Havetegning.
Fra : Andrea

Dato : 04-04-05 11:44

Så kommer det evigt tilbagevendende spørgsmål: Er der nogen der kender til
noget shareware el. brugbare demo´er til at lave en havetegning.
Det behøver ikke være ret avancerert, da jeg mest er interesseret i at lave
en grovskitse med indretningsmuligheder.
Jeg har søgt i de "gamle" tråde, men det kunne jo være der var nogle nye på
banen, eller nogle af det gamle der er blevet testet af jer...?
Hvad ville det typisk koste af få det lavet af en havearkitekt? Det er som
sagt mere indretning end plantevalg jeg er interesseret i og vores grund er
lige knap 2400 kvm. Vi bor i jylland, mellem Viborg og Holstebro - forslag
til havearkitekter modtages...

På forhånd tak
Kristina

Fra : jones_net

Dato : 04-04-05 12:18

"Andrea" <no.email@my.box> wrote in message
> [...]
> er
> lige knap 2400 kvm. Vi bor i jylland, mellem Viborg og Holstebro - forslag

Vi havde en havearkitekt ude og kigge, og efterfølgende sendte han en
tegning. Grunden er på 3.000 kvm, og jeg tror, at vi gave ca. 2500,- incl
moms.
Vi fandt ham vist nok gennem Det jyske haveselskab eller sådan noget, som vi
vist nok er medliem af...

/J

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-04-05 23:53

jones_net <jones_netng@yahoo.dk> skrev:

> Det jyske haveselskab eller sådan noget, som vi vist nok er
> medliem af...

Får du "Haven" ind ad døren hver måned, er du medlem

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jones_net

Dato : 05-04-05 13:50

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> Får du "Haven" ind ad døren hver måned, er du medlem

Så ser det ud til, at vi er medlemmer - Jeg har i hvert fald set det ligge
på bordet...

/J

Fra : Mads

Dato : 04-04-05 12:17

On Mon, 4 Apr 2005 12:44:16 +0200, "Andrea" <no.email@my.box> wrote:

>Så kommer det evigt tilbagevendende spørgsmål: Er der nogen der kender til
>noget shareware el. brugbare demo´er til at lave en havetegning.

Smartdraw kunne måske bruges.
http://www.smartdraw.com/examples/fpn-landscape/index.htm

Du kan hente og bruge programmet gratis i en måned

mvh Mads

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 06-04-05 11:56

I news:TT84e.42$Y01.20@news.get2net.dk <Andrea> <no.email@my.box> skrev:

> [...]
> Det behøver ikke være ret avancerert, da jeg mest er interesseret i
> at lave en grovskitse med indretningsmuligheder.

Drop computeren i første omgang og lav det i hånden. De fleste
programmer er ofte så besværlige, at man bruger alle kræfterne på
programmet i stedet for at indrette haven.

Det er ikke så svært når man først kommer igang :)

Med så stor en have har du rigeligt råd til at tænke i "rum". Brug de
samme teknikker som du ville bruge til indretning af huset. Hvilke
'aktiviteter' skal der foregå, og hvor kan de bedst placeres? Hvor meget
skal de fylde? Hvilke 'rum' hører naturligt sammen? Hvad er naturlige
gangveje? Husk at haven skal fungere hele året, også om vinteren.

Når det er gjort skal du finde 'stilen'. Skal den være mormoragtig,
moderne og stram, hyggelig rodet, o.s.v. Hvilke farver skal være
fremherskende i de enkelte rum og hvornår?

Når det er gjort, kommer det store og spændende arbejde med at finde
planter og inventar der kan opfylde ens ønsker. Det bliver du aldrig
færdig med ;)

Der er faktisk ikke den store forskel på at indrette et hjem, og at
indrette en have. Det er kun remedierne der er anderledes :)

mødes med en gunstig lejlighed....