Webergrill
Fra : MJ

Dato : 29-03-05 14:47

Hej NG,

Vores gamle grill står til en udskiftning. Denne gang har jeg besluttet mig
til at bruge lommepengene på en Weber. Men jeg er lidt ked af at skulle
betale Webers fastsatte pris. Er der mon nogen her inden, som kender et sted
hvor grillene forhandles billigere?

Modellen jeg har kik på er en: One Touch Platinum 57cm, har set den ved Råd
og Dåd til 2.780,-

Pft.

Morten

Fra : Mark Schiller

Dato : 29-03-05 15:38

Tue, 29 Mar 2005 15:46:58 +0200, berigede "MJ" <rys_sletdether_@it.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Vores gamle grill står til en udskiftning. Denne gang har jeg besluttet mig
>til at bruge lommepengene på en Weber.

Det kan jeg sørme godt forstå - jeg gjorde det samme den 14. oktober
2003 omkring middagstid og det har jeg endnu ikke fortrudt!

>Modellen jeg har kik på er en: One Touch Platinum 57cm, har set den ved Råd
>og Dåd til 2.780,-

Hvis du er i københavnsområdet, så kunne du måske overveje:

   http://www.lve.dk/produkter.php?varegruppe=15&produkt=551

........ så har du da sparet i området af 130 kroner

/Mark

--
Kig forbi vores forum på definitivt.dk!

http://forum.definitivt.dk

Fra : Hans Pedersen

Dato : 29-03-05 15:47

On Tue, 29 Mar 2005 16:38:03 +0200, Mark Schiller
<ms@definitivt.invalid> wrote:

>Det kan jeg sørme godt forstå - jeg gjorde det samme den 14. oktober
>2003 omkring middagstid og det har jeg endnu ikke fortrudt!

Vil du forklare den undrende skare, med saglige argumenter, hvorfor
lige præcis Weber-griller er så geniale, at det retfærdiggør den så
væsentligt højere pris end som så meget andet?

--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Mark Schiller

Dato : 29-03-05 15:53

Tue, 29 Mar 2005 16:47:12 +0200, berigede Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Vil du forklare den undrende skare, med saglige argumenter, hvorfor
>lige præcis Weber-griller er så geniale, at det retfærdiggør den så
>væsentligt højere pris end som så meget andet?

Jeg ser ingen grund til, at jeg skal retfærdiggøre Webers prispolitik,
den må du (og den undrende skare) klare med dem og ikke med mig!

/Mark

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-03-05 17:36

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> skrev > Jeg ser ingen grund til, at
jeg skal retfærdiggøre Webers prispolitik,
> den må du (og den undrende skare) klare med dem og ikke med mig!

Så kan jeg retfærdiggøre at jeg har købt en noname til vistnok 300 kr. Den
er en anelse mindre, men ellers gør den det ud for en Weber.

Den smule lir og forskel der er, vil jeg ikke smide 2000 kr. ud på.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 17:53

> [...]
> er en anelse mindre, men ellers gør den det ud for en Weber.
>
> Den smule lir og forskel der er, vil jeg ikke smide 2000 kr. ud på.

Fint nok, men vi købte, brugt via avisen, en Weber Performer for 2.000,- kr
for 6-7 år siden og vi har MANGE venner og familie som har skiftet deres
noname ud med WEBER efter vores køb.

Som så meget andet så kommer det vel an på brugen, og til os som griller
vinter og sommer og oftest 3-4 gange om ugen fra maj-sept. er det vel ikke
så galt at betale for noget som er ekstra godt.

I din noname har du sikkert ikke integreret bord, kulholder til 15 kg. kul,
bord til aflægning af div. emner div holdere til grill grejet og en masse
andet herligt grej

MVH

Bo

Fra : Jan B.

Dato : 29-03-05 18:12

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> er en anelse mindre, men ellers gør den det ud for en Weber.
>
> Den smule lir og forskel der er, vil jeg ikke smide 2000 kr. ud på.

