Senseo
Fra : x

Dato : 05-05-05 14:54

Hvordan afkalker jeg min Senseo kaffemaskine? Brugsanvisningen er blevet
væk/smidt ud.
VH jensen.

Fra : Ivar

Dato : 05-05-05 15:23

x skrev:
> Hvordan afkalker jeg min Senseo kaffemaskine? Brugsanvisningen er blevet
> væk/smidt ud.

<sarkasme>
Smid den ud og køb en ny. Hvis man er villig til at betale 150 kr. for 1 kg
kaffe, skulle en ny maskine i ny og næ vel ikke ødelægge budgettet.
<\sarkasme>

Ivar Magnusson

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-05-05 16:18

Ivar wrote:

> <sarkasme>
> Smid den ud og køb en ny. Hvis man er villig til at betale 150 kr.
> for 1 kg kaffe, skulle en ny maskine i ny og næ vel ikke ødelægge
> budgettet. <\sarkasme>

Gi' mig en maskine, hvor jeg selv kan få lov til at vælge kaffebønner og
dosering. Min Melita fra den gang 'Ruder Konge var Knægt' laver fremragende
kaffe. ;)

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 05-05-05 16:51

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kg
> kaffe, skulle en ny maskine i ny og næ vel ikke ødelægge budgettet.

Når nu man er den eneste i huset der drikker kaffe, er det skønt at man kan
brygge en enkelt kop på en senseo, istedet for 4-5 kopper, hvor man tit og
ofte hælder halvdelen ud.

Den laver i øvrigt en god kop kaffe !

mvh
Bendt

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-05-05 17:00

Bendt Rasmussen wrote:

> Når nu man er den eneste i huset der drikker kaffe, er det skønt at
> man kan brygge en enkelt kop på en senseo, istedet for 4-5 kopper,
> hvor man tit og ofte hælder halvdelen ud.

Til det formål har vi en maskine, vi købte i Prag. Den fungerer præcis som
en almindelig kaffemaskine, den er bare mindre og brygger direkte ned i en
kop. Ingen gammel kaffe, ingen påtvungne dyre kaffebønner i
specialindpakning.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Calle.

Dato : 05-05-05 17:23

Bendt Rasmussen wrote:
> [...]
> man kan brygge en enkelt kop på en senseo, istedet for 4-5 kopper,
> hvor man tit og ofte hælder halvdelen ud.

Så hellere finde en ordentlig pulverkaffe. Det andet tjener kun producenten

--
Calle.

Fra : x

Dato : 05-05-05 20:07

Min Senseo fungerer udemærket med almindelig instant coffee. Blandet med
varmet mælk er det en dejlig kop kaffe. Men den trænger stadig til
afkalkning.....
jensen.

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 22:21

On Thu, 5 May 2005 16:22:32 +0200, "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

><sarkasme>
>Smid den ud og køb en ny. Hvis man er villig til at betale 150 kr. for 1 kg
>kaffe, skulle en ny maskine i ny og næ vel ikke ødelægge budgettet.
><\sarkasme>

Jeg så et sted for noget siden at man kunne købe et filter til alm.
kaffebønner der kan bruges til en Senseo, men nu kan jeg ikke finde
linket igen. Hvis det virker er den vel egentlig smart nok..

/jesper

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 22:25

On Thu, 05 May 2005 23:20:46 +0200, Jesper Hansen <> wrote:

>Jeg så et sted for noget siden at man kunne købe et filter til alm.
>kaffebønner der kan bruges til en Senseo, men nu kan jeg ikke finde
>linket igen. Hvis det virker er den vel egentlig smart nok..

Her er det... http://www.cafe-filter.dk/

/jesper

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 05-05-05 22:57

On Thu, 05 May 2005 23:24:57 +0200, Jesper Hansen <> wrote:

>Her er det... http://www.cafe-filter.dk/

....og her er en mening om det:

http://www.epinions.com/Cafe-filter_for_Senseo_Coffee_Machines

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-05 07:29

On Thu, 05 May 2005 23:57:19 +0200, jubija@yahoo.dk wrote:

>...og her er en mening om det:
>
>http://www.epinions.com/Cafe-filter_for_Senseo_Coffee_Machines

Av - det var slem læsning. Godt jeg ikke købte filteret første gang
jeg så det.

/jesper

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-05-05 22:35

> [...]

kg
> kaffe, skulle en ny maskine i ny og næ vel ikke ødelægge budgettet.

<realisme>
Smid den ud, men jok på den først, så ingen senere skulle kunne blive
belemret med sådan et monstrum.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 05-05-05 16:53

"x" <@> skrev i en meddelelse
> Hvordan afkalker jeg min Senseo kaffemaskine? Brugsanvisningen er blevet
> væk/smidt ud.
> VH jensen.

Ligesom når du afkalker en alm.kaffemaskine.

Citronsyre og vand i beholderen, lad den koge engang og skyld den igennem -
tryk på I og II kopper's knappen samtidig. Når halvdelen er rendt igennem
sluk for den, og lad den stå et stykke tid.

mvh
Bendt

Fra : x

Dato : 05-05-05 20:10

"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tryk på I og II kopper's knappen samtidig. Når halvdelen er rendt igennem
> sluk for den, og lad den stå et stykke tid.

Tak for svaret.
jensen.

Fra : Nancy Kjøbæk

Dato : 06-05-05 09:47

Prøv ar se her. De sælger afkalker til Senseo
http://www.kaffepuder.dk/shop/

Vh
Nancy

Fra : Nette

Dato : 09-05-05 07:54

"Nancy Kjøbæk" skrev i
> Prøv ar se her. De sælger afkalker til Senseo
> http://www.kaffepuder.dk/shop/

*LOL* Ja, 45 kr. plus forsendelse for 500 ml. Hvad koster en liter
eddikesyre??? Og hvad mon forskellen er??

Ikke nok med, at maskinen er dyr i indkøb og fylder op på køkkenbordet ved
siden af den almindelige kaffemaskine, - kaffen dertil er også dyrt,- og nu
også afklakningen koster ekstra.

- Jeg kæmper en kamp herhjemme, for at overbevise kæresten om at
instantkaffe er mindst lige så godt og at man kan få automatkaffe rigtig
mange steder.

Nette