Kædesav - hvordan virker sådan en?
Fra : Morten DH

Dato : 30-03-05 20:44

Nogen der ved hvor man kan finde en udførlig forklaring på hvordan en
kædesav virker, på dansk?

Har fundet denne: http://www.howstuffworks.com/chainsaw.htm men min gamle
far er ikke så kyndig i engelsk og det er ham der leger med kædesav

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-03-05 21:59

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvor man kan finde en udførlig forklaring på hvordan en
> kædesav virker, på dansk?

You have started den, not??? = Den skal sige brummm eller Wrrr (eldrevet)
ellers er det bøvlet ad pommeren til....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Morten DH

Dato : 31-03-05 10:28

> You have started den, not??? = Den skal sige brummm eller Wrrr (eldrevet)
> ellers er det bøvlet ad pommeren til....

Heri består problemet, den kan kun sige brummm nogen gange - andre gange
kører den til tanken er tom og så er den helt umulig at tænde i flere
minutter efter opfyldning... andre igen kan man tænde den 5 gange i rap uden
skyggen af problemer :-/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-03-05 18:03

> [...]
> kører den til tanken er tom og så er den helt umulig at tænde i flere
> minutter efter opfyldning... andre igen kan man tænde den 5 gange i rap

Det bliver nok noget med at få svømmer/karburator set efter. Men du kan da
prøve med et nyt tændrør/evt.hætte.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henning Lund

Dato : 01-04-05 13:37

Preben Riis Sørensen skrev:

> Det bliver nok noget med at få svømmer/karburator set efter. Men du
> kan da prøve med et nyt tændrør/evt.hætte.

Hvor faen sidder en svømmer i en motorsav, jeg har i de år jeg drev
værksted, aldrig fundet en
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-04-05 14:39

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvor faen sidder en svømmer i en motorsav, jeg har i de år jeg drev
> værksted, aldrig fundet en

Det hedder muligvis heller ikke en svømmer i det her tilfælde, hvor den skal
fungere uanset hvordan saven vender, men en 'indretning' med samme formål må
den have. Jeg ved heller ikke vor den sidder, udover at det må være tæt
på/en del af karburatoren.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henning Lund

Dato : 02-04-05 18:46

Preben Riis Sørensen skrev:

> [...]
> samme formål må den have. Jeg ved heller ikke vor den sidder, udover
> at det må være tæt på/en del af karburatoren.

Den er membranstyret.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 31-03-05 04:49

> [...]
>
> Har fundet denne: http://www.howstuffworks.com/chainsaw.htm men min gamle
> far er ikke så kyndig i engelsk og det er ham der leger med kædesav

Flere af motorsavsforhandlerne har ofte et lille hæfte med gode tips og råd,
som man kan få gratis eller til ganske små penge.
Jeg håber din far bruger sikkerhedsudstyr (bukser og støvler med skæreindlæg
samt høreværn) hver gang ham starter saven. Ellers kan han komme gruelig
galt afsted hvis uheldet sker.
Hilsen Matthias