I jorden, hvornår?
Fra : Armand

Dato : 03-04-05 19:27

Vi har her i huset længet "nasset" på fremmede folks magnolia'er, og
ville gerne selv have os en til at bidrage havens forårsflor. Og nu var
der så lejlighed til at købe en af fornuftig størrelse i vores lokale
supermarked.
Den står "på spring" med solide knopper og jeg synes umiddelbart at det
trods weekendens gode vejr må være lige koldt nok at sætte sådan en på
friland!?

Hvornår bør jeg plante den, og i fald at jeg bør forhale det, hvorledes
opbevarer jeg den bedst til da?

--
Armand.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-04-05 23:20

Armand wrote:
> [...]
> Den står "på spring" med solide knopper og jeg synes umiddelbart at
> det trods weekendens gode vejr må være lige koldt nok at sætte sådan

Mon ikke planteskolen har haft den på friland indtil kort før dit
supermarked fik den hjem? Og mon ikke der er tale om en containerplante (den
er leveret med rodklump i potte)?

Så skulle der ikke være noget i vejen for at plante den allerede i morgen.
Husk bare at vande hullet godt først.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 04-04-05 08:54

Når han er død
mvh Ebbe

Fra : Armand

Dato : 04-04-05 12:32

Ebbe Hansen wrote:
> Når han er død

Hæ!

Men alligevel:
Forkert gruppe! Hér omhandles ting der dør hvis de kommer for tidligt i
jorden.
Og dog, Det gør du og jeg vel også

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 05-04-05 21:00

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> er leveret med rodklump i potte)?
>
> Så skulle der ikke være noget i vejen for at plante den allerede i morgen.

Jeg synes bare at den har knopper der er langt større end hvad jeg ser
på friland, og det er tænkeligt at opholdet indendøre efter at have
været "høstet" har givet den et (for tidligt) skub til at blomstre, som
en udplantning i nuværende vejr ikke honorerer :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 10-04-05 08:45

Armand wrote:

> [...]
> været "høstet" har givet den et (for tidligt) skub til at blomstre, som
> en udplantning i nuværende vejr ikke honorerer :-/

Nårh ja. Det er vel ikke værre end et givent vejromslag vil være for alt
andet der er begyndt at grønnes :-/

--
Armand.