Lad mig betro dig noget: Verden er så fantastisk indrettet, at et produkt
ikke i længden kan være på markedet til den helt forkerte pris. Når så Weber
har kunnet fastholde prisen over nogle år og folk stadig slæber dem ud af et
hvert byggemarked blot de får en sæk briketter med - ja, så er det nok ikke
helt så ringe endda...

Vh/Jan

Fra : Hans Pedersen

Dato : 29-03-05 18:44

On Tue, 29 Mar 2005 19:12:01 +0200, "Jan B." <bigbenzon@post11.tele.dk
(fjern big)> wrote:

>Lad mig betro dig noget: Verden er så fantastisk indrettet, at et produkt
>ikke i længden kan være på markedet til den helt forkerte pris.

Muligvis, men jeg har endnu ikke fundet noget argument, der er
funderet i øget funktionalitet eller kvalitet.

Har det med Weber ligesom jeg har det med VW-biler. Man betaler en for
en signalværdi, som der ikke er noget reel hold i. Der findes
billigere biler, der er skruet betydeligt bedre sammen og som kører
meget bedre, men alligevel sælges der masser af Polo'er og Golf'er.

Og det er da også fint nok.

Jeg tror jeg vil investere i en Dancook i aluminium og rustfrit stål i
ø58 cm. De har dem vidst i Bilka og Bauhaus til 1200 kr.

--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 29-03-05 17:50

On Tue, 29 Mar 2005 16:53:03 +0200, Mark Schiller
<ms@definitivt.invalid> wrote:

>Jeg ser ingen grund til, at jeg skal retfærdiggøre Webers prispolitik,
>den må du (og den undrende skare) klare med dem og ikke med mig!

Forsøgte blot at finde ud af, hvad det er der gør disse griller så
ekstraordinært gode. Jeg står selv og skal ud og investere, og undrer
mig over den høje merpris.

--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Mark Schiller

Dato : 29-03-05 18:58

Tue, 29 Mar 2005 18:50:10 +0200, berigede Hans Pedersen
<h2ns@nospam.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Forsøgte blot at finde ud af, hvad det er der gør disse griller så
>ekstraordinært gode. Jeg står selv og skal ud og investere, og undrer
>mig over den høje merpris.

Jeg skal med det samme beklage, at jeg i så fald har misforstået dit
indlæg - beklager!

Jeg ved ikke, om der er tale om en høj merpris - kortsigtet sikkert,
men jeg er ikke sikker på, at den holder i det lange løb, her er min
tanke naturligvis, at hvis man køber én noname om året til 300 dask og
Weberen holder mere end 10 år, så så balancerer det regnskab vel og så
handler det måske mere om smag og behag. Men jeg kan tage fejl

I bund og grund, så kan en halv olietønde (rengjort, naturligvis)
udgøre det for både grill og brændeovn og så er den rasende billig

Når man nu som de fleste (antager jeg?!) køber noget andet end en
oversavet olietønde, så bygger det næppe på et økonomisk grundlag, men
må i så fald være noget æstetisk eller noget praktisk ............ den
er nem at flytte, den har en størrelse som er passende i forhold til
brugen, den er kompakt og kan stå på altanen, den er pæn eller man kan
få en masse ekstraudstyr

Hvorfor valgte jeg en Weber?
Da kassegrillen udbrændte skulle jeg finde på noget andet og købte
derfor en noname kuglegrill - det blev så stor en succes, at denne
året efter måtte skiftes ud til noget større, da vi med Ø40cm ikke
kunne brødføde familien og slet ikke når der var gæster. Jeg kiggede
længe efter Weber fordi jeg synes, at disse har et vanvittigt enkelt
og pænt design og at det virkede som holdbart kram - jeg glemte
hurtigt alt om nogen sinde, at få råd til sådan en fætter!!!

