Areal af småhuse
Fra : Michael Appel

Dato : 12-04-05 07:38

Hej igen
I forbindelse med mit projekt "Drivhus i træ" har jeg læst lidt på
bygningsreglementet for småhuse. I det står der, at for garager, drivhuse
m.m. under 50m2 skal der ikke søges tilladelse, blot en anmeldelse af
byggeriet.

Skal de 50m2 ses som det samlede areal af alle grundens småhuse, eller blot
som det enkelte småhus' areal?

Hvis det er det samlede areal der tæller, regner man så legehuse med?

mvh Michael

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-04-05 20:38

> Skal de 50m2 ses som det samlede areal af alle grundens småhuse, eller
> blot som det enkelte småhus' areal?

Det er pr hus, men du må ikke have mere end 2 småhuse på grunden - jeg er
ikke helt klar over om det kun er her i kommunen, eller om det er generelt.
Carport er et "småhus".

Mvh Maria

Fra : Michael Appel

Dato : 13-04-05 08:45

> Det er pr hus, men du må ikke have mere end 2 småhuse på grunden - jeg er
> ikke helt klar over om det kun er her i kommunen, eller om det er
> generelt.

Tak for svaret. Tog lige fat i kommunen (Kbh). Her er der ikke umiddelbart
begrænsning på antal småhuse, og det er som du siger, pr. småhus de 50m2 er
gældende. Derimod ser de på den samlede byggeprocent på grunden, så det er
"mange små" eller "få store" der er gældende.

mvh Michael