Camellia
Fra : T.K

Dato : 26-04-05 17:27

Jeg faldt for fristelsen og købte et pragtfuld eksemplar af en camellia. Det
er en camellia ´debbie'. Nogen der ved noget om, om den helst skal plantes i
spagnum til surbund eller bare i almindelig havejord. Noget foresvæver mig
at jeg engang har læst at en camellia er en surbundsplante.
Jeg glemte helt at spørge på planteskolen og de sagde intet omkring det, så
måske er det bare helt almindelig havejord den foretrækker.

Fra : Anette

Dato : 28-04-05 01:12

T.K wrote:
> [...]
> helst skal plantes i spagnum til surbund eller bare i almindelig
> havejord. Noget foresvæver mig at jeg engang har læst at en camellia

Uden at ville lægge hovedet på blokken - jo det er en surbundsplante, der
skal "bo" lidt som
Rhododendron. Må ikke tørre ud, hvis jeg ikke husker helt galt
Prøv eventuelt at søge på camellia på www.google.com der er flere gode råd.

God fornøjelse med din smukke plante

/ Anette

Fra : Camilla Bjørn Dalmos~

Dato : 28-04-05 16:53

Jeg vil også give den surbund og ingen udtøring. og så kan den jo godt lide
lidt kølige forhold for at sætte blomst..

CBD