og den nåede at undvige da 2 ruder bragede ned .... Så
nu har vi skåret et par nye stykker glas til, og kattene vil stadig gerne
ind i drivhuset .....

Nu mangler vi såmen bare at få plantet noget derinde (udover den vin der er
kommet ned i et hjørne uden belægning). Jeg smider et link når jeg engang
for nogle billeder online

* Bassinfolien blev en PE folie som plantorama havde som resttilbud til
10kr/m2 - Så har vi godtnok ~15x3meter tilovers men en del af det kunne
blive til et stenbassin i forhaven.....

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-05-05 21:30

meddelelse news:427f3634$0$79452

> [...]
>har vi skåret et par nye stykker glas til, og kattene vil stadig gerne ind

I har da i det mindste både katte og drivhus endnu

--
mvh Uffe