Fyld til revner i fyrretræstrappe - Polyfi~
Fra : SB

Dato : 09-04-05 14:58

Hejsa

Vi er ved at slibe vores indendørs fyrretræstrappe ned. I tidernes morgen
(1980'erne) var der en eller anden der synes det var smart at sætte to
skridsikre lister på - fræset ca 1 cm ned i trinnene. Nu har vi fået dem
op,
men hvad skal jeg fylde i revnerne??? Polyfilla revner vel hvis man går på
det??? Acrylfugemasse tror jeg heller ikke holder, men hvad siger i kloge
hoveder???

Har også hørt om plastisk træ, men det er temmelig dyrt => 60 kroner for
en
lille dåse, som jeg nok skal bruge 20 af...... kan det fåes i
mandestørrelse??

//Søren

It has removed 3370 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Benny Andersen

Dato : 09-04-05 15:53

On Sat, 9 Apr 2005 15:57:47 +0200, "SB" <bay@NOSPAMcool.dk> wrote:

> [...]
>(1980'erne) var der en eller anden der synes det var smart at sætte to
>skridsikre lister på - fræset ca 1 cm ned i trinnene. Nu har vi fået dem

Brug lister! Evt. trælister i fyr, monteret før der slibes.

Fra : SB

Dato : 12-04-05 12:29

Benny Andersen wrote:

> Brug lister! Evt. trælister i fyr, monteret før der slibes.

Rigtig god ide, men hvor finder man lige en fyrretræsliste på 6mm *
10mm ????

//Søren

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 12-04-05 19:19

SB skrev:

> ... men hvor finder man lige en fyrretræsliste på 6mm *
> 10mm ????

Ja, det er den slags, som nogen af os smider ud til højre, når vi
skærer noget fra ved maskinerne

I en velassorteret trælasthandel kan du købe forskellige profiler
i lister. Det er ikke sikkert, du kan få en fyrtræsliste, der
passer helt i dimmension. Men så du må i gang med sav og høvl.

En anden idé kunne være, at gå hen til et snedkeri for at se lidt
i affaldskasserne - og jeg er ret sikker på, du kan få skåret et
par lister til, så det passer noget nær til din opgave.

--
Venlig hilsen
Svend Erik