Skimmelsvamp og hvad så?
Fra : John Smith

Dato : 16-03-05 22:31

Hej.

Vi er ved at renovere vores stue og entre. Det har inbefattet at vi har
brugt lang tid på at grave af gulvet i 2/3 af huset for at støbe nyt
gulv. Pga. fugten fra jorden er jeg ret overbevist om at vi har skimmel
på væggene i rummene nu. Jeg har pillet den gamle vægbeklædning af og de
rå pudsede mure står med rester af gammel limfarve og tapet i et
missarabelt udseende, men murene er ok indenunder...
Desværre er der nogle hvidlige skjolder og sorte pletter rundt omkring,
som jeg er ret sikker på er skimmel der er opblomstret under
udgravningen. Jeg er helt sikker på at det ikke er ægte hussvamp (den
kender jeg).

Nu har vi støbt et nyt betongulv og jeg har indtil videre sprøjtet
væggene med Rodalon for at slå svampen ihjel - er det nok?
Der skal opsættes skelelt med isolering og gibs...

John Smith

Fra : Chriz

Dato : 17-03-05 07:47

Hej John

Hvis jeg forstår dig ret, - at der er kommet skimmel på væggene pga fugt fra
jorden
under udgravning, ville jeg ikke være bekymret. Der er ikke det store
problem i at
der sidder skimmel nu. Det der er humlen er hvorvidt fugtkilden er stoppet.
Er den
det, ville jeg blot vaske med rodalon og så sætte isolering / dampspære/
gips op.

mvh

Chriz

Fra : John Smith

Dato : 17-03-05 08:42

Chriz wrote:
> [...]
> problem i at
> der sidder skimmel nu. Det der er humlen er hvorvidt fugtkilden er stoppet.

Det er det jeg ikke er helt sikker på. Dampspærren ligger under
betongulvet og skal jo trækkes med ud under skelettet og gibspladerne.
Der bliver så mulighed for at der kan trække fugt op bag ved skelettet.
Men det er jo lukket inde... ?

John Smith