Hæk og træer
Fra : Andrea

Dato : 28-03-05 12:13

Hvornår er det optimalt at plante hæk og træer (især bøgehæk og thuja). Jeg
ved det er muligt at gøre det nu, men er det denne årstid der anbefales...?
Det har vi nemlig haft en lille diskussion om herhjemme...
Kristina

Fra : F.Hansen

Dato : 28-03-05 12:47

"Andrea" <no.email@my.box> skrev i en meddelelse
> [...]
anbefales...?
> Det har vi nemlig haft en lille diskussion om herhjemme...

Forår og efterår, begge anbefales.

Vi planter dog hele året rundt, med mindre jorden er frosset, dog skal der
vandes i varme perioder.

Finn

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-03-05 14:21

On Mon, 28 Mar 2005 13:12:32 +0200, "Andrea" <no.email@my.box> wrote:

>Hvornår er det optimalt at plante hæk og træer (især bøgehæk og thuja). Jeg
>ved det er muligt at gøre det nu, men er det denne årstid der anbefales...?
>Det har vi nemlig haft en lille diskussion om herhjemme...

Bøgehæk anbefales det at plante i starten af november. Thuja, og andre
stedsegrønne, det skulle være bedst i slutningen af august.

Meeen, med lidt sund fornuft kan man uden problemer gøre begge dele nu,
de næste 4 uger, eller september/oktober.

Fra : Ole Jensen

Dato : 28-03-05 19:53

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote:

> Bøgehæk anbefales det at plante i starten af november. Thuja, og andre
> stedsegrønne, det skulle være bedst i slutningen af august.

Jeg så for et par dage siden, at Bauhaus solgte hækplanter af både bøg
og liguster, og sidste år plantede jeg selv nogle meter bøgehæk på samme
tid, og de gror pænt.
Sørg blot for at holde rødderne fugtige, da det er barrodsplanter som
ikke kan tåle at tørre.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan