maling/isolering af rør
Fra : CC

Dato : 12-03-05 15:38

Jeg har isoleret nogle varmerør med rørskåle i skumplast, og vil gerne male
disse.
Inden maling have jeg tænkt at give dem malerfilt for at skjule samlinger
etc, men jeg har fået oplyst, at vævlim aldrig tørre og det bliver noget
juks. Så hvad kan jeg vikle om disse rør, så de pæne glatte, inden maling.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-03-05 16:01

CC wrote:

> Så hvad kan jeg vikle om disse rør, så de pæne
> glatte, inden maling.

Før i tiden omviklede man isolerede rør med et lag tyndt pap, der blev holdt
fast med ståltråd. Derefter blev rørene omviklet med noget lærredsgaze og
endelig blev det hele fikseret med tapetklister.

Efterfølgende er det ikke noget problem at male rørene.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : CC

Dato : 12-03-05 22:25

Jeps - Det er jeg sådan set godt klar over, men jeg er ikke så god til at
rulle gazebind på, så derfor eftesøgte jeg nogle andre løsninger

Under alle omstændigheder - tak for dit svar

Fra : jones_net

Dato : 14-03-05 09:34

"CC" <CC@mail.dk> wrote in message
> [...]
> juks. Så hvad kan jeg vikle om disse rør, så de pæne glatte, inden maling.

Jeg har brugt alm. glasvæv, som blev sat på med samme lim som til en alm.
væg, for derefter at male det.

/J