drivhus ?
Fra : MVN

Dato : 02-04-05 17:46

skal solen ramme bunden af et drivhus ?

der hvor jeg påtænker mig at placere det vil der være lys på hele drivhuset
fra kl 09-14 derefter vil der være mere og mere skygge,kan jeg holde et godt
klima i drivhuset sådan ?
og vil solen stadig varme hele drivhuset selvom der ikke er lys i bunden af
det ?

Fra : Anette

Dato : 02-04-05 19:38

MVN wrote:
> skal solen ramme bunden af et drivhus ?

Hej Mvn

Vel ikke nødvendigvis. Vores drivhus ligger i fuld sol fra omkring kl 10 til
ca 14, derefter kun delvis sol og det meste har da vokset som det skulle (
Resten har jeg vist "myrdet" selv med overvanding
Der bliver rigeligt varmt, i hvert fald.
Vi har normalt tomat, agurk, diverse meloner, chili og peberfrugt i
drivhuset.

/ Anette

Fra : MVN

Dato : 02-04-05 21:19

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der bliver rigeligt varmt, i hvert fald.
> Vi har normalt tomat, agurk, diverse meloner, chili og peberfrugt i

ok,det lyder godt....

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-04-05 19:56

"MVN" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> [...]
godt
> klima i drivhuset sådan ?
> og vil solen stadig varme hele drivhuset selvom der ikke er lys i bunden

Planter har det med at gro opad Faktisk bliver de fleste huse fyldt til
op under taget. Og så vil det overraske de fleste hvor lodret sommersolen
egentlig kommer. (De knapt 60 grader føles som 'lodret'). Til at starte
noget op, kan du bruge bord eller hylder. Eller man starter det op
indendørs/køber store planter. Varmeproblemer er egentlig at det bliver for
koldt om natten, og det kan dagsolen ikke redde(helt).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen