Uønskede hyldebærtræer/buske
Fra : ikj

Dato : 02-05-05 14:21

Eigil har ret store arealer at passe, gårdsplads og lign.. Nu har han fået
et problem med selvsåede hyldebærbuske/træer. Højder fra ½-2½ meter.

Hvordan bliver han nemmest af med disse????

Jeg har foreslået ham at prøve at sprøjte med et hormonmiddel (Herbatox
el.lign)
Event. glyfosat (Round-up el.lign.)
Er der nogen der har erfaring med et sådant problem, så vil Eigil gerne høre
nærmere.

hilsen IKJ

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-05-05 14:31

"ikj" <ikjsletdette@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
> el.lign)
> Event. glyfosat (Round-up el.lign.)
> Er der nogen der har erfaring med et sådant problem, så vil Eigil gerne

Sig til Eigil at han kan grave dem op. Hvis han ikke gider det, kan han save
dem over så tæt på jorden som muligt, og derefter pensle rodstumpen med
koncentreret Round Up.

mvh
Preben

Fra : Aksel.pe

Dato : 02-05-05 16:15

Preben Andersen wrote:

> [...]
> dem over så tæt på jorden som muligt, og derefter pensle rodstumpen med

Jeg har også uønsket hyldetræ. Din skitserede kur er rigtig.
Der er bare det problem, at træet står på nabogrunden! Hyldetræer kan
være kønne, men det er et problem med alle de små genstridige
frøplanter, de er årsag til.
Men vi nænner ikke at fortælle det til naboen, som er så glad for træet.
Aksel

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-05-05 16:59

" Aksel.pe" <" Aksel.pe"@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> frøplanter, de er årsag til.
> Men vi nænner ikke at fortælle det til naboen, som er så glad for træet.

Min "kur" virker uanset hvor træet står
Hvis du har berøringsangst overfor naboen, må du jo bare leve med dine
hyldebær.

mvh
Preben

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-05-05 20:59

> [...]
> kønne, men det er et problem med alle de små genstridige frøplanter, de er

Dem klarer man med græsslåmaskinen, eller også hiver man dem lige op på den
daglige tur i haven.

Mvh Maria

Fra : anders majland

Dato : 02-05-05 15:08

> Sig til Eigil at han kan grave dem op.

Men hvor i landet bor Eigil ?
Hvis han gider grave dem op, så sig endelig til hvis han har dem tilovers

Jeg tror godt vi kan bruge nogle stykker - og større jo bedre - men det
hører vel egenligt mest til i markedsgruppen

/A

Fra : Armand

Dato : 02-05-05 20:51

anders majland wrote:

> [...]
>
> Jeg tror godt vi kan bruge nogle stykker - og større jo bedre - men det
> hører vel egenligt mest til i markedsgruppen

Hyld er ligeså frugtbart som pil, så det er bare at skaffe en håndfuld
kviste og plante i fugtig jord!

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 03-05-05 07:27

> Hyld er ligeså frugtbart som pil, så det er bare at skaffe en håndfuld
> kviste og plante i fugtig jord!

Men det varer alligevel lidt inden de bliver et par meter høje

/A

Fra : Armand

Dato : 03-05-05 11:57

anders majland wrote:

> ..

> Men det varer alligevel lidt inden de bliver et par meter høje

Nej for pokker. Det gror som skidt (ved snart ikke om man skal
smile eller græde)
Vi har noget hyld foran soveværelset og som skæres grundigt ned hvert
efterår og alligevel bliver til en 2m+ -busk hvert år!
Kigger man på veddet er det også noget værre fut-brænde der er hult i
midten og nærmest til at vride fra hinanden i taverne, så energien
bruges tydeligt til at skyde opefter.

--
Armand.

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 03-05-05 07:27

On Mon, 2 May 2005 16:08:14 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> [...]
>
>Jeg tror godt vi kan bruge nogle stykker - og større jo bedre - men det
>hører vel egenligt mest til i markedsgruppen

Du bor jo nok desværre ikke på Bornholm Jeg har ellers adskillige
i forskellige størrelser, som bare skal fjernes...

Venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : HMH

Dato : 03-05-05 09:12

hiv de små op, og skær de større op et stykke nede i jorden. Og vær så over
dem med plæneklipperen.