Fjernelse af alger
Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 29-04-05 08:58

Hej

Jeg har alger på min betontrappe og på nogle fliser nedad mod min
garage, hvordan fjerne jeg dem bedst ?

Ville have købt en højtryksrenser, men kan af jeres tråd se at det ikke
er vejen frem !!!

Susanne

Fra : Mads

Dato : 29-04-05 09:45

On Fri, 29 Apr 2005 09:58:20 +0200, Susanne Jørgensen
<Susanne@ingensteder.dk> wrote:

> [...]
>garage, hvordan fjerne jeg dem bedst ?
>
>Ville have købt en højtryksrenser, men kan af jeres tråd se at det ikke

Nem og billig løsning til grønne alger.

Køb en flaske Rodalon. ( 1 L koster 50 kr )

Lav en 10% opløsning og vand det ud over algerne.
( 1 dl Rodalon til 1 L vand. Det står også på flasken )
Vandkande, havesprøjte eller andet kan bruges

1 - 2 dage senere er algerne pist væk

mvh Mads

Fra : ab

Dato : 29-04-05 17:55

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> skrev i en meddelelse

> Køb en flaske Rodalon. ( 1 L koster 50 kr )

Eller endnu billigere: Køb en flaske klorin (kr. 5,95 i Aldi) hæld en sjat i
en spand vand og brug en kost - en halv time efter er problemet løst - vi
har just lige rengjort taget på en overdækket terrasse på samme måde.

ab

Fra : Calle.

Dato : 29-04-05 18:00

ab wrote:
> [...]
> sjat i en spand vand og brug en kost - en halv time efter er
> problemet løst - vi har just lige rengjort taget på en overdækket
Ja men med mijøet som pris. Ikke en god løsning
--
Calle.

Fra : Mads

Dato : 29-04-05 20:47

On Fri, 29 Apr 2005 18:55:08 +0200, "ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

> [...]
>en spand vand og brug en kost - en halv time efter er problemet løst - vi
>har just lige rengjort taget på en overdækket terrasse på samme måde.

Bare ærgeligt hvis man har planter tæt på terrassen, for klorin
er giftigt for planterne og desuden bleger det hvis man får det
på tøjet eller havemøblerne o.lign.
Rodalon koster måske nok lidt mere, men til gengæld er det
meget mere miljøvenligt.

mvh Mads

Fra : Per A. Hansen

Dato : 29-04-05 18:35

"Susanne Jørgensen" <Susanne@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan fjerne jeg dem bedst ?
>
> Ville have købt en højtryksrenser, men kan af jeres tråd se at det ikke er

Højtryksrensere har mange nyttige funktioner - blot man ikke bruger den
på betonfliser.
Foruden Rodalon som Mads foreslår, kan der købes godkendte algemidler
i de fleste haveforretninger.

Per A. Hansen