Trappetrin af træ - antiskrid
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 28-04-05 05:48

Vi har en lille udvendig trappe med fire trin hvor vi vil lave trinene af
træ (lærk eller mahogni). Vi er dog bange for at den bliver meget glat når
der er vådt. Har noget et godt råd til hvordan man evt. laver den mere
skridsikker når vi nu gerne vil have trætrin?

mvh

Lars

Fra : René

Dato : 28-04-05 08:47

Hej Lars

Bland noget sand i malingen/lakken, når du maler trappen - det skulle virke
fortrinligt jf. en artikel, jeg for nylig har læst i "Gør Det Selv".

mvh René

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 01-05-05 10:19

> Bland noget sand i malingen/lakken, når du maler trappen - det
skulle virke
> fortrinligt jf. en artikel, jeg for nylig har læst i "Gør Det
Selv".

Lyder ganske fornuftigt. Dog planlægger vi primært at oliere
trapen og her tror jeg ikke at sandkornene sidder fast ret længe.

Jeg lurede på om nogen kender nogle skridsikre bånd, der kan
klæbes på eller andet. Jeg ved at Ikea har nogen, men det er til
indendørs brug. Kender nogen til udendørs udgaver?

Lars

Fra : Anders

Dato : 02-05-05 22:43

Lars Thomsen Nielsen wrote:

> [...]
> klæbes på eller andet. Jeg ved at Ikea har nogen, men det er til
> indendørs brug. Kender nogen til udendørs udgaver?

Min erfaring med trætrapper er at de ikke bliver våde når de er våde,
hvis de blot er rene. I øvrigt har jeg set nogen slå "kyllingenet" på
trinene.

Anders

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 03-05-05 00:04

On Mon, 02 May 2005 23:42:49 +0200, Anders <andersdothvas@hvasdkdotdk>
wrote:

>Min erfaring med trætrapper er at de ikke bliver våde når de er våde,
>hvis de blot er rene. I øvrigt har jeg set nogen slå "kyllingenet" på
>trinene.

Din erfaring er, at de ikke bliver våde, når de er våde - kan du
forklare det lidt nærmere???

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 03-05-05 09:44

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> On Mon, 02 May 2005 23:42:49 +0200, Anders <andersdothvas@hvasdkdotdk>

> Din erfaring er, at de ikke bliver våde, når de er våde - kan du
> forklare det lidt nærmere???

Et godt gæt: Prøv at erstatte det første "våde" med glatte.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anders

Dato : 03-05-05 22:27

Lisbeth Jacobsen wrote:
> <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Et godt gæt: Prøv at erstatte det første "våde" med glatte.
>
> Mvh. Lisbeth

Tak lisbeth - fuldstændig korrekt. Jeg har nok været lidt søvning

mvh Anders