Efter flere forgæves forsøg på, at stoppe med at ryge kom lyset til
mig - hvis nu jeg stoppede med at ryge, så ville jeg jo kunne få råd
til Weberen, som sagt så gjort Dette må siges at være et bytte
som jeg ikke ville gøre om, nu godt og vel 18 måneder og 200-250 kg
grillkul senere

Om Webers skruer er dyrere eller bedre en andres (tm) skruer, det
interesserer mig ærlig talt ikke, da jeg af mange andre årsager valgte
min weber.

Madlavningsmæssigt, så må det antages, at en kuglegrill er en
kuglegrill

Det er mit håb, at ovenstående kan give et indtryk af, hvorfor jeg
valgte Weber - og endnu en gang, beklager min initiale misforståelse!

/Mark

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-03-05 19:42

> [...]
> Weberen holder mere end 10 år, så så balancerer det regnskab vel og så
> handler det måske mere om smag og behag. Men jeg kan tage fejl

Vi kører på en noname grill på 5. år, og den forrige holdt også 6-7 år, så
regnestykket holder ikke. Men jeg tror, at det er fordi det er mænd, der
griller. De køber grill efter samme kriterier som biler. Dertil kommer at
det kun kræver minimal kunnen i et køkken for at betjene en kuglegrill, hvor
imod en rigtig grill kræver lidt mere ekspertise for at undgå klassikeren:
Sort uden på, rå inden i.

Mvh Maria

Fra : Mark Schiller

Dato : 29-03-05 19:55

Tue, 29 Mar 2005 20:41:51 +0200, berigede "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Vi kører på en noname grill på 5. år, og den forrige holdt også 6-7 år, så
>regnestykket holder ikke.

= "Men jeg kan tage fejl "

/Mark

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-03-05 21:13

> = "Men jeg kan tage fejl "

Det var derfor jeg lod det stå
Tænk, vi bruger næsten lige så meget tid på at diskuttere Weber grill som
Dankortgebyr, og så gør vi det endda igen i år.

Mvh Maria

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 29-03-05 21:08

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message
> Vi kører på en noname grill på 5. år, og den forrige holdt også 6-7 år, så
> regnestykket holder ikke. Men jeg tror, at det er fordi det er mænd, der
> griller. De køber grill efter samme kriterier som biler.

Det gør vi nemlig! Og det er som regel efter kriteriet, at det skal være
kvalitet. Helst det bedste der fås, hvis økonomien overhovedet kan strækkes
til det.
Vi bryder os ikke om kinesisk blik, dårlige efterligninger, wanna-be udstyr,
eller discount produkter der ikke kan tåle at blive brugt.

I den forbindelse er der stor forskel på om et produkt 'holder' i 5 år,
eller om det er lækkert, ser ud som nyt, og fungerer upåklageligt efter 5
år - eller 10...

De tidligere østeuropæiske biler kunne jo også 'holde' i 10 år, men de
sidste 8 år af levetiden så de jo frygtelige ud og var et mareridt at køre
i.

Med andre ord. Har producenten anstrengt for gøre produktet bedst muligt! Er
det gennemtænkt - både på funktion, design og holdbarhed. Og har han undladt
at gå på kompromis. Eller er det smidt sammen med henblik på kun at gøre sig
godt i salgsøjeblikket - måske oven i købet som rent plagiat af den ægte
vare.

Men det skal være billigt - billigt - billigt! - i stedet for at købe så
mange billige ting. Skulle folk prøve at købe nogle få kvailitetsprodukter.
Blive glade for dem, og have dem i mange år. Det er nemlig også en måde at
spare på. Ønsker man sig en kuglegrill, så køb et kvalitetsprodukt. Det kan
være en Weber. Sikkert også en Dancook eller noget tredje. Men ikke en til
299,- i en kinesisk papkasse i Jem&Fix...

Det siger da sig selv!

