Myrer i pæretræ
Fra : Verner Dissing

Dato : 30-04-05 19:15

Vi har et pæretræ der netop nu begynder at komme med knopper. Vi ser at
træet er fyldt med myrer, er der noget galt og hvis ja, hvad gør vi?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-04-05 21:06

"Verner Dissing" <vdissing@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har et pæretræ der netop nu begynder at komme med knopper. Vi ser at
> træet er fyldt med myrer, er der noget galt og hvis ja, hvad gør vi?

Normalt er ekstra myretrafik = bladlus. Men det tvivler jeg næsten på, så
tidligt. Så hvad de ellers er interesserede i, ved jeg ikke.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-04-05 21:39

> Normalt er ekstra myretrafik = bladlus. Men det tvivler jeg næsten på, så
> tidligt. Så hvad de ellers er interesserede i, ved jeg ikke.

.... at etablere bladluse-"mælkeriet"?

Hilsen Inger

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-04-05 22:18

On Sat, 30 Apr 2005 22:06:26 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Normalt er ekstra myretrafik = bladlus. Men det tvivler jeg næsten på, så
>tidligt. Så hvad de ellers er interesserede i, ved jeg ikke.

Måske er der skjoldlus i pæretræet? Dem er myrerne også særdeles glade
for.