Sand til at blande i lerjord
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-03-05 18:50

Hej

Vi er ved at grave vores ler-/mosplæne op og vil gerne have en pæn
græsplæne. Og vi skal have blandt noget sand i leret, men hvor får man
lige det fra? Vi bor i Vejlby ved Århus.

Vi har hørt, at strandsand ikke er godt nok, men hvorfor egentlig
ikke?

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-03-05 19:22

> Vi er ved at grave vores ler-/mosplæne op og vil gerne have en pæn
> græsplæne. Og vi skal have blandt noget sand i leret, men hvor får man
> lige det fra? Vi bor i Vejlby ved Århus.

Man ringer til en vognmand og får et læs. Koster vel 12-1500 kr alt incl.

> Vi har hørt, at strandsand ikke er godt nok, men hvorfor egentlig
> ikke?

Det er lige fint nok. Du skal have det, der på sjælland hedder grus, men som
af uransagelige årsager hedder sand i Århus.

Mvh Maria

Fra : Omnolog HMH

Dato : 31-03-05 23:38

> Det er lige fint nok. Du skal have det, der på sjælland hedder grus, men
som
> af uransagelige årsager hedder sand i Århus.

hvis der er risiko for sprogforbistring er det måske nemmere at oplyse
kornstørrelse ?

Fra : TG4600

Dato : 01-04-05 07:29

"Omnolog HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> wrote in message
> som
>
> hvis der er risiko for sprogforbistring er det måske nemmere at oplyse
> kornstørrelse ?

Det er ikke nok at angive kornstørrelse, grus er mere skarpkantet en sand -
i hvert tilfælde på Sjælland

/TG

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-04-05 18:50

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> writes:

> Man ringer til en vognmand og får et læs. Koster vel 12-1500 kr alt incl.

Det lyder en anelse voldsomt til vores 20 m2. :) Så ender vi vist med
at være kendte for den største klit i området!

Mvh Trine

Fra : Leonard

Dato : 01-04-05 19:12

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote:

>Det lyder en anelse voldsomt til vores 20 m2. :) Så ender vi vist med
>at være kendte for den største klit i området!

så spænder du din lille 500 kg trailer efter bilen og kører en tur ned
i den nærmeste grusgrav hvor der kører en gummiged rundt, stikker en
100kr-seddel ud af vinduet og beder ham om at læsse en meget lille
smule på traileren. Så tager du den medbragte skovl og skovler så
meget af traileren at du kan stikke en knyttet hånd indover dækket
under skærmen, og så kører du meget forsigtigt hjem igen og håber på
at du ikke har så meget overlæs at der er nogen der opdager det.

Alternativt spørger du om du selv må læsse traileren og når du er ved
at være træt af at skovle så har du sikkert også fået den fyldt op

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Ole Jensen

Dato : 01-04-05 19:13

> Det lyder en anelse voldsomt til vores 20 m2. :) Så ender vi vist med
> at være kendte for den største klit i området!
>
> Mvh Trine

Jeg bestilte en gang 4 kubikmeter hos en vognmand. Jeg gav 500 kr.,
hvoraf de 400 var for levering.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-04-05 19:47

Leonard <usenet@leonard.dk> writes:

> så spænder du din lille 500 kg trailer efter bilen...

Og så kommer næste problem. Så skal vi nemlig ud og leje en bil og en
trailer og så kan det vist bedre betale sig med vognmanden alligevel.
:)

Mvh Trine

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-04-05 08:14

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> Og så kommer næste problem. Så skal vi nemlig ud og leje en bil og en
> trailer og så kan det vist bedre betale sig med vognmanden alligevel.
> :)

Nu er det jeg ikke kan lade være med at sige det (og da jeg er sikker på at
du kan tage det), men havde du regnet med at det ville dumpe ned fra himlen
hvis du oplyste koordinaterne på din græsplæne

--
mvh / regards

Christian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-04-05 19:49

newsplus@oleswebsite.dk (Ole Jensen) writes:

> Jeg bestilte en gang 4 kubikmeter hos en vognmand. Jeg gav 500 kr.,
> hvoraf de 400 var for levering.

Det lyder straks mere anvendeligt, men 4 kubikmeter er stadig godt i
overkanten. Er der ikke nogle steder man kan købe et par sække i
stedet for?

Haveverden er bare ikke lavet til folk uden anhængertræk med et lille
frimærke!

Mvh Trine

Fra : Leonard

Dato : 01-04-05 20:48

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote:

>Haveverden er bare ikke lavet til folk uden anhængertræk med et lille
>frimærke!

Så tag din cykel med trailer og skovl, så slipper du sikkert med en
20er nede i grusgraven

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-04-05 08:15

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message

> Så tag din cykel med trailer og skovl, så slipper du sikkert med en
> 20er nede i grusgraven

En 20'er skaffede mig en trailerfuld stabilgrus, så en cykeltrailer fuld er
vel næsten kun 2 kr.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-04-05 08:28

> Hej
>
> Vi er ved at grave vores ler-/mosplæne op og vil gerne have en pæn
> græsplæne. Og vi skal have blandt noget sand i leret, men hvor får man
> lige det fra? Vi bor i Vejlby ved Århus.

Spørring Grusgrav eller Haldum Grusgrav.

http://www.franzefoss.dk/index.html

--
mvh / regards

Christian

Fra : Trine

Dato : 01-04-05 10:40

> Vi har hørt, at strandsand ikke er godt nok, men hvorfor egentlig
> ikke?

Strandsand er også meget salt, hvilket de fleste planter ikke er vilde med!

Mange hilsner Trine

Fra : John Bennetzen

Dato : 01-04-05 20:06

Kontakt din lokale anlægsgartner!!!

Men her spørger en fra Fyn:

1) Hvorfor graver i plænen op?
2) Hvorfor vil i fylde noget på?
3) Hvorfor spurgte i ikke inden i gik igang?

Mvh...
John...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-04-05 20:12

"John Bennetzen" <jrb@5750.dk(NOSPAM)> writes:

> Kontakt din lokale anlægsgartner!!!
>
> Men her spørger en fra Fyn:
>
> 1) Hvorfor graver i plænen op?

Fordi det var en lerplæne med store huller efter en våd vinter med en
newfoundlænderhvalp.

> 2) Hvorfor vil i fylde noget på?

Fordi det er ren ler.

> 3) Hvorfor spurgte i ikke inden i gik igang?

Fordi der skulle gøres noget under alle omstændigheder.

Mvh Trine

Fra : John Bennetzen

Dato : 01-04-05 20:35

Oki...

Er den gravet op?

Hvis ikke bestiller i ca. 2 m2, vasket grus hos den lokale
vognmand/anlægsgartner/hus og have-service...

Det smider i så ind på plænen og jævner pænt ud, man kan også simde lidt
græsfrø på toppen, hvis man har! Så holder man hunden væk til der er godt
gro i græsset!!!
Og så har man en OK-plæne igen...

John...

Fra : John Bennetzen

Dato : 01-04-05 21:01

Så nu kan jeg vel rekreere en uge gratis(hos dig) i august?

Fra : Ole Jensen

Dato : 05-04-05 21:32

> [...]

> græsplæne. Og vi skal have blandt noget sand i leret, men hvor får man
> lige det fra? Vi bor i Vejlby ved Århus.

Er der mon ikke en nabo der skal have lagt nye fliser på terassen?
Så kunne i måske få dem til at bestille et par m3 ekstra til Jer?