Hampefrø/planter ?
Fra : Peter Heide

Dato : 30-03-05 20:31

Ikke til hash men som smukke stueplanter. Hvor kan det købes
i kbhs-området ?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-03-05 20:33

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> writes:

> Ikke til hash men som smukke stueplanter. Hvor kan det købes i
> kbhs-området ?

Find den lokale dyrehandel eller købmand, køb et kilo hamp til
fuglene, så et par stykker og giv resten til fuglene. De bliver så
glade for dig.

I hvert fald luger jeg hampeplanter væk fra under foderhuset hver
sommer.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Nille

Dato : 31-03-05 12:01

> Find den lokale dyrehandel eller købmand, køb et kilo hamp til
> fuglene, så et par stykker og giv resten til fuglene. De bliver så
> glade for dig.

Men husk lige: "Efter Indenrigs- og Sundhedsministeriets bekendtgørelse om
euforiserende stoffer skal du forud for såning indhente Lægemiddelstyrelsens
tilladelse til dyrkning af hamp. Plantedirektoratet står for administration
og kontrol af ordningen. Derfor skal ansøgningen sendes til
Plantedirektoratet. Som en del af godkendelsesproceduren undersøger
Rigspolitiet, om der er fare for, at du vil misbruge tilladelsen. Den
endelige afgørelse træffes af Lægemiddelstyrelsen. Du får svar på din
ansøgning direkte fra Lægemiddelstyrelsen"

http://www.plantedir.dk/Files/Filer/Tvaergaaende/Blanketter/Landbrug/Hamp/Hamp_2005_Vejledning.pdf

Nille

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 31-03-05 13:04

"Nille" <ingen@invalid.dk> skrev:

> [...]
> afgørelse træffes af Lægemiddelstyrelsen. Du får svar på din
> ansøgning direkte fra Lægemiddelstyrelsen"

Og vigtigere. Der skal ske dyrkning på et areal på mindst 0,3ha og der
gives generelt ikke dispensation jvf. vejledningen.

--
Morten http://miljokemi.dk