> Dertil kommer at det kun kræver minimal kunnen i et køkken for at betjene
> en kuglegrill, hvor imod en rigtig grill kræver lidt mere ekspertise for
> at undgå klassikeren: Sort uden på, rå inden i.

Tja, hvad skal man sige...

/ Erik

Fra : Hans Pedersen

Dato : 29-03-05 21:53

On Tue, 29 Mar 2005 22:08:22 +0200, "Erik Rudbeck" <no_mails@sorry.dk>
wrote:

> [...]
>være en Weber. Sikkert også en Dancook eller noget tredje. Men ikke en til
>299,- i en kinesisk papkasse i Jem&Fix...

Sådan der! Det kan jeg erklære mig 100 % enig i, og det i øvrigt i de
fleste af (forbruger)livets forhold.
--
Hans Pedersen, Varde.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-03-05 00:04

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse

kvailitetsprodukter.

> Sådan der! Det kan jeg erklære mig 100 % enig i, og det i øvrigt i de
> fleste af (forbruger)livets forhold.

Sjovt nok er jeg, ejer af den billige, helt enig deri. Problemet med grillen
er blot, at forskellen er minimal, men prisforskellen er himmelråbende.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : cykellapper

Dato : 29-03-05 23:02

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> betjene en kuglegrill, hvor imod en rigtig grill kræver lidt mere
> ekspertise for at undgå klassikeren: Sort uden på, rå inden i.

Right on, Maria!!

Mit eget alternativ var at bygge en grill selv. Jeg lavede den mens jeg gik på
teknisk skole. Ikke en kuglegrill, men stadig med låg, og finesser som
regulering af luftmængden til kullene og hæve/sænkemulighed af risten udefra. På
denne måde kan jeg stadig være stolt, når jeg griller, samtidig med at
resultatet bliver hæderligt.

.... og den kostede 40 kr i materialer

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 30-03-05 12:17

<snip>

> [...]
> det kun kræver minimal kunnen i et køkken for at betjene en kuglegrill,
> hvor imod en rigtig grill kræver lidt mere ekspertise for at undgå

Det var da værste vrøvl jeg længe har hørt!
Hvad er der galt i at have et produkt der gør madlavningen nemmere!? Kvinder
propper "deres" køkken til med elektriske dimser der er "Åh så smarte" og
render til tupperwareparties og kommer slæbende hjem med plastic til flere
hundrede kroner fordi "den er smadder smart"
Hvad er der så galt med at mænd også gerne vil have noget der er dejligt og
nemt at bruge? Samtidig med at kvaliteten er god.
Om Weber er bedre end andre aner jeg ikke, men jeg er _meget_ glad for den
weber vi har og jeg ville ikke bytte den ud med noget (medmindre det var en
større weber)

Thomas Nørgaard
(der både kan grille i Weber og på åben grill med gode resultater, og har
gjort det til mange fester)
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : Calle.

Dato : 30-03-05 16:39

Thomas Nørgaard wrote:
> Kvinder propper "deres" køkken til med elektriske dimser der er "Åh
> så smarte" og render til tupperwareparties og kommer slæbende hjem
> med plastic til flere hundrede kroner fordi "den er smadder smart"
Ja, det er utroligt hvad de kan prakkes på.

--
Calle.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-03-05 21:43

> Det var da værste vrøvl jeg længe har hørt!

Det bliver det skam ikke mindre rigtigt af

> Hvad er der galt i at have et produkt der gør madlavningen nemmere!?
> Kvinder propper "deres" køkken til med elektriske dimser der er "Åh så
> smarte"

Sjovt nok er det mest mænd, der er vilde med elektriske dimser, som det
tager længere tid at rengøre end at bruge

Personligt bryder jeg mig ikke om kuglegrill, Weber eller ej. Det er bare en
ovn i forklædning, og så er det ikke sjovt at grille mere. Der er simpelthen
ingen udfordring i at lave noget som helst i sådan en - selv et barn kan
finde ud af det.

