græs mellem fliserne
Fra : ec

Dato : 23-03-05 15:32

Hvordan fjerner i græs mellem fliserne? Det er på terrassen.

Mvh.

Ester C.

Fra : Mads

Dato : 23-03-05 15:55

On Wed, 23 Mar 2005 15:31:49 +0100, "ec" <nospampavlova@cafeer.dk>
wrote:

>Hvordan fjerner i græs mellem fliserne? Det er på terrassen.

En sjat kogende vand fra elkedlen og så får de visne
strå lov til at forsvinde af sig selv.

Sådan gør de dovne.

mvh Mads

Fra : Holst

Dato : 23-03-05 16:10

ec wrote:

> Hvordan fjerner i græs mellem fliserne? Det er på terrassen.

Man skulle vist kunne sprøjte det med almindelig eddike, hvilket skulle
få det til at visne. Eddike skulle dog ikke ved godkendt til
ukrudtsbekæmpelse, så det må man ikke bruge.

Fra : Mads

Dato : 23-03-05 16:33

On Wed, 23 Mar 2005 16:10:06 +0100, Holst <newsmar05@shelter.dk>
wrote:

>Man skulle vist kunne sprøjte det med almindelig eddike, hvilket skulle
>få det til at visne. Eddike skulle dog ikke ved godkendt til
>ukrudtsbekæmpelse, så det må man ikke bruge.

Jeg har prøvet med eddike på min terrasse, både ufortyndet og
blandet med vand. Det hjalp ikke en sk... Måske mit græs er
muteret til en ny variant der bruger eddike som gødning.

Men kogende vand, det viker med det samme og så skader
det jo ikke miljøet.

mvh Mads

Fra : Holst

Dato : 23-03-05 16:44

Mads wrote:

> Jeg har prøvet med eddike på min terrasse, både ufortyndet og
> blandet med vand. Det hjalp ikke en sk... Måske mit græs er
> muteret til en ny variant der bruger eddike som gødning.

Ja, eddikeresistent dræbergræs. Sørg for at lukke soveværelsesvinduet,
når du går i seng.

> Men kogende vand, det viker med det samme og så skader
> det jo ikke miljøet.

Men er kogende vand en varig løsning? Eddiken (og sikkert andre
ukrudtsbekæmpelsesmidler) skulle jo slå græsset ihjel. Gør kogende vand
også det? Eller er det blot de grønne blade, som visner, og så sender
roden atter nye op?

Fra : Mads

Dato : 23-03-05 16:56

On Wed, 23 Mar 2005 16:44:28 +0100, Holst <newsmar05@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>ukrudtsbekæmpelsesmidler) skulle jo slå græsset ihjel. Gør kogende vand
>også det? Eller er det blot de grønne blade, som visner, og så sender

Der er ingen varige løsninger, medmindre du vil bruge gift.

Kogende vand, damp og gasbrænder har alle den samme
effekt. Cellerne i de grønne blade bliver sprængt og planten
visner med det samme. Roden overlever selvfølgelig, men
bruger en masse af sin energi på at bekæmpe skaden over
jorden og derfor går der et stykke tid før planten skyder igen.
Faktisk virker disse metoder i længere tid end hvis du rykker
græstotten op, for du får sikkert ikke alle rødderne med op
og samtidigt giver du plads og lukker lys og luft ned til de
spæde skud, som så bare vokser endnu hurtigere.

mvh Mads

Fra : Lars K.

Dato : 23-03-05 17:12

"Holst" <newsmar05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Man skulle vist kunne sprøjte det med almindelig eddike, hvilket skulle få
> det til at visne. Eddike skulle dog ikke ved godkendt til
> ukrudtsbekæmpelse, så det må man ikke bruge.´

Man skal ikke bruge eddike til ukrudts bekæmpelse mellem fliser da den
efterhånden opløser fliserne da det virker som afkalker, og hvis man endelig
vil bruge det skal det være hvor der er sol, så virker det da det svitser
bladene.
Kogende vand er nok det bedste, ellers er der gasbrændere, og sprøjtemidler

Fra : Per A. Hansen

Dato : 23-03-05 17:49

> Man skulle vist kunne sprøjte det med almindelig eddike, hvilket skulle få
> det til at visne. Eddike skulle dog ikke ved godkendt til
> ukrudtsbekæmpelse, så det må man ikke bruge.

Det er korrekt.
Det ugiftige roundup er godkendt til formålet, hvis man gør som
brugsanvisningen foreskriver.
Roundup virker også på rødderne, den eneste ulempe er prisen.
Miljømæssigt er der ingen problemer.
En kortvarig løsning er en brænder eller en damprenser.

Per A. Hansen

Fra : Leonard

Dato : 24-03-05 12:15

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> wrote:

>Det ugiftige roundup er godkendt til formålet, hvis man gør som
>brugsanvisningen foreskriver.

Det er da indoktrinering der vil noget at tro at roundup ikke er
giftigt!

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-03-05 19:00

On Thu, 24 Mar 2005 12:15:03 +0100, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Det er da indoktrinering der vil noget at tro at roundup ikke er
>giftigt!

Når en voksen mand på min vægt (som vi ikke behøver komme nærmere ind på
skal have 5,6 kg af aktivstoffet i roundup, men kun 0,2 kg
husholdningssalt, som man gladeligt smider i sin mad, hvad er så mest
giftigt?

