Vindfang - men hvordan?
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 01-04-05 00:09

Hejsa,

Jeg kunne bruge et par gode idéer....

Jeg har et traditionelt 70'er hus med høj rejsning. Jeg vil gerne lave et
mindre vindfang ved min fordør,
- gerne noget der er helt lukket, dvs. med en dør
- noget der ikke lukker for meget lys ude
- noget der kan monteres uden alt for store indgreb i tagkonstruktion

Og sikkert også andre ting. Størrelsesmæssigt kunne jeg forestille mig måske
1½x2½ m eller noget i den stil.

Nogen der har ideer til hvordan noget sådan kunne konstrueres, evt. færdige
løsninger e.a.

vh
Michael

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-04-05 23:29

Michael Nørgaard wrote:

> Størrelsesmæssigt kunne jeg forestille
> mig måske 1½x2½ m eller noget i den stil.
>
> Nogen der har ideer til hvordan noget sådan kunne konstrueres, evt.
> færdige løsninger e.a.

Uden at kende detaljer om det sted, vindfanget skal laves, bliver det meget
svært at komme med et brugbart bud.

Kan du ikke lægge et billede af de stedlige forhold og en målsat tegning af
huset ud på en hjemmeside og sende et link til siden.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 03-04-05 21:47

> Kan du ikke lægge et billede af de stedlige forhold og en målsat tegning
> af
> huset ud på en hjemmeside og sende et link til siden.

Du har nok ret, jeg tænkte mest i retning af, om nogen havde erfaring med
færdige moduler e.a.

Men jeg prøver at skitsere et par idéer og tanker - for ja, der jo en række
givne forhold og begrænsninger

vh
Michael