Mvh Maria

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 29-03-05 16:17

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> wrote in message
> Vil du forklare den undrende skare, med saglige argumenter, hvorfor
> lige præcis Weber-griller er så geniale, at det retfærdiggør den så
> væsentligt højere pris end som så meget andet?

Altså for mit vedkommende, så er det den gode kvalitet.

Min har nu stået ubeskyttet udenfor i 3 år uden det har sat nogen spor på
hverken stel, sidebord eller selve kuglen. (og vi har enddag brugt den som
foderbrædt her i vinter). Og jeg synes faktisk ikke at 2.800,- er særlig
dyrt. Momsen skal Weber jo aflevere igen, så for 2.240,- kan de rent faktisk
producere og levere en stor porcelænsemalieret grill bestående af mange
enkeltdele, der hver især kan holde til det danske klima - med 10 års
garanti (5 år på visse dele)

- Ekstraudstyret er lidt pebret dog...

Erik Rudbeck

Fra : John Smith

Dato : 29-03-05 21:50

Hans Pedersen wrote:

> Vil du forklare den undrende skare, med saglige argumenter, hvorfor
> lige præcis Weber-griller er så geniale, at det retfærdiggør den så
> væsentligt højere pris end som så meget andet?

Fordi man kan få den i grøn og blå også - vis mig en noname man kan få i
andet end sort og rusten...

John Smith

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-03-05 00:10

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> skrev
> Fordi man kan få den i grøn og blå også - vis mig en noname man kan få i
> andet end sort og rusten...

Farven sort finder jeg passende. Emaljen på min noname er helt intakt,
forkromningen på risten ligeså. Så om 5 år, køber jeg måske en ny, det
bliver ca. samme pris pr. år som en pakke kul koster. Eller et par stykker
kød
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 30-03-05 12:25

> [...]
> forkromningen på risten ligeså. Så om 5 år, køber jeg måske en ny, det
> bliver ca. samme pris pr. år som en pakke kul koster. Eller et par stykker

Det er så et helt andet aspekt ved kuglegrillen. Kul, jeg fatter ikke at
folk køber en grill til 2-3.000 kroner og så sparer på kullene...
Personligt har jeg testet mange forskellige typer kul og er nået frem til at
(til vores behov) er Heat beeds klart de bedste til kuglegrill og de billige
fra tanken er kun brugbare i åben grill. Jeg gider ikke stå og rode med at
fylde flere kul på når jeg er ved at grille en steg.
Heat beeds har desuden den fordel at de ikke bliver porøse af at blive
tændt, en egenskab der gør at de kan tændes langt flere gange end de
billige. Så genbrug af kul kan få deres pris ned på samme niveau som dem fra
"tanken" og så brænder de længere og varmere. Webesr egne kul mener jeg er
for dyre i forhold til deres ydelse. Det kan godt være de har en fornuftig
brændværdi, men de holder ikke til lige så mange optændinger som Heat beeds.

Thomas Nørgaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-05 13:25

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> fra tanken er kun brugbare i åben grill. Jeg gider ikke stå og rode med at
> fylde flere kul på når jeg er ved at grille en steg.

Enig, Heat Beads er toppen, kan til nød erstattes af Quick Glow, hvis
alternativer er den alm. ovn indenfor.

Anbefaler Weber ikke Heat Beads ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Flemming Kold

Dato : 30-03-05 04:54

> Vil du forklare den undrende skare, med saglige argumenter, hvorfor
> lige præcis Weber-griller er så geniale, at det retfærdiggør den så
> væsentligt højere pris end som så meget andet?

Hvad er forskellen på en Mercedes og en Skoda? Det er da begge biler og de
kan begge kører! De fåes også i ens farver...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-03-05 21:47

> Hvad er forskellen på en Mercedes og en Skoda? Det er da begge biler og de
> kan begge kører! De fåes også i ens farver...

Ja, se det undrer jeg mig også over. Vi skal fra A til B hver dag med
ankomst kl. 8 og retur med afgang kl. 16.30. Altså et transportproblem. Men
det er jo alt for ukompliceret, og så er det at der går Mercedes kontra
Skoda i den.
Mænd

Mvh Maria

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-03-05 22:09

"Flemming Kold" <fkoldFJAERNDETTE@mailOGDETTE.dk> skrev >
> Hvad er forskellen på en Mercedes og en Skoda? Det er da begge biler og de
> kan begge kører! De fåes også i ens farver...

Problemet her er en masse holdbarheds- og anvendelses- forskelle, men det
gælder ikke grillen. Her får du ca. det samme, men til en meget lavere pris.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-05 08:59

> [...]
> lige præcis Weber-griller er så geniale, at det retfærdiggør den så
> væsentligt højere pris end som så meget andet?

Vent vent, vi skal lige have hentet chips og sodavand. Det bliver årets
første maraton weber kontra "de andre" debat

--
mvh / regards

Christian

Fra : Mark Schiller

Dato : 30-03-05 09:28

Wed, 30 Mar 2005 09:58:56 +0200, berigede "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> dk.fritid.hus-og-have med:

>Vent vent, vi skal lige have hentet chips og sodavand. Det bliver årets
>første maraton weber kontra "de andre" debat

LOL

Ja, det var nu heller ikke lige det jeg regnede med ville ske

/Mark

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 30-03-05 09:33

On Wed, 30 Mar 2005 10:28:21 +0200, Mark Schiller
> [...]

>LOL
>
>Ja, det var nu heller ikke lige det jeg regnede med ville ske

Var der ikke en TV-udsendellse der påstod at halvdelen var
importerede efterligninger, som godtroende folk, så kunne
prale af overfor (uvidende) venner.
A la krokodillen der vendte (rø...) den forkerte vej på skjorten
mvh Ebbe
Der ikke selv har noget kendskab til hele problematikken

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-05 09:38

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote in message

> Var der ikke en TV-udsendellse der påstod at halvdelen var
> importerede efterligninger, som godtroende folk, så kunne
> prale af overfor (uvidende) venner.

Det er første gang jeg hører om at der skulle være falske Webergrille i DK,
man kan sikkert købe dem i udlandet men ikke i de alm forretninger i DK.

> A la krokodillen der vendte (rø...) den forkerte vej på skjorten

Som tilmed kunne købes i posevis så man selv kunne stryge dem på

--
mvh / regards

Christian

Fra : Mark Schiller

Dato : 30-03-05 11:11

Wed, 30 Mar 2005 10:33:13 +0200, berigede Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> dk.fritid.hus-og-have med:

>Var der ikke en TV-udsendellse der påstod at halvdelen var
>importerede efterligninger, som godtroende folk, så kunne
>prale af overfor (uvidende) venner.

Ingen anelse, men der skal givetvis være et marked for det

/Mark

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-05 17:54

> [...]
>
> http://www.lve.dk/produkter.php?varegruppe=15&produkt=551
>
> ....... så har du da sparet i området af 130 kroner

Findes de ikke til salg brugt? Vi købte vores WEBER Performer brugt og det
er det bedste køb vi nogen sinde har gjort.

MVH

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 19:54

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> wrote in message
> [...]
>
> http://www.lve.dk/produkter.php?varegruppe=15&produkt=551
>
> ....... så har du da sparet i området af 130 kroner

Må man grille under flyverne ?

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-03-05 15:54

"MJ" <rys_sletdether_@it.dk> skrev i en meddelelse news:42495c52$0$304$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> ked af at skulle betale Webers fastsatte pris. Er der mon nogen her inden, som kender et sted hvor grillene forhandles billigere?

Købte en gang en Weber i Silvan med over 30% rabat bare
fordi jeg sagde til ekspedienten at jeg synes prisen var
urimelig høj

Det var vistnok en onetouch silver 47 cm, men det var i
januar (til en gave).

/Jakob