Ikke dermed sagt det er i orden hvis stoffet dukker op de forkerte
steder.... og ikke dermed sagt at jeg kunne drømme om at drikke det.

Hver ting på sin plads - planter og mennesker fungerer ikke på samme
måde, det der er giftigt for planter er ikke nødvendigvis giftigt for
mennesker - eller omvendt.

Fra : Armand

Dato : 24-03-05 12:18

Per A. Hansen wrote:

> Det ugiftige roundup er godkendt til formålet,.......
> ........Miljømæssigt er der ingen problemer.

Dét er der vist delte meninger om :-|

DSB tog Round-up til sig som det mirakelmiddel man havde brug for til at
holder væksten nede omkring skinnelegemerne, og har brugt 1000vis af
liter på landets jernbanenet, ligesom havefolket der længet havde holdt
sig fra gift i vanlig forstand.
Men det aktive stof i Round-up er begyndt at dukke op i
grundvandsprøver, hvilket tyder på at producentens idealverden ikke
eksisterer

--
Armand.

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 23-03-05 17:24

ec wrote:
> Hvordan fjerner i græs mellem fliserne? Det er på terrassen.

Når du har fjernet det nuværende græs manuelt, kan du jo prøve det her
http://www.dansand.dk/
Jeg skal ihvertfald i Silvan og hente et par sække.

M.v.h
Niels

Fra : Peter Andersen

Dato : 23-03-05 19:06

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.dansand.dk/
> Jeg skal ihvertfald i Silvan og hente et par sække.

Hej Niels

Skriver du ikke om et par mdr og fortæller hvordan det gik, om det virkelig
virker eller det blot er det dyrest sand du nogensinde har købt

Peter

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 24-03-05 09:03

Peter Andersen wrote:
> Skriver du ikke om et par mdr og fortæller hvordan det gik, om det
> virkelig virker eller det blot er det dyrest sand du nogensinde har
> købt

Jo, det kan jeg da godt.

M.v.h
Niels

Fra : Calle.

Dato : 23-03-05 23:23

Niels Jacobsen wrote:

> Når du har fjernet det nuværende græs manuelt, kan du jo prøve det her
> http://www.dansand.dk/
> Jeg skal ihvertfald i Silvan og hente et par sække.

Mon ikke det er havsand, som holder ukrudtet væk pga. saltet. men efter et
par år, så er saltet væk og ukrudtet grønt. Penge ud af vinduet
--
Calle.

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 24-03-05 09:02

Calle. wrote:
> Mon ikke det er havsand, som holder ukrudtet væk pga. saltet. men
> efter et par år, så er saltet væk og ukrudtet grønt.

Alt sand der bliver gravet ud i Danmark er vel gammelt havsand.
Men Danfugesand er jo ikke lige blevet pumpet op af havet, men er gravet
ud i Addit, midt i Søhøjlandet.

M.v.h
Niels

Fra : Calle.

Dato : 24-03-05 00:04

ec wrote:
> Hvordan fjerner i græs mellem fliserne? Det er på terrassen.

kogt H2O. "Dog ikke badetøfler mm)
--
Calle.

Fra : MGA

Dato : 24-03-05 08:22

"ec" <nospampavlova@cafeer.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan fjerner i græs mellem fliserne? Det er på terrassen.
>
> Mvh.
>
> Ester C.
Jeg købte en gasbrænder sidste år og den har jeg været rigtig glad for. Det
eneste dårlige ved den er mig, hvis jeg ikke lige kan tage mig sammen til at
få brændt mens ukrudtet har babystørrelse, vokser det til en størrelse hvor
det er ret ligeglad med en gasbrænder. (Og så må jeg jo frem med skrappere
ting som grensaksen)
En sidegevinst er at jeg går rundt og føler mig som terminator med den i
hånden og nakker skånselsløst enhver tissemyre der ubetænksomt krydser min
vej.

Mette

Fra : Villy

Dato : 24-03-05 11:13

MGA <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote:

> [...]
> hånden og nakker skånselsløst enhver tissemyre der ubetænksomt krydser min

Ja, jeg har osse prøvet gasbrænder, alle mine hår på benene var væk,
men for pigerne er det måske godt
Villy

Fra : MGA

Dato : 24-03-05 13:51

"Villy " <vk@besked.com> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg har osse prøvet gasbrænder, alle mine hår på benene var væk,
> men for pigerne er det måske godt
> Villy

Som en rigtig dame har jeg hverken flatulens eller hår på benene, så det ved
jeg ikke noget om *fnis*

Mette

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-03-05 19:02

On Thu, 24 Mar 2005 08:21:50 +0100, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

> [...]
>det er ret ligeglad med en gasbrænder. (Og så må jeg jo frem med skrappere

Sådan er det jo tit - en terasse kunne formentlig holdes så godt som
ukrudtsfri, hvis man een gang om ugen fejede den med en stiv kost. Det
ville kratte op i fugerne, så spirende ukrudt ikke kunne komme
ordentligt i gang.
(Det er kun en teori jeg har, jeg kan jo ikke tage mig sammen til at få
den efterprøvet

>En sidegevinst er at jeg går rundt og føler mig som terminator med den i
>hånden og nakker skånselsløst enhver tissemyre der ubetænksomt krydser min
>vej.

Det er også skægt