Olie til maghonivinduer...hvordan ??
Fra : Hr. Jensen

Dato : 17-04-05 19:18

Hej alle.

Jeg har fået maghonivinduer og døre i hele huset og nu er det tid til at de
skal have olie for første gang.
Men, men....hvordan gør jeg det nemmest ?? Nogen siger pensel og andre siger
en klud, men hvad siger I ??. Hvad er bedst ? Hvordan gør I ??

Ha' en god sommer

Hilsen

Henning

Fra : Mads

Dato : 17-04-05 20:06

On Sun, 17 Apr 2005 20:17:45 +0200, "Hr. Jensen" <pxxc@laika.pc>
wrote:

> [...]
>Men, men....hvordan gør jeg det nemmest ?? Nogen siger pensel og andre siger
>en klud, men hvad siger I ??. Hvad er bedst ? Hvordan gør I ??

Altid en klud. Med pensel får du alt
for meget olie på træet.

Nogen få dråber på en klud og smør på.

Vent 10 - 20 minutter og tør efter med en ren klud.

mvh Mads

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 17-04-05 20:26

Hr. Jensen skrev:

> Jeg har fået maghonivinduer og døre i hele huset og nu er det tid til at de
> skal have olie for første gang.

Nej, du venter lige lidt endnu. Fugtigheden i træet skal lige lidt
ned, inden du giver olie.

> Men, men....hvordan gør jeg det nemmest ?? Nogen siger pensel og andre siger
> en klud, men hvad siger I ??. Hvad er bedst ? Hvordan gør I ??

Jeg kan fortælle dig, at de mahognivinduer og -døre vi laver på min
arbejdsplads, får olie der er givet med en pensel. Og det synes jeg
også, du skal gøre. Det er ikke til at stå og snaske med klude. Dem
kan du hive op af lommen, når du spilder, eller kommer ind på glasset.

Dine vinduer/døre har sikkert fået olie fra fabrikken. Jeg synes, du
skal give dem den samme type, som der er brugt første gang.

God malelyst

--
Venlig hilsen
Svend Erik