hvor findes vaskepulver med klor
Fra : Berith

Dato : 28-04-05 18:25

Jeg læste et sted at man kunne bruge vaskepulver med klor hvis vaskemaskinen
lugter. Nu har jeg være på jagt i hele nabolaget.Og der er ikke skyggen af
pulver med klor.
Hedder det noget andet end klor på pakkerne eller er der nogen der kan give
mig navnet på et mærke og gerne en forhandler.
Venlig hilsen Berith

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 28-04-05 18:41

"Berith" <natlampe.slettes@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Hedder det noget andet end klor på pakkerne eller er der nogen der
> kan give mig navnet på et mærke og gerne en forhandler.

Det er helt forkert, det er ikke vaskepulver til vaskemaskiner, men
til opvaskemaskiner. Og den billigste fra Netto har klor i, og det
virker.
Derudover kan du med fordel købe noget citronsyre og hexafosfat næste
gang du er i Matas, citronsyren til afkalkning af
opvaske/vaskemaskine hvor du gør som flg. Dosering som ved normal
vask, 60 grader eller mere, men 60 grader er nok. Start en normal
vask, HUSK ingen tøj/bestik i maskinen.

Hexafosfat blandes med vaskepulver, i målene 1:4 d.v.s 1 kilo
hexafosfat til 4 kilo vaskepulver. Og så ellers bare dosere som du
ville gøre ved normal vask.

Dette er et råd jeg giver til alle mine kunder, og jeg har endda
opvaskemaskinepulver i firmabilen til at gøre det for kunden med det
samme.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-04-05 19:13

Hej,

On Thu, 28 Apr 2005 19:25:13 +0200, "Berith"
> [...]

>Hedder det noget andet end klor på pakkerne eller er der nogen der kan give
>mig navnet på et mærke og gerne en forhandler.

Kan man ikke bare hælde en sjat klorin ind i tromlen inden maskinen
lukkes og startes? Uden forvask altså?

Vær så endelig OBS på at klor altså bleger ret kraftigt, så du skal
nok ikke have andet end hvidt tøj med - om noget.

** Lars