stabilt laminatgulv
Fra : MVN

Dato : 16-04-05 16:10

jeg overvejer at købe det laminatgulv bilka har på tilbud i næste uge til
59,95 pr. kvm.

jeg har hørt at billigt gulv kan virke meget blødt og kan gå fra i samlingen
?

kan jeg gøre noget for at undgå det ?

jeg køber selvfølgelig også det der foam underlag de har..

jeg skal bruge ca. 100 kvm fordelt på ca.31 kvm,22 kvm og 50 kvm

gode råd modtages

MVN

Fra : Stefan

Dato : 17-04-05 21:59

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg køber selvfølgelig også det der foam underlag de har..
>
> jeg skal bruge ca. 100 kvm fordelt på ca.31 kvm,22 kvm og 50 kvm

Jeg har selv købt tilsvarende - blot til kælderen. Jeg ville ikke anbefale
at bruge det til "rigtige" rum i huset!

Derfor:
Samlingerne er ikke helt stabile. Selv om pladerne ligger vandret og er
samlede, så rykker de sig enkelte steder fra hinanden alligevel med en lille
sprække.
Særligt hjørnerne er meget sårbare under lægningen. Jeg passede meget på, da
de skulle samles, men alligevel er der flere steder slået er hjørne af i
laminaten.
Tro i øvrigt ikke, at du "bare" klikker dem sammen. Der skal klods og hammer
til, for at det overhovedet skal lykkedes.

Jeg vil til enhver tid hellere lægge et flydende gulv med lim, end jeg vil
forsøge mig med klik-sammen-gulve igen (særligt de billige)

Stefan

Fra : MVN

Dato : 18-04-05 06:23

"Stefan" <slc_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil til enhver tid hellere lægge et flydende gulv med lim, end jeg vil
> forsøge mig med klik-sammen-gulve igen (særligt de billige)

ok,jeg har snakket med nogle andre der både har limet gulve og limfri
gulve,der ser deres limfri bedre ud end det der brugte lim,der var sprækker
i det med lim og de ville kun anbefale limfri.....

MVN

Fra : Erik Olsen

Dato : 18-04-05 10:49

MVN wrote:
> [...]
> gulve,der ser deres limfri bedre ud end det der brugte lim,der var
> sprækker i det med lim og de ville kun anbefale limfri.....

Jeg har for nogle år siden brugt IKEA's limede laminatgulv (TUNDRA så
vidt jeg husker) til ca. 80 kr/m2 i tre rum og en gang på vores første
sal, det blev pænt, men krævede stor omhu ved lægningen.

Jeg kan se at de har en anden type med klik-funktion nu til 69 kr/m2,
den kender jeg ikke, men du kan jo prøve at kigge på den.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen