Fjerning af begrænsning på PGO Dr. Big
Fra : Mich@el H.

Dato : 27-05-01 14:38

Heysa!

Jeg har sådan en Dr. Big der... og synes efterhånden det går lidt for
langsomt med de der 30km/t, man bliver jo nærmest overhalet af cyklistnerne,
og det er jo for vildt flovt når man nu har motor på osv.

Derfor så vil jeg gerne fjerne de der satans fart begrænsere der er på
knallerten, så vidt jeg har forstået er det blindrøret, og så bøsningene der
skal skiftet ud. Jeg har nemlig en ven med samme knallert som også har fået
foretaget denne "opretation" og nu kører den ca. 60km/t... men jeg synes
bare den larmer mere nu... er det fordi rullerne ikke passer til ? Der er
kun de der standard nogen i, hvor mange gram skal de være på istedet ?

Jeg håber i kan og vil hjæpe mig!

Fra : N/A

Dato : 27-05-01 18:32

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-05-01 18:32

"Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> En Dr. Big er begrænset ved et blindrør i udstødningen, en skive i
> variomatic'en og gennem topstykket...

+ Koblingen : Jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde, men der er et stykke ved
koblingen der skal skiftes. Bed om den orginale del til en Big Max hos din
forhandler.

> Blindrør:
> Du tager din udstødning af og tager en nedstryger og skærer det rør af som
> går ud fra forrøret og svejser hullet til igen.
>
> Skiven i variomatic'en:
> Hvis du er nybegynder synes jeg at du skal få en der ved lidt om scootere
> til at gøre det... Han ved nok også iforvejen hvordan man gør det !
>
> Topstykket:
> Skift topstykket ud med et topstykke fra en BigMax / T-Rex !
>
> Efter at du har gjordt det skulle den gerne køre ca. 70-75 ifølge
> speedometeret...
>
> Håber du kan bruge svaret :0)

Mon ikke han kan... ?

> Mads

Hilsen Thomas

Fra : Mich@el H.

Dato : 27-05-01 20:09

[En masse om fjerning af begrænsning ect.]

> Hilsen Thomas

Jeg siger tak!

Fra : Mich@el H.

Dato : 27-05-01 20:45

Forresten.... hvordan med den ekstra larm... er det fordi han kører med for
små ruller ?

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 27-05-01 22:07

"Mich@el H." <michael-h@email.dk> skrev i en meddelelse

> Forresten.... hvordan med den ekstra larm... er det fordi han kører med
for
> små ruller ?

Den bør ikke larme mere frodi man fjerner droslingerne.. Det gjorde min
ikke.
Den lovlig der kører 40 km/t, lyder sq som en der kommer forbi med 100
indtil man vender sig,
og ser at en cykel overhaler

Hilsen Thomas

Fra : Mich@el H.

Dato : 28-05-01 06:28

> [...]
> ikke.
> Den lovlig der kører 40 km/t, lyder sq som en der kommer forbi med 100

Okey, jeg synes bare hans scooter har fået en mere skarp lyd... ?? Nogen der
ved hvad det skyldes ?

Anyway, ja... så larmer en scooter af helvedes til når den kommer så højt op
i omdrejninger som den gør...altså.. uden neddroslingen er fjernet!