Og hvilken er denne?
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-04-05 23:41

http://upload.p7.dk/upload/Hvilken.jpg

?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Fra : jodem

Dato : 02-04-05 08:33

news:424dcded$0$23092$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://upload.p7.dk/upload/Hvilken.jpg
>
> ?
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk

En flaskerenser, som har været i en saftflaske?
mvh
jodem

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-04-05 09:00

Tove Knudsen har svaret:
Det er en dejlig staude ved navn kvæsurt. Planten klarer sig udmærket i
ganske almindelig havejord, men vil helst ikke tørre ud. Vil helst stå i
sol. Kan godt selvså sig, men det har jeg nu aldrig haft problemer med -
måske fordi min kvæsurt er henvist til halvskygge, hvor den klarer sig
ganske udmærket. Stauden fåes i øvrigt også i hvid, hvilken er væsentlig
højere end denne rosa, som kun bliver 60-70 cm høj.--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-04-05 09:12

> Tove Knudsen har svaret:
> Det er en dejlig staude ved navn kvæsurt.

Jeg har imidlertid lige Googlet mig frem til at alle fotos viser en mere
kompakt og mørkerød blomst. Kan det have noget med haveformer at gøre? Eller
er det en anden?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-04-05 09:42

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev> Jeg har imidlertid lige
Googlet mig frem til at alle fotos viser en mere
> kompakt og mørkerød blomst. Kan det have noget med haveformer at gøre?
Eller
> er det en anden?

Er nu kommet frem til at den må hedde SANGUISORBA OBTUSA Kvæsurt Pimpinelle.
Har den et mere gængs navn?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-04-05 10:53

On Sat, 2 Apr 2005 10:41:37 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Er nu kommet frem til at den må hedde SANGUISORBA OBTUSA Kvæsurt Pimpinelle.
>Har den et mere gængs navn?

Fra 'Anbefalede plantenavne' (hvilken herlig bog : Rosenkvæsurt.

Fra : Jorgen

Dato : 02-04-05 10:09

Prøv at være lidt seriøs, men det er måske for
meget at forlange af dig

Jørgen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-04-05 10:55

On Sat, 2 Apr 2005 11:08:33 +0200, "Jorgen" <oz3jbp@privat.dkx> wrote:

>Prøv at være lidt seriøs, men det er måske for
>meget at forlange af dig

Såsåså ....

Især set ud fra at du fire minutter senere poster et indlæg hvor du,
godt nok med et par strategisk placerede smileys siger at store træer
ikke er planter ......

Fra : Jorgen

Dato : 02-04-05 13:37

Du/I må fortsat ha en god weekend

Jørgen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-04-05 19:18

"Jorgen" <oz3jbp@privat.dkx> skrev i en meddelelse
> Prøv at være lidt seriøs, men det er måske for
> meget at forlange af dig
>
> Jørgen
>
> "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote in message

Det tager vi med, jeg er også selv lidt 'useriøs' engang imellem, måske
skulle jeg have lidt igen '
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen