Vanessa
Fra : Jens

Dato : 05-05-05 19:55

Hej.

Vi fik foræret en vindrue ved navn: Vanessa,

for 3 år siden og plantede den i vores væksthus, den har givet en utrolig
stort antal klaser, (væksthuset er på 30 m2 meter).

Sagen er den at alle druerne er utrolig sure, vi har smagt på dem mange
gange og løbende hele sommeren, de er uspiselig.

Vi fik at vide, at druerne skulle være søde og lækre.
Er der nogen af jer, der har erfaring med sorten og evt. Hvad der er galt?

Vi giver den denne sommer med og hvis det ikke ændre sig, så må vi nok
heller grave den op.

Hvis vi skal ud og købe en ny, der giver spiselige druer, har i så en ide'?

Hej fra Jens

Fra : V. Hansen

Dato : 05-05-05 21:05

> [...]
> heller grave den op.
>
> Hvis vi skal ud og købe en ny, der giver spiselige druer, har i så en

En hurtig søgning på google antyder at druen er moden i sept-okt
har i måske spist dem for tidligt ?

Hvad har du gødet den med ?
Jeg har en schuyler som giver masser af søde saftige bær,
og jeg gøder den med blodmel
og ellers sammen med tomaterne.

mvh
Vibeke

Fra : Jens

Dato : 06-05-05 13:17

> En hurtig søgning på google antyder at druen er moden i sept-okt
> har i måske spist dem for tidligt ?

Hej vi har prøvet at smage på dem helt hen i november, stadig er de sure.

> Hvad har du gødet den med ?
Flydene drivhusgødning.
> Jeg har en schuyler som giver masser af søde saftige bær,
> og jeg gøder den med blodmel
> og ellers sammen med tomaterne.
Hvor køber man "blodmel"?
Tak for svaret. Jens

Fra : V. Hansen

Dato : 06-05-05 15:08

"> Hvor køber man "blodmel"?
> Tak for svaret. Jens

ja det er da et godt spørgsmål, solsikken har haft det
, en tur på google afslører at det koster fra 38-98 kr/kg

http://www.sportdres.dk/Detalje.asp?category=14&Varen_index=1975

den her er den billigste.

mvh
Vibeke

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 06-05-05 00:27

On Thu, 05 May 2005 20:54:56 +0200, Jens wrote:

> [...]
>
> Vi fik at vide, at druerne skulle være søde og lækre.
> Er der nogen af jer, der har erfaring med sorten og evt. Hvad der er galt?

I lader muligvis for mange druer blive siddende. Jeg har ladet mig
fortælle at det kan give sure druer.

--
MVH
osv...

Fra : Jens

Dato : 06-05-05 13:18

> I lader muligvis for mange druer blive siddende. Jeg har ladet mig
> fortælle at det kan give sure druer.
Det kan der være noget om, vi har haft mange klase siddende.
VH Jens

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 06-05-05 16:29

I news:427b60d0$0$288$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <Jens>
<mejdahl@fjernmail.dk> skrev:

> Det kan der være noget om, vi har haft mange klase siddende.
> VH Jens

Tynd ud i klaserne lige så snart de er afsat. Lad kun dem i /tror/ i kan
nå at spise få lov til at udvikle sig. Når i så har gjort det fjerner i
yderligere halvdelen.

Det giver større druer og de har bedre mulighed for at udvikle sig og
modnes.

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : V. Hansen

Dato : 06-05-05 16:54

> [...]
> yderligere halvdelen.
>
> Det giver større druer og de har bedre mulighed for at udvikle sig og

og tag så en spids saks og klip et spor op langs stilken i klasen, så 1/4
af druerne fjernes, så er der god plads til resten.
det gør jeg når klaserne er tilpas store .

Velbekomme

Vibeke

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-05-05 16:53

On Thu, 5 May 2005 20:54:56 +0200, "Jens" <mejdahl@fjernmail.dk>
wrote:

> [...]
>heller grave den op.
>
>Hvis vi skal ud og købe en ny, der giver spiselige druer, har i så en ide'?

Jeg har både Vanessa og Himrod begge stenfri, men hvilken
forskel.
himrod giver masser af søde velsmagende druer, mens Vanessa
er meget svær at få modne, de bliver ikke helt røde, men smager
godt, giver dog ikke nær så meget som den anden.
mvh Ebbe

Fra : Jens

Dato : 06-05-05 17:31

Hej Igen.
Tak for de mange forslag, nu har vi da noget at prøve med, i har reddet en
vindru fra komposten. Hej fra Jens