Trykfald på det varme vand ??
Fra : René

Dato : 17-04-05 18:21

Halløj NG

Det er en kilde til undren at trykket på det varme vand falder, kort tid
efter vi har lukket op for det! Hvor bliver det af det tryk?
Har nogen her en god forklaring??

René og frue

Fra : mcloud

Dato : 17-04-05 18:38

Hej Rene´
Der sidder noget skidt et eller andet sted , i et filter før et af
bl.batt.
eller i en snavssamler eller simpelthen kalk eller rust flager der har
sat
sig et sted hvor det kan dæmpe trykket .

Er det over hele huset eller kun på et af batt.
hilsen mcloud blikkenslager

Fra : Tomas Jensen

Dato : 17-04-05 20:17

mcloud skrev:
> [...]
> sat
> sig et sted hvor det kan dæmpe trykket .
>
> Er det over hele huset eller kun på et af batt.

Alternativt, hvis trykproblemet kun er der, når der ikke er skruet helt
op for hanen: Varmen får dingenoterne i hanen til at udvide sig og
dermed lukke lidt for vandet.

Tomas

Fra : René

Dato : 17-04-05 20:52

"mcloud" <kim@lechef.dk> wrote in message
> [...]
> sat
> sig et sted hvor det kan dæmpe trykket .
>
> Er det over hele huset eller kun på et af batt.

Takker for det hurtige svar!
Hvis det skulle være skidt /rust ell. snavs ville der så ikke være svagt
tryk hele tiden, og ikke først efter det varme vand har fundet vej, så at
sige??

René

Fra : mcloud

Dato : 17-04-05 21:22

hej Rene

Ikke nødvendigvis ,der kan sidde en kalk eller rust flage og vippe
nøjagtig
så den lukker hver gang at trykket er ved at være oppe på max.
Det kan også være din varmtvandsbeholder der er kalket helt til.
Du svarede ikke på om det kun var et bl.batt. eller om det er hele din
varme
brugsvandsforsyning der lider under trykfald.

Til Tomas Jensen ,der findes ikke dingenoter i et bl.batteri,men pakninger
og keramiske skiver og små filtre og fjedre.

mvh mclod blikkenslager

Fra : Erik Olsen

Dato : 17-04-05 22:17

mcloud wrote:

> [...]
>
> Til Tomas Jensen ,der findes ikke dingenoter i et bl.batteri,men
> pakninger og keramiske skiver og små filtre og fjedre.

Nu ved vi vist ikke om det er et termostatisk blandingsbatteri eller
hvad. Vi har på vores håndvask i badeværelset en "gammeldags" vandhane
med gummipakninger, og den laver netop det nummer med at lukke lidt i
når vandet bliver varmt; jo varmere, des mere lukker den.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Tomas Jensen

Dato : 19-04-05 10:19

> [...]
> med gummipakninger, og den laver netop det nummer med at lukke lidt i
> når vandet bliver varmt; jo varmere, des mere lukker den.

Ja, netop: Dingenoterne bliver varme og udvider sig

Tomas

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 18-04-05 13:13

I news:42629c05$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <René>
<lear@sconcable.dk> skrev:

> Halløj NG
>
> Det er en kilde til undren at trykket på det varme vand falder, kort
> tid efter vi har lukket op for det! Hvor bliver det af det tryk?
> Har nogen her en god forklaring??

Hvis du ikke har blandingsbatteri, kan det skyldes to ting.

Tilstopning af varmvandsbeholder/rør/filtre/haner.

eller

Vandhanen udvider sig ved opvarmning.

Sluk vor varmen til det varme vand og lad det køle ned.

Hvis problemet fortsætter, er det en form for tilstopning. Hvis
problemet er væk, skal du renovere/skifte dine haner.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Erik Olsen

Dato : 18-04-05 16:29

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Hvis problemet fortsætter, er det en form for tilstopning. Hvis
> problemet er væk, skal du renovere/skifte dine haner.

Fænomenet er også observeret på en helt nyrenoveret vandhane (med nye
'indsatse').

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 18-04-05 17:12

I news:85480$4263d1ee$3e3d8433$29491@nf4.news-service.com <Erik Olsen>
<modelbaneteknik@hotmail.invalid> skrev:

> Fænomenet er også observeret på en helt nyrenoveret vandhane (med nye
> 'indsatse').

Hvor ved du det fra!! ?
Er der et indlæg jeg ikke kan se?

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Erik Olsen

Dato : 18-04-05 18:05

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> Hvor ved du det fra!! ?

Jeg har personligt set det på vores eget badeværelse.

> Er der et indlæg jeg ikke kan se?

Det kan jeg ikke vide, men jeg har skrevet noget om det i et tidligere
indlæg. Det er måske det du ikke kan se?